تاریخ انتشار: شنبه 1403/06/24 - 11:16
کد خبر: 516243

واکنش آمریکا به انتشار بی‌سابقه تصاویری از تاسیسات هسته‌ای کره شمالی

واکنش آمریکا به انتشار بی‌سابقه تصاویری از تاسیسات هسته‌ای کره شمالی

آمریکا در واکنش به انتشار بی‌سابقه تصاویری از تاسیسات غنی سازی اورانیوم کره شمالی، اعلام کرد که نظارت بر توان اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ را افزایش می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به دنبال افشای کم سابقه تصاویری از تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم توسط کره شمالی، آمریکا روز گذشته (جمعه به وقت محلی) اعلام کرد که مجموعه بیشتری از امکانات و منابع اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی را جهت امنیت در شبه جزیره کره تخصیص داده است.

این گزارش می افزاید: جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در مورد تاسیسات اتمی کره شمالی گفت که آمریکا به نظارت خود بر تحولات برنامه های اتمی و موشک های بالستیک کره شمالی ادامه خواهد داد.

بنا بر این گزارش، کربی در یک نشست خبری گفت: در اینجا نمی توانم وارد یک تحلیل اطلاعاتی شوم. تنها می توانم بگویم که آمریکا نظارت بر توسعه بلندپروازی های اتمی کره شمالی و به همان منوال بر برنامه و فناوری موشک های بالستیک را ادامه خواهد داد.

کربی افزود: دقیقاً به همین علت است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا جهت احیای شبکه ای از متحدان و شرکا در منطقه تلاش بسیاری داشته و به همین دلیل وی منابع و امکانات ویژه اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی را به این منظور در منطقه شبه جزیره کره و پیرامون آن اختصاص داده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در این باره گفت که سیاست کلی واشنگتن در قبال پیونگ یانگ با دیدن تصاویری از تاسیاست غنی سازی اورانیوم کره شمالی، تغییر نمی کند.

وی نیز در یک نشست خبری گفت: تصور نمی کنم که تصاویر جدید نشانگر مورد جدیدی از توانایی های کره شمالی باشد. ما روشن می کنیم که بر دفاع از متحدان خود، کره جنوبی و ژاپن و همچنین بر تلاش جهت عاری سازی کامل اتمی از شبه جزیره کره خواهیم داد.

پیونگ یانگ روز گذشته برای اولین بار تصاویری از تاسیسات هسته‌ای این کشور را منتشر کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را در حال بازرسی از تاسیسات و سانتریفیوژهای جدید نصب شده در این تاسیسات نشان می‌دهد.

رهبر کره شمالی در جریان بازدید از این تاسیسات، دستور افزایش سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم و تقویت زیرساخت‌های این کشور را برای ساخت تسلیحات هسته‌ای بیشتر صادر کرد.

وی در بازدید خود از تاسیسات هسته‌ای کره شمالی با تاکید بر نیاز پیونگ یانگ به تقویت بنیه دفاعی و توانایی انجام حمله پیش‌دستانه، گفت: تهدیدهای هسته‌ای از سوی امپریالیسم آمریکا به تازگی از خطوط قرمز عبور کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیماری آسم می تواند خطر ناباروری زنان را افزایش دهد
سالروز پیمانی آسمانی
مدل کنکور را تغییر نخواهیم داد/ رقابت ۴۰۰ داروساز در مقطع دکترای تخصصی /آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری
ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۳ آغاز شد
بازگشت برخی اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها
۱۶ دانشگاه برتر ابرچالش‌ها و ابرفرصت‌ها را شناسایی کنند
بیش از ۶۵۰ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
دانشگاه‌ها در بررسی پرونده دانشجویان اخراجی اغماض کنند
اولین پاداش صادق بیت‌سیاح مشخص شد
ادامه افت بورس/ کاهش ۹ هزار و ۴۳ واحدی شاخص کل
بیت‌کوین صعود کرد
وزیر دادگستری اعلام کرد : برخورد قضایی با شوخی های قومیتی
علی باقری جایگزین عباس عراقچی شد + جزئیات
توصیه استقلال به هواداران در خصوص بازی با الغرافه
یک نماینده مجلس استعفا داد
دانشگاه باید از نگاه‌های حزبی دور باشد/ بسترهای لازم برای کاهش مهاجرت نخبگان باید فراهم شود
نخستین واکسن ضد آبله میمون تأیید شد
فاش نکردن گناه دیگران در زمره عبادات است
کشف جسد دختربچه ۳ ساله کنار جاده
قهرمان ایران و آسیا درگذشت
گره وام ازدواج باز می شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top