تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/20 - 15:47
کد خبر: 515990

محکومیت اپل به پرداخت ۱۳ میلیارد یورو مالیات

محکومیت اپل به پرداخت ۱۳ میلیارد یورو مالیات

دادگاه عالی اروپا، روز سه شنبه، علیه اپل حکم داد و این غول فناوری آمریکایی را به بازگرداندن ۱۳ میلیارد یورو مالیات به ایرلند محکوم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حکم دیوان دادگستری اروپا، ساعاتی پس از رونمایی لاین جدید آیفون، اپل واچ و ایرپاد، اعلام شد.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیسیون اروپا در تلاش است تا قوانین را تغییر دهد و نادیده بگیرد که طبق قانون مالیات بین‌المللی، درآمد ما قبلا مشمول مالیات در آمریکا قرار گرفته است.

دولت ایرلند در بیانیه‌ای اعلام کرد پرونده اپل، موضوعی را شامل می‌شود که اکنون از اهمیت تاریخی برخوردار است و افزود: موضع ایرلند همیشه این بوده است که به هیچ شرکت‌ یا مالیات دهنده‌ای، مالیاتی ترجیحی نمی‌دهد.

کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۴، تحقیقاتی را درباره پرداخت مالیات اپل در ایرلند که مقر این شرکت آمریکایی در اتحادیه اروپا است، گشود.

کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۶، به دوبلین دستور داد حداکثر ۱۳ میلیارد یورو (۱۴.۴ میلیارد دلار) مالیات را از اپل پس بگیرد و در آن زمان، اعلام کرده بود که این شرکت طی دو دهه گذشته، از مزایای مالیاتی غیرقانونی از سوی ایرلند برخوردار شده است.

اپل و ایرلند در سال ۲۰۱۹، درخواست کردند در تصمیم کمیسیون اروپا تجدیدنظر شود و در سال ۲۰۲۰، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، طرف غول آمریکایی را گرفت. دومین دادگاه عالی اتحادیه اروپا، تصمیم سال ۲۰۱۶ کمیسیون اروپا را باطل و اعلام کرد این نهاد اجرایی، اثبات نکرده که دولت ایرلند به اپل، مزیت مالیاتی داده است.

کمیسیون اروپا به نوبه خود درخواست تجدیدنظر کرد و این مسئله را به دیوان دادگستری اروپا ارجاع داد. دادگاه عالی اروپا روز سه شنبه، تصمیم اولیه کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۶ را تائید کرد.

این پرونده که نخستین بار در زمان مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا به جریان افتاد، ادامه مناقشه میان غول‌های فناوری آمریکایی و اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد که به دنبال رسیدگی به مسائلی مانند حفاظت از داده، مالیات و ضد انحصارطلبی است.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، کمیسیون اروپا همچنین در مارس، اپل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت برتر خود برای توزیع اپلیکیشن‌های پخش موسیقی، ۱.۸ میلیارد یورو (۱.۹۹ میلیارد دلار) جریمه کرد.

دادگاه عالی اروپا همچنین جریمه ۲.۴ میلیارد یورو (۲.۶۵ میلیارد دلار) علیه گوگل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت برتر خود در سرویس مقایسه خرید، تائید کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبریک دبیرکل اوپک به پاک‌نژاد برای انتخاب به‌عنوان وزیر نفت ایران
دیوارنگاره ونک اکران شد
توضیحات سخنگوی قوۀ‌قضائیه دربارۀ استرداد ساشا سبحانی +فیلم
انتقاد پاکستان از کارشکنی آمریکا در تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران
استقبال از کاروان پارالمپیک با پرچم یا ام البنین +عکس
نتایج نهایی المپیاد دانشجویان علوم پزشکی فردا اعلام می‌شود
مهدی رسولی در هیئت دانشجویی اصحاب الحسین(ع) مرثیه خوانی می‌کند
محمدبیگی: ضرورت خوشایند سازی زایمان طبیعی در کشور
برخورد قضایی با سحر دولتشاهی به دلیل انجام اعمال خلاف موازین اسلامی
رئیس بنیاد ملی نخبگان: فصل تازه ای در حمایت از نخبگان رقم می زنیم
سفری از جنس صداقت
وزارت علوم، دستگاه برگزیده دهمین جشنواره ملی ارتباطات کشور
استارت برای تقابل با تیم متمول عربستانی؛ تمرین پرسپولیس در غیاب شش بازیکن
ابوشریف: آمریکا مانع اصلی هرگونه آتش‌بس به نفع فلسطین است
شهرقدس میزبان بازی‌های خانگی پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا
احمدیان برای شرکت در نشست بریکس وارد سن‌پترزبورگ شد
سلیمی: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا نشود؛ مجلس ورود می‌کند
سفر ۳ روز پزشکیان به عراق، چهارشنبه آغاز می‌شود
بانکداری اسلامی نیازمند ابزارهای جدید است
آغاز پروازهای حج عمره از ۲۸ شهریور
صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top