تاریخ انتشار: شنبه 1403/06/24 - 18:45
کد خبر: 516300

مواجهه والدانه و مشفقانه با دانشجویان

مواجهه والدانه و مشفقانه با دانشجویان

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به پیش رو بودن آغاز سال تحصیلی جدید، تاکید کرد که مواجهه با دانشجویان والدانه و مشفقانه و همراه با کرامت باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، عبدالحسین کلانتری در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پزوهشی و فناوری کشور با اشاره به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی جدید، خطاب به حضار در اجلاس اظهار کرد: مواجهه با دانشجویان والدانه و مشفقانه و همراه با کرامت باشد، لذا خواهش دارم برخوردهایی که بار انضباطی سنگین دارد را روی دوش معاونین فرهنگی نگذاریم. ما در اوج بحران ها از این جواب گرفته و از ظرفیت معاونین فرهنگی استفاده کردیم.

وی با اشاره به حدود ۴۰۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه‌ها، توضیح داد: قلم زدن همراه با عقلانیت و تدبیر است و بهتر از ناسزا گفتن و حرف‌های بی مبنا زدن در کف دانشگاه است. لذا این ظرفیت را باید تقویت کرد تا نشریات دانشجویی افزایش یابد. برنامه‌های مهارت افزا به ویژه در محیط خوابگاهی باید تقویت شود، طرح سرمد در برخی دانشگاه‌ها شکل گرفته است. اوقات فراغت دانشجویان در محیط خوابگاهی به واسطه این طرح های کوچک پر بار می‌شود. کنش مساله محور دانشجویان مهم است تا دانشجویان و تشکل ها و انجمن ها و گروه ای دانشجویی مساله محور وارد زیست بوم فرهنگی و اجتماعی کشور شوند.

معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم با تاکید بر اینکه باید نظام مسائل روی میز قرار گیرد و از دانشجویان برای حل این مساله کمک گرفته شود، خطاب به حضار در اجلاس افزود: کرسی آزاد اندیشی را همین اول سال کلید بزنید، نباید کار به جایی برسد که اتفاقی رخ دهد تا این کرسی را ایجاد کنیم و باید این محمل قانونی برای دانشجویان تبیین شود.

کلانتری با بیان اینکه اساتید و یاوران علمی فرهنگی در دانشگاه‌ها ذخایر بی‌نظیری هستند، عنوان کرد: ما اساتیدی داریم که مسئولیت پذیرانه و بر اساس شان استادی که دارند در مسائل فرهنگی دانشجویان ورود کرده‌اند. جشنواره جریان را پارسال کلید زدیم و امسال اختتامیه آن در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود که در آن یاوران و اساتید دارای ایده فرهنگی شناسایی و مورد تشویق قرار می‌گیرند تا شان مغفول استادی که شان هدایت و رهبری دانشجویان است را زنده کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید در تمامی برنامه ها از مشارکت دانشجویان استفاده کرده و به مجموعه ‌های دانشجویی میدان داده شود، توضیح داد: افزایش مشارکت دلنشجویان منجر به افزایش امید، همبستگی و نشاط دانشجویان می‌شود. به تعبیر مقام معظم رهبری فعالیت دانشجویی برای نظام فرصت است و با همین نگاه کار ها را به دانشجویان واگذار کنیم ولو اینکه خطاهایی در دانشگاه کنند؛ چراکه این خطاها بهتر از خطاهای جبران نشدنی است که بعدها انجام دهند. هرچقدر ظرفیت قانونی، مدنی را برای عضویت دانشجویان در مجموعه های دانشجویی ایجاد کنیم، موارد فراقانونی و غیرقانونی کمتر می‌شود و آیین نامه های موجود نیز این ظرفیت را دارد تا بتوانیم در افق و چشم انداز پیش رو هر دانشجو را عضو یک مجموعه و گروه دانشجویی داشته باشیم. کما اینکه عضویت در مجموعه‌های دانشجویی تعلق اجتماعی منجر به افزایش اعتماد، سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب اجتماعی می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نشست مشترک سران سه قوه برگزار شد
دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف به ثبت نام دستیاران بدون تضامین شدند
لزوم ۴ برابر شدن بودجه پارک‌های علم و فناوری
کسب ۷ مدال در المپیاد علمی کشوری توسط دانشجویان علوم پزشکی شیراز
مطهری: پیشنهاد پزشکیان عملی شود، اثری از رژیم صهیونیستی نمی‌ماند
تاخیر در پذیرش دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه‌ها
مواجهه والدانه و مشفقانه با دانشجویان
بانوی مازندرانی در جمع مدرسان AFC قرار گرفت
صدرالدین حجازی درگذشت
تخصیص سه هزار میلیارد تومانی دولت به دانشگاه‌ها
تسلیت پزشکیان در پی درگذشت آیت‌الله محفوظی
زنان باید طراحی‌های بزرگ رقم بزنند و آن را تبدیل به گفتمان کنند
لحظه پرتاب ماهواره چمران ۱ با ماهواره بر قائم ۱۰۰ +فیلم
ترافیک سنگین در آزادراه تهران شمال
تصاویر جدید از پرتاب موفق ماهواره چمران۱ توسط ماهواره‌بر قائم ۱۰۰
جزئیات زمان و مکان اولین نشست‌خبری رئیس‌جمهور
نگرانی ظفرقندی از حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی
مشخص شدن حریفان تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان
پرتاب ماهواره «چمران ۱» چه آورده‌ای برای ایران دارد
ورود مجلس به تاخیر در اجرای همسان‌سازی حقوق حقوق بازنشستگان
بیماری آسم می تواند خطر ناباروری زنان را افزایش دهد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top