تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/06/25 - 12:08
کد خبر: 516384

انتخابات دانشگاه‌ها برای تعیین رئیس!

انتخابات دانشگاه‌ها برای تعیین رئیس!

وزیر علوم با اشاره به نظرسنجی و مصاحبه در برخی دانشگاه ها درباره انتخاب روسای دانشگاه ها گفت: این انتخابات هیچ ارتباطی با ما ندارد هیچ کسی از طرف ما مامور و وکیل ما نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین سیمایی صراف در اختتامیه مراسم اجلاس روسای دانشگاه ها که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد گفت: نگاه من به مسئولیت و مدیریت امانت است.

وی ادامه داد: البته اگر آدم بتواند از این سنگر به کشور و خلق خدمت کند، چه بهتر؛ من خودم به جد معتقدم خدمت کردن از نماز شب خواندن اجرش بیشتر است.

وزیر علوم افزود: معتقدم امانت گرفتن و امانت داری سخت است البته خیلی شیرین خواهد بود اگر با نیت خوب باشد.

سیمایی صراف افزود: من نمی رسم به شبکه های اجتماعی سر بزنم از برخی دوستان شنیدم که برخی دانشگاه ها انتخابات برگزار می‌کنند، نظرسنجی می شود و حتی مصاحبه می شود، این خیلی بامزه است که اگر شما رییس شوید چکار می کنید، این انتخابات هیچ ارتباطی با ما ندارد، البته نباید جلوی آن را گرفت. من فکر می کنم این الگویی که دکترپزشکیان برای انتخاب وزرا در پیش گرفتند به بخش هایس پایین تر سرایت کرده است.آنچه در برخی دانشگاه ها رخ می‌دهد را ما ممانعت نمی کنیم ولی هیچ کسی از طرف ما مامور و وکیل ما نیست.

وی ادامه داد: صرف انتصاب در گذشته دلیل کافی برای عزل کسی نیست. منتهی دولت عوض شده و شرایط قانونی همین است شرایط انتصاب همان است که بود، منتهی نگاه و شعار رییس جمهور شده است شعاروفاق ملی که نیاز کشور است، که همه پذیرفته اند. یکی از معیار ما برای مدیریت، کسی است که بیشترین قدرت توافق سازی را داشته باشد، در تعامل و ارتباط گرفتن با تشکل ها و اقشار دانشگاهی تواناتر باشد.

وی ادامه داد: همه دوستان با قدرت به کارشان ادامه بدهند حتی شروع سال تحصیلی نحوه مدیریت در سال جدید نشان دهنده توانایی شما باشد.

هیات تحقیق به دانشگاه ها اعزام می شود

وزیر علوم افزود: دوستان ما به شعار وفاق باور دارند، همه برنامه ها به سمت سوی ایجاد وفاق در دانشگاه باشد، بالاخره اصل تغییر ضرورت است ما به صرف خبر و شکایت تصمیم‌ نمی گیریم. سنتی در وزارت علوم بوده به نحوی همان را استفاده می کنیم. هیات تحقیق به دانشگاه ها اعزام می شود تا ببیند، گزارش ها واقعیت دارد یا جو سازی است.

وی به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: تاکید می کنم به رفاهیات دانشجویی توجه شود، خدمات رفاهی خوب فراهم شود. دانشجوی خسته و کوفته از راه دور نگران وضع سکونت و تغدیه نباشد.

رییس جمهور خواستار بازنگری و بازبینی اخراج اساتید و تعلیق دانشجویان شدند

وی درباره شکایتی که در مورد اخراج اساتید و تعلیق دانشجویان می شود افزود: دستور رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور درباره اخراج اساتید و تعلیق دانشجویان ایجاد فرصت دوباره برای تجدید نظرخواهی است تصور نشود هر تصمیمی گرفته شده را می خواهیم لغو و یا تایید کنیم نمی دانیم چه می شود ما از نتیجه بی اطلاع هستیم اما چون ادعا شده بی عدالتی شده است، رییس جمهور خواستار بازنگری و بازبینی شده اند.

مشی رهبری را در پیش بگیرید و جذب حداکثری داشته باشید

وی افزود: استدعای من این است که اول مدیران این بازبینی را انجام دهند. شما به مساله دانشگاه واقف تر هستید خودتان ساماندهی کنید. من یادآوری می کنم نحوه مواجهه رهبر انقلاب با حوادثی که داشتیم ایشان به دانشگاه ها فرمودند صبر و حوصله به خرج دهید این ها جوان هستند همان تدبیر باعث شد که بسیار خوب و با کمترین تلفات و هزینه ها جمع شود، در این زمینه مشی مقام معظم رهبری را پیش گیرید و جذب حداکثری داشته باشید.

وی تاکید کرد: نگذارید مساله ها بزرگ شود دانشگاه ها در چارچوب قوانین حرکت کنند، کارگروهی در کنار دفتر بازرسی و شکایت تشکیل شده است اشخاص حقیقی و حقوقی عضو هستند، یکی از قضات عالی رتبه درخواست کرده ایم در این کمیته شرکت کنند، کارگروهی بی سروصدا، شکایت‌ها را بررسی می کند. ولی امیدواریم‌ مسایل بدست خود دانشگاه ها حل شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرمربی پرسپولیس: برای پیروزی به عربستان آمدیم
سرمربی الاهلی: پرسپولیس تیم قدرتمندی است؛ به برتری در این دیدار خوش‌بین هستم
اهدای گواهینامه با امضای رئیس فیفا به ایران
برنامه‌ریزی برای عبور از دوره اوج مصرف برق سال ۱۴۰۴ آغاز شد
۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری از گمرکات کشور ترخیص شد
پنج هزار تن قیر رایگان به ۱۷ شهر فارس اختصاص یافت
رشد نرخ انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
رئیس کمیسیون آموزش مجلس: تغییری در نحوه برگزاری کنکور ایجاد نمی‌شود
۱۱ لایحه دولت در مجلس اعلام وصول شد
رشد اقتصادی ۸ درصدی نیاز به همفکری قوای سه گانه دارد
معاون وزیر کشور: گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی در اولویت پی‌گیری‌ها باشد
۲۴۰۰۰ معلم جدید چگونه استخدام می شوند؟
هیچ اسیری به خانه بر نمی‌گردد
موافقت مقامات اقلیم کردستان برای آزادی و انتقال محکومان ایرانی
لفاظی جدید نتانیاهو علیه ایران
بورس قرمز ماند/ کاهش ۹ هزار و ۹۶۴ واحدی شاخص کل
راهنمای خرید سقف کاذب دامپا
چگونه یک تعمیرکار موبایل حرفه‌ای شویم؟ راهنمای کامل شروع از صفر تا صد - جهاد دانشگاهی صنعتی شریف
بهترین آنتی ویروس برای تریدرهای ارز دیجیتال
آموزشگاه زبان در صادقیه
کتاب‌های درسی رشته حسابداری هنرستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top