تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/06/25 - 12:10
کد خبر: 516385

ضرورت تحقق سهم ۱۵درصد امور پژوهشی و ۵درصد امور فرهنگی از بودجه

ضرورت تحقق سهم ۱۵درصد امور پژوهشی و ۵درصد امور فرهنگی از بودجه

شرکت‌کنندگان در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری بر ضرورت تحقق سهم ۱۵درصد امور پژوهشی و ۵ درصد امور فرهنگی، مازاد بر اعتبارات جاری در دانشگاه‌ها تأکید کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شرکت‌کنندگان در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری بر استفاده از همه ظرفیت‌های علمی- پژوهشی، مدیریتی و سرمایه انسانی جامعه دانشگاهیان کشور تأکید کردند.

متن بیانیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور در دولت چهاردهم به شرح زیر منتشر شد؛

شرکت‌کنندگان در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در طلیعه آغاز سال تحصیلی جدید، فرارسیدن فصل شکوفایی محیطِ معرفت و دانایی و حضورامیدبخش و نشاط‌آفرین دانشجویان در سپهر علم و فناوری و نوآوری و در آستانه سالروز میلاد مسعود پیامبر رحمت (ص)، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل(ره) و تجدید بیعت با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی دام‌عزه بر موارد زیر به عنوان بیانیه اجلاس تأکید کردند؛

- هم‌راستا با شعار راهبردی و گفتمان رییس جمهور محترم و دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر وفاق ملی، به منزله راهبرد حکمرانی کارآمد در این برهه از زمان، شرکت‌کنندگان در اجلاس بر استفاده از همه ظرفیت‌های علمی- پژوهشی، مدیریتی و سرمایه انسانی جامعه دانشگاهیان کشور تأکید نمودند.

- بر اساس آموزه‌های وحیانی و به مصداق آیه شریفه قرآن کریم " وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَی کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا " حفظ کرامت و احترام جامعه دانشگاهی، استادان محترم، دانشجویان گرامی، یاوران محترم علمی جزء لایتجزء زیست دانشگاهی و حضور و فعالیت در محیط علمی می‌دانیم و برای تحقق ابزار و لوازم آن همه مساعی خود را به کار خواهیم گرفت.

- محیط دانشگاه، کلاس درس، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، فضای فرهنگی تربیتی و ورزشی و سراهای دانشجویی به معنای واقعی کلمه خانه دوم دانشجویان عزیز است و از این رو با همکاری بخش‌های مختلف از جمله سازمان محترم برنامه و بودجه و استفاده از ظرفیت‌های داخلی از جمله سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان تلاش خواهیم نمود تا محیطی درخور و شایسته برای دانشجویان عزیز و استقرار نظام آموزش و پژوهش با کیفیت فراهم‌آوریم.

- از جمله احکام بسیار مهم و اثربخش قانون برنامه هفتم پیشرفت، تبصره ماده ۹۹ قانون برنامه است، از این رو در ماه‌های آغازین اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت و در آستانه آغاز سال تحصیلی بر ضرورت تحقق سهم ۱۵% امور پژوهشی و ۵% امور فرهنگی، مازاد بر اعتبارات جاری در دانشگاه‌ها تأکید می‌کنیم.

- براساس تأکیدات مکرر ریاست محترم جمهور مبنی بر پایبندی به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم پیشرفت، و براساس ابلاغیه اخیر وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، مطابق تقویم زمان‌بندی و برنامه عملیاتی‌سازی مفاد و احکام برنامه هفتم پیشرفت، امور مربوط به مؤسسه تحت مدیریت خود را به گونه‌ای راهبری خواهیم کرد که به تحقق حداکثری قانون برنامه منجر شود.

- شرکت‌کنندگان در اجلاس ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند وزیر محترم سابق وزارت علوم، دانشمند گرامی جناب آقای دکتر محمدعلی زلفی‌گل، حضور اندیشمندِ فرهیخته و برآمده از دو نظام علمی کشور (حوزه و دانشگاه)، جناب آقای دکتر حسین سیمایی را در رأس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارج می‌نهیم و آمادگی خود را برای تحقق همه اجزاء برنامه تقدیمی‌ ایشان به مجلس شورای اسلامی و استقرار گفتمان مسئولیت اجتماعی اعلام می‌داریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
همه چیز درباره رشته طراحی لباس
تاثیر ریسه بلوطی بر نورپردازی شهری
تاثیر ریسه بلوطی بر نورپردازی شهری
تاثیر ریسه بلوطی بر نورپردازی شهری
۹ مرکز خرید کوله پشتی در تهران + آدرس و شماره تماس
بهترین مرکز خرید کیف مدرسه در تهران + آدرس
انتقاد تند رسایی از پزشکیان برای بازگرداندن ظریف به دولت
امکان اعتراض به مرحله شفاهی آزمون های دانشنامه پزشکی فراهم شد
اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران به تبدیل کلاس‌ به سلف
آخرین مهلت ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
آیفون این گونه ضد سرقت می‌شود
بیانیه سپاهان در خصوص هوادار جنجالی/ این شخص چطور وارد ورزشگاه شد؟
حضور دو معاون رئیس جمهور در کنسرت خواننده سرشناس کشور +عکس
وزیر علوم: خانم‌ها برای پست‌های مدیریتی مقدم‌اند
یک خبر تازه از بازگشت مهران مدیری به تلویزیون
پایان شایعات درباره قهر طیب نیا با پزشکیان
تذکرات لازم به روس‌ها بابت اظهاراتشان داده شود
نخستین اظهارات یحیی سریع پس از حمله به اسرائیل
واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نسبت به حواشی این دانشگاه
افزایش سهم رشته‌های علوم انسانی از منابع بنیاد ملی علم
تأسیس ۱۲ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه آزاد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top