تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/19 - 12:46
کد خبر: 515826

انواع پیچ و مهره ساخت کشور در سال ۱۴۰۳

انواع پیچ و مهره ساخت کشور در سال ۱۴۰۳

می توان گفت که در دوره هخامنشی برای پیش گیری از انواع زنگ زدگی و خوردگی فلزها مابین اتصالات از فلز سرب استفاده می کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در رابطه با صنعت پیچ و مهره باید گفت که این صنعت هم اکنون در عرصه جهانی بسیار مورد توجه واقع شده است، به طوری که در کشورهای بسیاری پا به عرصه رقابت گذاشته است گفتنی است که در این میان که برند های مختلفی در کشور های مختلف بسیار مشهور شده اند و توانسته اند حسابی در بازارها جاخوش کنند، کشور عزیزما نیز توانسته است با تولید و ثبت انواع پیچ و مهره در این رقابت جهانی شرکت کند، قصد داریم در این مقاله به بررسی انواع پیچ و مهره ساخت کشور در سال 1403 بپردازیم.

در رابطه با ساخت انواع پیچ و مهره در ایران باید گفت که پیچ و مهره ها دارای قدمت دیرینه در ایران عزیز ما هستند، به طوری که می توان گفت با بررسی تاریخچه پیچ و مهره ها در ایران دریافتیم که استفاده از انواع پیچ و مهره ها و بست های این چنینی بر می گردد به سال های خیلی دور که افراد بسیاری که در حوزه معماری فعالیت می کردند از این بست ها استفاده می کردند برای درک بهتر مثالی می زنیم، افرادی که در دوره هخامنشی زندگی می کردند از بست های U شکل که از جنس فلز بودند برای افزایش استحکام در قطعات سنگی استفاده می کردند.

حتی می توان گفت که در دوره هخامنشی برای پیش گیری از انواع زنگ زدگی و خوردگی فلزها مابین اتصالات از فلز سرب استفاده می کردند.

ساخت و استفاده از پیچ و مهره ها در ایران در سال 1320 به اوج خود رسید به طوری که کشور ایران در این سال به صورت رسمی به عنوان یکی از بنیان گذاران اصلی در صنعت پیچ و مهره شناخته شد، یکی از شاخص ترین افراد که به عنوان بیانگذار پیچ و مهره بسیار در این صنعت موثر بود آقای ابوالفتاح اعتصامی بوده است.

در رابطه با دستگاه های صنعتی که در راستای ساخت انواع پیچ و مهره فعالیت می کردند باید بگوییم که این دستگاه ها در سال 1333 توسط آقای سیروس ارجمند در کشورمان جای گرفت، باید بدانید که در آن دهه افراد پیچ و مهره ها به صورت پرسی و یا به صورت پرچ می ساختند، از همین رو پیچ و مهره ها از کیفیت خیلی زیادی برخوردار نبودند، اما رفته رفته در سال 1351 به دلیل ایجاد یک اتحادیه وسیع در حوزه ابزار، ساخت پیچ و مهره ها به دست اتحادیه ابزار قرار گرفت این فعالیت ها در ابتدای دوران انقلاب اسلامی ما 25 الی 30 صنف در راستای تولید و ساخت پیچ و مهره را داشتیم اما این عدد در دهه 80 به 300 صنف رسید، هم اکنون نیز ما 800 صنف فقط در استان تهران داریم که تحت نظارت اتحادیه ابزار جهت ساخت انواع پیچ و مهره فعالیت می کنند.

پیچ و مهره

قبل از بررسی انواع پیچ و مهره باید به بررسی تعریف کلی از پیچ و مهره بپردازیم، در رابطه با پیچ باید گفت که پیچ ها، میله ای هستند استوانه ای شکل که بر روی سطح خود شیارهایی دارند که به صورت مارپیچی تعبیه شده اند معمولا از فلزات بسیار مقاوم برای ساخت پیچ ها استفاده می کنند، چرا که میزان استحکام پیچ ها از اهمیت زیادی در حوزه صنایع برخوردار است.

در رابطه مهره ها باید گفت که این قطعات به صورت حلقوی تولید می شوند که از داخل رزوه کاری شده اند، علت از داخل رزوه شدن آن ها این است که بتوان آن ها را روی محور استوانه ای شکل پیچ ها قرار داد تا پیچ و مهره با یکدیگر مچ شوند.

