تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/19 - 11:21
کد خبر: 515807

تمام معلمان باید شناسنامه علمی و اخلاقی داشته باشند

تمام معلمان باید شناسنامه علمی و اخلاقی داشته باشند

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تمام معلمان باید از شناسنامه دقیق علمی و اخلاقی برخودار باشند گفت: در جذب نیروی انسانی باید حساسیت به خرج دهیم و صلاحیت و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان و مدیران را مدنظر داشته باشیم تا مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی شویم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا کاظمی در همایش کشوری آموزشی - توجیهی روسای ادارات مراکز و مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان کارکنان و مدیران استانی این سازمان گفت: اتفاقات موثری در دوره اخیر در این معاونت افتاده است. همه ارکان نظام تعلیم و تربیت باید در مسیر و ارتقای وزارت آموزش و پرورش همت ویژه گمارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان روایتی از امام حسین(ع) و نبی اکرم(ص) به موضوع اخلاق اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا اخلاق در حوزه‌های مختلف قابل اعتنا و توجه است. در کشور ما و در مکتب اسلام چیزی فراتر از آن به اسم مکارم اخلاق داریم و برای رسیدن به این مهم باید پا روی نفس گذاشت و خودساخته بود.

وی با اشاره به اینکه تمرکز در این جلسه روی بازگشایی مدارس پروژه مهر است بیان کرد: راه‌اندازی قطار آموزش و پرورش برای ما یک اصل و اولویت است. بنابراین همه مکلفیم در این مسیر از دغدغه معلمان بکاهیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش ساده انگاری است؛ بیان کرد: ساده‌انگاری در بخش‌های مدیریت، ساماندهی، کیفیت بخشی و حل معضلات تاثیر منفی می گذارد. از این رو در خصوص همه مسایل مطروحه نیاز به فکر و هم اندیشی فراوان وجود دارد.

به گفته کاظمی؛ ۴۴ سال است که آموزش و پرورش در سطوح برنامه ریزی‌های کلان و اجرا از کوچک‌انگاری و ساده‌انگاری رنج می برد. این نظام از سیاست گرایی، سلیقه گرایی، بی‌ثبانی مدیریتی آسیب دیده است.

وی به استفاده از ظرفیت‌های موجود و به کارگیری تمام توان در راستای سیاست‌های آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید در این خصوص گام‌های جدی همراه با اولویت‌بندی برداشت.

کاظمی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی نیز در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند؛ گفت: انتظار می رود در این مدارس نیز همانند دیگر مدارس کشور همان حساسیت در بازگشایی مدارس وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که نباید هیچ کلاس درسی بدون معلم و هیچ دانش‌آموزی بدون کتاب باشد.

کاظمی ادامه داد: ضرورت دارد در فرآیند نظارت، برای تمامی اهداف، رویکردهای مناسب طراحی و تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی هم فرصت است و هم تهدید؛ بیان کرد: فرصت از این منظر که اگر در چارچوب سیاست‌های اتخاذ شده حرکت کنند بار بزرگی از نظام تعلیم و تربیت را بر خواهند داشت و در ارتقای نظام تعلیم و تربیت بسیار اثرگذار خواهند بود و اگر نظارت کافی روی مسایل تربیتی و آموزشی این مدارس نباشد بدون شک سبب بروز آسیب‌های جدی خواهیم شد. بنابراین تلاش باید در به حداقل رساندن آسیب‌ها و خطرات احتمالی در این حوزه باشد.

وزیر آموزش و پرورش به دو ماموریت مهم این معاونت اشاره کرد و گفت: اولین ماموریت در بخش مشارکت‌های مردمی و مدرسه‌داری است و دومین ماموریت مربوط به جذب مشارکت‌ها در قالب شوراها و بخش‌های دیگر است.

وی به ساماندهی نیروی انسانی دراین حوزه اشاره کرد و گفت: معلمان و مدیران، کانون تحول مدارس هستند زیرا آنها راهبران نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند بنابراین باید نسبت به هدایت، کفایت، حمایت و نظارت دقت لازم شود.

وی افزود: ضرورت دارد در این حوزه و در جذب نیروی انسانی حساسیت به خرج دهیم و صلاحیت و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان و مدیران را مدنظر داشته باشیم تا مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی شویم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد تمام معلمان باید از شناسنامه دقیق علمی و اخلاقی برخودار باشند.

به گفته کاظمی؛ باید نسبت به معیشت معلمان توجه ویژه داشت تا این کاستی به نظام آموزشی کشور آسیبی وارد نکند.

کاظمی با تاکید بر اینکه هیچ گونه نگاهی تفکیکی به نظام تعلیم و تربیت را در هیچ جا نمی‌پذیریم گفت: بنابراین تمام ارکان آموزش و پرورش باید در جهت ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت اهتمام و تلاش ویژه داشته باشند.

وی به تدوین نظام مدیریتی دقیق اشاره کرد و افزود: با تدوین چنین برنامه‌ای، مدیران هم از ثبات و صلاحیت‌های لازم برخودار خواهند شد.

کاظمی بر اجرا و نظارت بر کیفیت و تحقق سند تحول بنیادین در مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت: خوشحالم اعلام کنم که طبق گزارش ارائه شده ۵۰ درصد مدارس غیردولتی، در راستای سند تحول بنیادین و مدارس تراز این سند هدفگداری شده اند و می توان گفت این مهمترین ماموریت معاونت است.

وی با تاکید بر سیاستگذاری و قانونگذاری در حوزه کمی و کیفی مدارس غیردولتی بیان کرد: نگاه و توجه ما در این حوزه باید توسعه در راستای سیاست‌های دولت و سیاست کلان نظام آموزش و پرورش باشد و ضرورت دارد توسعه با رویکرد عدالت بخشی، کیفیت بخشی و مهارت آموزی مدنظر قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد: باید توسعه در مناطق محروم و نیازمند مورد توجه واقع شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به مشارکت‌های مردمی در این معاونت اشاره کرد و افزود: مشارکت باید در همه زمینه‌ها و در تمامی فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم‌گیری فعالتر شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تامین ۶.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و دارو
سفر رئیس‌جمهور به عراق فرصت خوبی برای ارتقای روابط تهران و بغداد است
جزئیات تازه درباره عقب نشینی تروریست ها از مرزهای ایران
سید حسن نصرالله ترور می شود؟!
علی دایی مدل تبلیغاتی شد؟
لیست قالیشویی های مجاز تهران [ شماره تماس ]
انواع سیستم فروش برای کسب و کارهای آنلاین
راهنمای خرید اسباب‌بازی‌های موزیکال؛ بهترین اسباب‌بازی‌های موزیکال نوزاد را بشناسید!
۵ مزایای مهاجرت به کانادا؛ چرا کانادا برای مهاجرت خوب است؟
گسترش پذیرش تتر توسط صرافی های غیرمتمرکز (DEX)
انواع پیچ و مهره ساخت کشور در سال ۱۴۰۳
۸ نکته مهم برای انتخاب قالیشویی
تعمیرات موتورخانه تهران
تعمیرات موتورخانه تهران
عکاس خبری چیست و چگونه عکاس خبرنگار شویم؟
فولاد بلبرینگ و رولبرینگ چیست؟
راهنمای انتخاب رشته انسانی
حکم راننده اسنپ متجاوز به کودک ۱۲ ساله صادر شد
ممنوعیت پرداخت تسهیلات برای وکالتی کردن حساب‌ها
پخش دورهمی مهران مدیری در تلویزیون
تحلیلی بر فضای سیاسی استان یزد در تغییرات استانداری دولت چهاردهم!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top