تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/06/25 - 09:51
کد خبر: 516352

انتقاد از حضور فرزندان و داماد پزشکیان در سفر عراق

انتقاد از حضور فرزندان و داماد پزشکیان در سفر عراق

این توقع از رئیس‌جمهور می‌رفت که با توجه به شناختی که از فضای افکار عمومی دارد از اقداماتی که بر ضد شعارهای انتخاباتی‌اش معنی می‌شود؛ اجتناب ورزد. چنانچه اعضای همراه رئیس‌جمهور در این سفر مسئولیت و جایگاه رسمی دارند این موضوع باید از جانب پزشکیان توضیح داده شده و افکار عمومی در فضای انتقادی شکل‌گرفته توجیه شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سفر پزشکیان و هیات همراه به بغداد به‌عنوان نخستین سفر خارجی دولت چهاردهم و انتخاب اقلیم کردستان و شهر بصره به‌عنوان نخستین مقصدهای یک رئیس‌جمهور ایرانی در سفر به عراق از جهت توسعه روابط امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با مهم‌تر‌ین کشور همسایه امری مثبت است اما این سفر اگر با حواشی همراه باشد می‌تواند اثر منفی بر افکار عمومی گذاشته و اثر اجتماعی این سفر را خنثی کند. از جمله مواردی که در چند روز اخیر در فضای رسانه‌ای سفر رئیس‌جمهور را تحت تاثیر قرار داده است همراهی فرزندان و داماد پزشکیان در سفر رئیس‌جمهور به عراق است.

رئیس‌جمهور از نخستین دقایقی که وارد عرصه انتخابات شد بر وجهه مردمی خود تاکید ورزید. او برای حفظ این وجهه باید از رفتارهایی که خلاف نظر مردم است نیز اجتناب ورزد. به واسطه برخی از آسیب‌های اقتصادی و سیاسی که فرزندان برخی مقامات با سوءاستفاده از جایگاه خانوادگی خود به منافع ملی وارده کرده‌اند مردم ایران دریافت خوبی از نزدیک شدن اعضای خانواده مقامات به عرصه قدرت آن‌هم صرفا با اتکا به نسبت خانوادگی‌شان ندارند.

لذا این توقع از رئیس‌جمهور می‌رفت که با توجه به شناختی که از فضای افکار عمومی دارد از اقداماتی که بر ضد شعارهای انتخاباتی‌اش معنی می‌شود؛ اجتناب ورزد. چنانچه اعضای همراه رئیس‌جمهور در این سفر مسئولیت و جایگاه رسمی دارند این موضوع باید از جانب پزشکیان توضیح داده شده و افکار عمومی در فضای انتقادی شکل‌گرفته توجیه شود.

همچنین اگر آنها به قصد زیارت عازم عراق شده‌ باشند با توجه به انتقاداتی که در فضای اجتماعی مطرح شده است؛ توقع می‌رود رئیس‌جمهور نسبت به این موضوع توضیحی شفاف ارائه دهد و مانع از رسوب تصویر رانتی در ذهن جامعه شود. تصویری که هم منجر به ایجاد ناامیدی در جامعه می‌شود و هم ظرفیت اجتماعی رئیس‌جمهور را کاهش می‌دهد. ظرفیتی که می‌تواند یاری‌گر او در اجرای سیاست‌های اتخاذی دولتش باشد. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
همه چیز درباره رشته طراحی لباس
تاثیر ریسه بلوطی بر نورپردازی شهری
تاثیر ریسه بلوطی بر نورپردازی شهری
تاثیر ریسه بلوطی بر نورپردازی شهری
۹ مرکز خرید کوله پشتی در تهران + آدرس و شماره تماس
بهترین مرکز خرید کیف مدرسه در تهران + آدرس
انتقاد تند رسایی از پزشکیان برای بازگرداندن ظریف به دولت
امکان اعتراض به مرحله شفاهی آزمون های دانشنامه پزشکی فراهم شد
اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران به تبدیل کلاس‌ به سلف
آخرین مهلت ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
آیفون این گونه ضد سرقت می‌شود
بیانیه سپاهان در خصوص هوادار جنجالی/ این شخص چطور وارد ورزشگاه شد؟
حضور دو معاون رئیس جمهور در کنسرت خواننده سرشناس کشور +عکس
وزیر علوم: خانم‌ها برای پست‌های مدیریتی مقدم‌اند
یک خبر تازه از بازگشت مهران مدیری به تلویزیون
پایان شایعات درباره قهر طیب نیا با پزشکیان
تذکرات لازم به روس‌ها بابت اظهاراتشان داده شود
نخستین اظهارات یحیی سریع پس از حمله به اسرائیل
واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نسبت به حواشی این دانشگاه
افزایش سهم رشته‌های علوم انسانی از منابع بنیاد ملی علم
تأسیس ۱۲ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه آزاد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top