پیچ و مهره

پیچ و مهره ها در صنایع مختلف از اهمیت زیادی برخوردارند علت این همه اهمیت نیز کاربرد بسیار گسترده و نقش حائز اهمیتی است که این دو قطعه دارند، پیچ و مهره ها بیشتر در صنایع ای مورد استفاده قرار می گیرند که بخواهیم از آن ها جهت اتصالات غیردائمی استفاده کنیم به صورتی که در آن اتصال بشود قطعات را باز و یا بسته کرد.

انواع پیچ و مهره ساخت ایران

پیچ و مهره ها با توجه به کاربردهای گسترده ای که دارند به انواع و دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شوند، اگر بخواهیم در رابطه با شیوه تقسیم بندی پیچ و مهره ها توضیحی ارائه دهیم باید بیان کنیم که پیچ و مهره ها را با در نظر گرفتن نحوه رزوه کاری آن ها به دسته های مختلفی تقسیم می کنند، علاوه بر نحوه رزوه کاری به شکل سری آن ها و همچنین متریال به کار رفته در آن ها و همچنین به اینکه حول چه محوری حرکت می کنند نیز باید توجه کرد.

پیچ متری

پیچ های متری، یکی از مقاوم ترین و سخت ترین پیچ های شناخته شده در ایران محسوب می شوند، بنابراین افرادی که در صنایع ساختمان سازی و دیگر صنایع سنگین فعالیت می کنند با خیالی آسوده از انواع پیچ متری در پروژه های ساختمانی خود استفاده می کنند، به دلیل داشتن رشته های مختلف در این پیچ ها می توان از آن ها برای اتصال دو قطعه به راحتی استفاده کرد، سر این پیچ ها به گونه ای طراحی شده است که تحت هیچ شرایطی دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند چرا که به صورت کامل با استفاده از روکش گالوانیزه پوشش دهی شده اند.

پیچ های متری را با گرید های نرم می سازند وجود گرید نرم در این پیچ ها آن ها را به شدت سخت و مقاوم کرده است، از همین رو شما می توانید از این پیچ ها در صنایع ساختمان سازی، صنایع نفت و گاز، صنایع چوب، صنایع پتروشیمی استفاده کنید.

پیچ های متری بهترین راه کار برای مهار انواع نیروهای کششی می باشند پس قطعا پیشنهاد خوبی برای ساخت کانال جهت تهویه ساختمان ها می باشند.

 

پیچ و مهره شش گوش

پیچ و مهره های شش گوش یکی از پراستفاده ترین و پرکاربردترین پیچ و مهره های ساخت ایران به شمار می آیند، این سبک از پیچ و مهره به صورت کامل رزوه کاری می شوند اما به دلیل کاربرد بی نظیری که دارند برای استفاده بیشتر از آن ها، می توانید نیم رزوه ای آن ها را نیز داشته باشید به دلیل سری شش گوشی که دارند به آن ها پیچ های شش گوش می گویند، کاربرد پیچ و مهره های شش گوش طیف گسترده ای دارند از همین رو از آن ها در صنایع ای نظیر ساخت و ساز و ماشین سازی استفاده می کنند.

گفتنی است که اگر بخواهیم این پیچ ها را به مهره ها متصل کنیم حتما باید از انواع آچار استفاده کنیم چرا که این پیچ ها برای چرخش نیاز به نیروی زیادی خواهند داشت.

پیچ و مهره T

در رابطه با پیچ و مهره های تی باید گفت که همانطور که از اسمشان مشخص است این پیچ ها به صورتی تعبیه شده اند که سرشان صاف و مستطیلی می باشند، از همین رو شباهت بسیاری به حرف T دارند، پیچ های تی به صورت کامل رزوه شده اند، کاربرد پیچ و مهره های تی بیشتر در بست انواع پروفیل های آلومینیومی می باشد.

پیچ و مهره T ویستاهوداد

مزایا و معایب پیچ و مهره

پیچ و مهره ها نیز مانند دیگر قطعات کاربردی علاوه بر مزیت معایبی نیز دارند، بهتر است شما عزیزان پیش از اقدام به خرید انواع پیچ و مهره با مزایا و معایب این قطعات ارزشمند آشنا شوید، به طور کلی مزایا انواع پیچ و مهره به شرح زیر می باشند :

  • میزان مقاومت پیچ و مهره ها در دماهای بالا بسیار زیاد است
  • طریقه ی نصب آن ها نیاز به فضای زیادی ندارد
  • بسیار مقرون به صرفه است

معایب پیچ و مهره ها نیز به شرح زیر می باشد :

اگر هنگام نصب پیچ و مهره دقت کافی را رعایت نکنید و پیچ و مهره ها را در فضا و مکان اشتباهی نصب کنید، ساختمان یا دیوار را زخمی می کنید که این اشتباه در ساختمان سازی می تواند جریمه هنگفتی را رقم بزند.

