تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/21 - 18:56
کد خبر: 516128

تاکید امیر نصیرزاده بر برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا

تاکید امیر نصیرزاده بر برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا را دارای پیامدهای اقتصادی و تجاری مشترک به‌عنوان نمادی از حمایت راهبردی دو کشور از یکدیگر دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، امیر عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و رئیس بخش ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ونزوئلا در مذاکره تلفنی با وزیر حمل‌ونقل و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک، گفت: بدون‌شک حمایت قاطع مردم انقلابی ونزوئلا از دولت و همراهی و حضور نیروهای مسلح در کنار مردم در خنثی‌سازی توطئه‌های غرب به‌ویژه پس از انتخابات ونزوئلا تاثیرگذار و تعیین‌کننده بوده است.

وزیر دفاع با اشاره به همکاری‌های دوجانبه و تحولات مثبت بین ایران و ونزوئلا و وجود ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی بسیار زیاد میان دو کشور، گفت: آمار و ارقام تجارت دو کشور در چند سال گذشته، نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه حجم همکاری میان دو کشور بوده است که با استمرار در حوزه‌هایی مانند معدن، انرژی، علم و فناوری، ارتباطات و مخابرات، حمل‌ونقل می‌تواند افزایش و توسعه یابد.

امیر نصیرزاده درباره برگزاری کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا، تاکید کرد: برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در زمان مورد توافق طرفین می‌تواند علاوه‌بر پیامدهای اقتصادی و تجاری مشترک به‌عنوان نمادی از حمایت راهبردی دو کشور از یکدیگر باشد.

وزیر دفاع با اشاره به سابقه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه و مقابله با مداخلات آمریکا، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از تجربیات قابل‌توجهی در این زمینه برخوردار است که مانند گذشته حاضریم آن را در اختیار شما بگذاریم.

وزیر حمل‌ونقل و رئیس بخش و نزوئلایی کمیسیون مشترک این کشور هم با تبریک تصدی مسئولیت وزارت دفاع و ریاست بخش ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی به امیر نصیرزاده ابراز امیدواری کرد با حضور وی در این جایگاه حساس، توسعه و گسترش روزافزون روابط راهبردی میان دو کشور محقق شود.

وی با تاکید بر این‌که «باید برای مقابله با دشمن مشترک‌مان از آمادگی لازم همیشگی برخوردار باشیم»، گفت: استکبار جهانی آمریکا از روابط نزدیک دو کشور به شدت واهمه دارد و می‌دانیم ایران به‌عنوان کشوری پیشرو در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه صنایع دانش‌بنیان و فناوری‌های پیشرفته همواره موجب تعجب و ناامیدی دشمنان شده است و با تمام قوا به حرکت به سمت پیشرفت و تعالی ادامه می‌دهد.

این مقام ونزوئلایی با اشاره به تأکید مادورو بر توسعه و گسترش روابط راهبردی این کشور با ایران، گفت: یکی از اهداف اصلی در برگزاری کمیسیون‌های مشترک فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و تجار و فعالان بخش خصوصی ایران در ونزوئلا است که ما همواره از این امر استقبال می‌کنیم.

در پایان این گفت‌وگو و مذاکره تلفنی هردو طرف بر برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده‌ای نزدیک تاکید کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رسانه‌های اروپایی هریس را برنده مناظره با ترامپ معرفی کردند
تاکید امیر نصیرزاده بر برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا
لاوروف همتای ایرانی خود را به روسیه دعوت کرد
عراقچی: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است؛ تمام
کنعانی خطاب به هم پیمانان اسرائیل: نفاق و دروغگویی را کنار بگذارید
ابتلای ۱۸۹ نفر به تب دنگی در کشور
اهدای لوح پیام تقدیر رهبر انقلاب به نخست‌وزیر عراق +فیلم
آرزوی فرهاد مجیدی برای هدایت تیم ملی ایران
صعود ایران در رده بندی فیفا
روز نخست سفر پزشکیان به عراق +عکس
سرپرست سفارت ایران در انگلیس احضار شد
تأکید آیت‌الله مدرسی بر همکاری علمی بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه
ویراست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به داوطلبان کنکور
نقاشی آبرنگ ۱۰ متری ایران و چین روی «پل طبیعت»
دوره جامع آموزشی دانش‌افزایی ثبت اختراع برگزار می‌شود
کریم باقری به سوگ نشست
اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور برگزار شد
صادق بیت سیاح: مدالم را تقدیم حضرت «ام البنین» می‌کنم
تاکید ایران وبرزیل بر تحکیم مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی
سلامی: دشمن را در تمام جنگ‌ها ‌شکست داده‌ایم
مترو و اتوبوس هفته اول مهر برای دانش‌آموزان رایگان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top