تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/06/25 - 09:57
کد خبر: 516356

گران‌فروشی با قطع اینترنتی بلیت اتوبوس

گران‌فروشی با قطع اینترنتی بلیت اتوبوس

در روزهای پایانی تابستان و با افزایش تقاضای سفر، برخی شرکت‌‌های حمل و نقل مسافر با قطع فروش اینترنتی بلیت بر گران‌فروشی در این حوزه دامن می‌زنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی مردم اردبیل از عدم فروش اینترنتی بلیت اتوبوس به مسیرهای مختلف گله‌مند هستند که شرکت‌های حمل و نقل مسافر با این حربه سعی دارند تا فروش بلیت را حضوری کرده و چندین برابر قیمت مصوب آن را به فروش رسانده و یا زمینه ایجاد بازار سیاه را فراهم کنند.

در حالی که بخش عظیمی از مسافران اردبیل – تهران و اردبیل – سایر شهرهای کشور با مشکل تهیه بلیت به ویژه عدم ارائه و دسترسی به سایت فروش بلیت اینترنتی روبه‌رو هستند که خود آنها اذعان می‌کنند در برخی موارد با مراجعه حضوری چندین برابر قیمت مصوب مجبور به تهیه بلیت شده و سفر ضروری خود را در روزهای پایانی تابستان انجام دهند.

مسئولان امر در این زمینه نه تنها پاسخی شفاف نمی‌دهند، بلکه به بهانه‌های مختلف نظیر کمبود اتوبوس، انجام سفرهای پرتراکم اربعین و زیارت امام رضا (ع) و یا بهانه‌های دیگر سعی دارند تا این موضوع را سرپوش گذاشته و از برخورد با تخلفات بی‌تفاوت عبور کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در حالی از فعالیت 278 دستگاه اتوبوس در قالب شرکت‌های حمل و نقل مسافر سخن به میان می‌آورد که بیش از نیمی از این اتوبوس‌ها در هفته‌های پایانی مسافرت‌های تابستانی و حضور پرتراکم گردشگران از چرخه خارج شده و به بهانه‌های مختلف مشغول جابه‌جایی مسافران با نرخ‌های غیرمتعارف و حتی دربستی هستند.

کلیم‌الله وثوقی با رد مشکل نبود بلیت اینترنتی، اظهار داشت: شرکت‌های حمل و نقل موظف هستند 80 درصد پیش فروش خود را در سایت اینترنتی انجام دهند و در این زمینه در صورت قصور و کوتاهی با شرکت‌های حمل و نقل برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل تراکم سفر در روزهای پایانی تابستان و همچنین یک ماه تراکم کاری اتوبوس‌های استان در مسیرهای مختلف زیارتی ما با شرایط متفاوت از فصول مختلف روبه‌رو هستیم، اما قطعا سعی ما بر این خواهد بود تا به مسافران و گردشگران ارائه خدمات کرده و در این زمینه تضییع حقوقی انجام نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در مورد افزایش قیمت خودسرانه، گفت: به هیچ وجه امکان دریافت مبالغ اضافی از مسافران وجود ندارد، چرا که به دقت نرخ مصوب در شرکت‌های حمل و نقل رصد و پایش می‌شود تا با کوچکترین تخلف برخورد جدی انجام شود.

اما در این بین مسافران و گردشگران گله‌مند پیدا نشدن بلیت اتوبوس در برخی از مسیرها و عدم فعالیت سایت عرضه فروش اینترنتی هستند که ضرورت دارد مسئولان امر در این روزهای پایانی فصل گردشگری تابستان فکری به حال افزایش سرویس‌های خدماتی حمل و نقل مسافر داشته باشند تا بیش از این گلایه‌ها و کاستی‌ها از سوی مسافران شرایط نامناسب گردشگری را با برند اردبیل به وجود نیاورند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
همه چیز درباره رشته طراحی لباس
تاثیر ریسه بلوطی بر نورپردازی شهری
تاثیر ریسه بلوطی بر نورپردازی شهری
تاثیر ریسه بلوطی بر نورپردازی شهری
۹ مرکز خرید کوله پشتی در تهران + آدرس و شماره تماس
بهترین مرکز خرید کیف مدرسه در تهران + آدرس
انتقاد تند رسایی از پزشکیان برای بازگرداندن ظریف به دولت
امکان اعتراض به مرحله شفاهی آزمون های دانشنامه پزشکی فراهم شد
اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران به تبدیل کلاس‌ به سلف
آخرین مهلت ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
آیفون این گونه ضد سرقت می‌شود
بیانیه سپاهان در خصوص هوادار جنجالی/ این شخص چطور وارد ورزشگاه شد؟
حضور دو معاون رئیس جمهور در کنسرت خواننده سرشناس کشور +عکس
وزیر علوم: خانم‌ها برای پست‌های مدیریتی مقدم‌اند
یک خبر تازه از بازگشت مهران مدیری به تلویزیون
پایان شایعات درباره قهر طیب نیا با پزشکیان
تذکرات لازم به روس‌ها بابت اظهاراتشان داده شود
نخستین اظهارات یحیی سریع پس از حمله به اسرائیل
واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نسبت به حواشی این دانشگاه
افزایش سهم رشته‌های علوم انسانی از منابع بنیاد ملی علم
تأسیس ۱۲ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه آزاد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top