تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/26 - 02:28
کد خبر: 516471

آغاز عملیات انتقام خون شهید اسماعیل هنیه

 آغاز عملیات انتقام خون شهید اسماعیل هنیه

محمد ایمانی در تلگرام نوشت:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، موشک هایپرسونیک مقاومت یمن، بامداد امروز از فراز پدافند سه رزمناو آمریکایی، نیروهای ناتو و عربستان و اردن، و پدافند سه لایه اسرائیل عبور کرده و با طی مسافت ۲۰۴۰ کیلومتر در کمتر از ۱۲ دقیقه، به تل آویو اصابت کرد.

برخی خبرها از هلاکت و مجروحیت دست کم ۷ صهیونیست حکایت می کند.مقاومت یمن در کدام فرآیند شتابان، به موشک مافوق صوت دست یافته؟ چگونه توانسته با موفقیت شلیک کند؟ پس از این شلیک آزمایشی و ارزیابی نتایج آن، قرار است کدام اهداف مهم نظامی، امنیتی و اقتصادی، در عمق سرزمین های اشغالی، به شکل خوشه ای -و نه شلیک یک فروند- منهدم شود؟

سوالات حیرت افزا درباره این عملیات پیچیده، بسیار است؛ همان گونه که هنوز از حجم خسارات و تلفات اسرائیل در عملیات اربعین حزب الله (حمله به گالیلوت و مقر موساد و امان) پرده برداری نشده است.

بنابر برخی اخبار، در عملیات اربعین، دست کم ۷۶ نیروی نظامی و امنیتی اسرائیل کشته و مجروح شدند.به تازگی اندیشکده آمریکایی بروکینگز درباره نقش منحصر به فرد مقاومت یمن در معادلات منطقه و جنگ غزه نوشت: "از زمانی که حوثی‌ها حمله به کشتی‌های در دریای سرخ و باب المندب را آغاز کردند، رسانه‌ها و بیانیه‌های رسمی، آنها را به عنوان نیروی نیابتی ایران معرفی کرده‌اند، اما این تحلیل، تهدید را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد.

حوثی‌ها نشان داده‌اند که اغلب، بازیگر غیرقابل پیش‌بینی و تهاجمی‌تر از حامیان ایرانی خود هستند. آنها به جای اینکه بخشی از یک سیستم نیابتی متمرکز باشند، بخشی مستقل از یک شبکه پیچیده‌تر هستند که به آنها اجازه می‌دهد مستقیما با بیش از ۱۲ گروه دیگر در منطقه برای اشتراک‌گذاری تخصص، هماهنگی فعالیت‌ها و حتی همکاری در حملات، کار مشترک بکنند.

آنها توانایی‌های خود را برای ساخت سلاح بهبود بخشیده‌اند و تقویت کرده‌اند. همچنین کمتر در برابر تحریم‌ها آسیب‌پذیر هستند، زیرا عمدتا خارج از سیستم مالی جهانی عمل می‌کنند.

آنها یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه را پشت سر گذاشته و متاسفانه به محرومیت‌های اقتصادی عادت کرده اند".اگر موشک هایپرسونیک، صرفا از سمت ایران شلیک می شد، آن قدر تکان دهنده نبود که از یمن شلیک شده و اسرائیل و پشتیبانان آمریکایی اش را شوکه کرده است.

این شلیک، پدافند اسرائیل را پیش از پیش، دچار وضعیت آچمز می کند و این تازه، آغاز عملیات انتقام خون شهید اسماعیل هنیه خواهد بود بود؛ ان شاء الله. پدافند اسرائیل در مقابل عملیات اربعین هم ناکارآمد بود.

اگر موشک فراصوت مقاومت یمن، ظرف ۱۱/۵ دقیقه به تل آویو رسید و تور پدافندی اسرائیل و حامیانش را جا گذاشت، خوشه موشک های هایپرسونیک ایران، در کمتر از ۷ دقیقه به تل آویو و حیفا و دیگر مناطق رژیم صهیونیستی می رسد و به طریق اولی، غیر قابل رهگیری است.

بماند که گزینه های تدارک شده برای غملیات انتقام، حتما ترکیبی خواهد بود و به هایپرسونیک های هیبت شکن محدود نخواهد ماند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیوان عالی کشور بخشنامه‌ جدید صادر کرد
پیام رسان‌ها از عوامل تغییر هویت زن مسلمان ایرانی است
این اتفاقات مایه تأسف است
سیگنال مهم رییس کل بانک مرکزی به بازار خودرو
فرمول مذاکرات باید اعتمادسازی در مقابل رفع تحریم‌ها باشد
ترامپ باز هم از تیراندازی جان سالم به در برد
راهبرد دولت چهاردهم ثبات اقتصادی است
آغاز عملیات انتقام خون شهید اسماعیل هنیه
«کاظم غریب آبادی» معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه شد
تیم داوری بازی استقلال و الغرافه مشخص شد
اعلام جزییات مراسم تشییع و یادبود صدرالدین حجازی
افزایش حملات سایبری رکورد زد
پاسخ کمیسیون امنیت ملی به بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپایی
اینفوگرافیک: آنچه از ماهواره چمران ۱ می‌دانیم
حال و هوای بارانی صحن و سرای امام رضا(ع) +فیلم
بازتاب پرتاب ماهواره چمران ۱ در رسانه‌های جهان +فیلم
تصویر دیده نشده از مرحوم صدرالدین حجازی و ابوالفضل پورعرب
جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) در صنعاء +عکس
جلیلی: برای رسیدن به اهداف، باید الگوی خودمان را داشته باشیم
شهردار شهرقدس: قطعی برق ورزشگاه خطای انسانی بود
عرضه محصولات و تولیدات ۳۵۰۰ زن سرپرست خانوار در ۶ بوستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top