 

نکات بسیار مهم پیش از خرید پیچ و مهره

پیش از خرید حتما باید به یکسری نکات دقت کافی را داشته باشید، چرا که در صورت اشتباه ممکن است آن پیچ و مهره ی مدنظر را با آن سطح کیفیت دلخواه به دست نیاورید، نکات حائز اهمیت پیش از خرید به شرح زیر می باشند :

1. کشور سازنده

یکی از نکات بسیار مهم کشور سازنده پیچ و مهره می باشد، در بعضی از کشور ها مثل چین و ایران از بهترین متریال و سطح کیفیت برای ساخت پیچ و مهره ها استفاده می کنند.

2. جنس پیچ و مهره

حتما باید به جنس و متریال پیچ و مهره توجه لازم شود، اگر از متریال های مرغوب جهت ساخت پیچ و مهره استفاده نشود خسارات فاجعه باری را برای شما رقم می زند، بهترین متریال شامل آهن، استیل و فولاد می باشند.

3. گرید به کار رفته شده در پیچ و مهره ها

اینکه میزان سختی یا گرید پیچ و مهره چیست بسیار مهم است، پیچ و مهره ای که انتخاب می کنید حتما باید خاصیت ضدخوردگی و چکش پذیری داشته باشد.

4. خرید از فروشگاه های معتبر

آخرین نکته و مهم ترین نکته هنگام خرید پیچ و مهره انتخاب یک فروشگاه یا مرکز خرید بسیار معتبر می باشد، هر چه اعتبار یک فروشگاه بیشتر و قابل اعتماد تر باشد، خیالتان از میزان اصالت و سطح کیفیت کار راحت تر خواهد بود.

با کیفیت خرید کنید

در این مقاله سعی براین داشتیم که شما را تا حدود نسبتا کاملی با تاریخچه ساخت پیچ و مهره در ایران و همچنین با انواع پیچ و مهره ساخت ایران در سال 1403 آشنا کنیم، شما با مطالعه این مقاله و همچنین با در نظر گرفتن نکات حائز اهمیت پیش از خرید، یکی از بهترین خرید های خود را به ثبت برسانید، اگر قصد دارید پیچ و مهره مد نظر خود را با مرغوب ترین متریال از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید حتما به فروشگاه اینترنتی پیچ و مهره ویستا هوداد سربزنید، ویستاهوداد با سابقه ای درخشان در رابطه با میزان رضایت بالا از سمت مشتریان توانسته با ارائه انواع پیچ و مهره، پیچ متری،پیچ شش گوش و.. به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه ها شناخته شود، حائز اهمیت است که این فروشگاه با کیفیت ترین پیچ و مهره ها را با بصرفه ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد، شماره تماس جهت ارتباط گیری با شماره 09121867139 تماس حاصل فرمائید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| ترس از مرگ از خود مرگ بدتره!
اصرار اتحادیه اروپا بر اتهام زنی علیه ایران
حضور سعید مهری در باشگاه پرسپولیس
شنیده شدن صدای آژیر در محل سخنرانی مسعود پزشکیان ! +فیلم
گروسی: منتظر دیدار بار رئیس‌جمهور پزشکیان هستم
روس‌ها دریافت ابابیل و فتح ۳۶۰ از ایران را تایید کردند؟
چهل و نهمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود
افزایش دمای تهران تا پنجشنبه
لزوم تسریع ثبت‌نام رانندگان متقاضی سرویس مدارس تهران
توصیه‌های طب ایرانی در مورد تغذیه سالم برای دانش آموزان
«بیت سیاح» در بیلبوردهای پایتخت
تعداد دانشجویان خارجی در کشور، ۲ یا ۳ درصد است
اعلام نتایج نهایی یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی
انتخاب رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد تا شنبه ادامه دارد
بهترین برندهای لباس زیر مردانه ایرانی
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی منصوب شد
افزایش ۷ هزار و ۸۰۵ واحدی شاخص بورس
عصبانیت فدراسیون فوتبال از کارشکنی اماراتی‌ها
انتخابی تیم ملی کشتی آزاد؛ قاسمپور با شکست فیروزپور مسافر آلبانی شد
دستور محسنی اژه‌ای برای بررسی «ادعای جعلی بودن مدرک تحصیلی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس» و «وام هیئت مدیره بورس»
هیات منصفه دادگاه مطبوعات مدیر مسئول اعتماد و عباس عبدی را مجرم شناختند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top