تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/19 - 09:00
کد خبر: 515765

برخورد قبیله‌ای رسانه‌های زنجیره‌ای با اظهارات رئیس‌جمهور

 برخورد قبیله‌ای رسانه‌های زنجیره‌ای با اظهارات رئیس‌جمهور

روزنامه‌های مدعی اصلاحات در اقدامی هماهنگ و زنجیره‌ای، اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «راه نجات کشور روحیه بسیجی و جهادی است» را سانسور کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران روز شنبه ۱۷/۶/۱۴۰۳ در بازدید از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: «راه نجات کشور احیا و تکیه به روحیه جهادی و بسیجی واقعی همچون سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و همان روحیه و مجاهدتی است که جنگ را اداره کرد و ادامه داد: اگر از آبادانی و ساختن کشور غفلت کنیم یا از روش‌های ناکارآمد برای این منظور استفاده کنیم، بیش از پیش از روند پیشرفت عقب می‌مانیم و این عقب‌ماندگی باعث می‌شود که فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و منابع ما در منطقه و جهان از دست برود. ادامه مسیر با همین روند فعلی نتیجه‌بخش نخواهد بود و باید نگاه‌ها و روندها را اصلاح کنیم.»

وی همچنین بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک میان نیروی مقاومت بسیج و سازمان برنامه و بودجه برای برنامه‌ریزی جهت اتخاذ راهکارهای جهادی برای حل هرچه سریع‌تر مشکل مدارس در مناطق محروم تأکید کرد و افزود: «با کمک مردم و حاکمیت نگاه بسیجی می‌توانیم ظرف مدت یک‌سال کل مدارس لازم در مناطق محروم کشور را ساخته و مهیا کنیم.»

رئیس‌جمهور در بازدید از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با تأکید بر «روحیه جهادی و بسیجی» یکی از عوامل پیشرفت و اداره کشور را وابسته به این نوع نگاه دانست. نکته قابل تأمل اینجاست که این اظهارنظر رئیس‌جمهور، هیچ جایی در صفحه اول رسانه‌های زنجیره‌ای نداشت.

به نظر می‌رسد این اظهارات به مذاق روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاحات خوش نیامده و با مزاجشان سازگار نیست چرا که بر اساس اصول منطقی، عدم بازتاب و نشر همسان با حذف و نادیده گرفتن است و ادعای «دانستن حق مردم است» را که شعار این جریان است، زیر سؤال می‌برد.

بر همین اساس، این نگرانی وجود دارد که از حذف واژه، سانسور اظهارات و عدم بازتاب پا را فراتر گذاشته و به حذف نگاه، اصول و روش برسیم لذا موضوع عبارت «روحیه جهادی و بسیجی» نیست بلکه مسئله انگیزه حذف و «حد یقف» این نوع نگاه است.

اگر دغدعه مدعیان اصلاحات پیشرفت، توسعه و راه‌های منتهی به رشد ایران باشد، بازتاب نظرات و اصولی که مُنتج به صعود ایران است، باید یکی از موارد کثیرالنشر باشد، بنابراین عدم بازتاب، نشانگر نگاه قشری و حزبی رسانه‌های مدعی اصلاحات است و نه تنها بر تفکر محدود این جماعت مهر صحه گذاشته بلکه ادعای ایران دوستی و دغدغه توسعه و پیشرفت کشور آنها را زیر سؤال می‌برد. ادعائی که عامل فخر و شانتاژ خبری بوده و به عنوان وجه تمایز با دیگر جناح‌ها مطرح می‌شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جدیدترین آمار انتخاب رشته در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳
پذیرش بدون آزمون دانشجوی ارشد و دکتری در رشته‌های راهبردی
انتخاب رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد تا شنبه ادامه دارد
بهره‌مندی بیش از ۲۳هزار استاد و دانشجو از یارانه خدمات آزمایشگاهی
دانشگاه الزهرا در رشته مهندسی کامپیوتر دانشجو می‌پذیرد
تمام معلمان باید شناسنامه علمی و اخلاقی داشته باشند
ایران از خونخواهی شهید هنیه منصرف شده است؟!
متقاضیان تسهیلات ازدواج امسال چقدر افزایش داشتند؟
تنها کشور با «فضای مجازی ول» هستیم
فضای مجازی؛ پنجمین قلمرو حکمرانی/ مطالبات رهبر انقلاب از دولت چهاردهم در زمینه حکمرانی مجازی
نکونام تا کی در استقلال ماندگار شد؟
قرارگاه مسکن تهران چه می‌کند؟
مدافع فیکس استقلال، مازاد شد
راهنمای انتخاب رشته ریاضی
بهزاد خسروی تحویل دستگاه امنیتی ایران شد
اعلام زمان آغاز پروازهای حج عمره
گزینه عجیب برای جانشینی نکونام/ از ایشان صالح‌تر نبود؟
واکنش قوه قضاییه به ادعای مرگ علیرضا گلی‌پور در زندان اوین
غروب چهره محبوب پرسپولیسی‌ها در چین!
حضور جنجالی وحید شمسایی در یک برنامه شعبده بازی تلویزیون
پیامدهای ورود ترکیه به بریکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top