تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/26 - 09:38
کد خبر: 516501

واکنش نتانیاهو به تیراندازی در نزدیکی محل حضور ترامپ

 واکنش نتانیاهو به تیراندازی در نزدیکی محل حضور ترامپ

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به حادثه تیراندازی در نزدیکی محل حضور «دونالد ترامپ» که گفته می‌شود دومین تلاش ناکام برای ترور نامزد حزب‌جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بوده واکنش نشان داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نتانیاهو در پیامی در شبکه ایکس (توییتر سابق) اشاره کرده که وقوع این حادثه در نزدیکی «باشگاه بین‌المللی گلف ترامپ» در «پالم بیچ» ایالت فلوریدا او و همسرش، سارا نتانیاهو را «شوکه» کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: «سارا و من از شنیدن خبر دومین تلاش برای ترور رئیس‌جمهور ترامپ شوکه شدیم اما خیالمان راحت شد که این هم ناکام ماند. اما ما نباید تنها به شانس اتکا کنیم.»

در ادامه این پیام آمده است: «بهترین‌ها را برای دونالد و ملانیا آرزو می‌کنیم و امیدواریم که تمامی تدابیر لازم اتخاذ شوند تا بتوان اطمینان حاصل کرد که چنین حملات مرگباری علیه یک نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا از قبل خنثی می‌شوند.»

رسانه‌های آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت تهران گزارش دادند که یک فرد مسلح قصد هدف قرار دادن دونالد ترامپ را داشته است. اف‌بی‌آی ساعتی بعدتر ضمن تأیید این حادثه گفت که این تیراندازی «ظاهراً تلاش برای ترور» بوده است.

ترامپ بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ رئیس‌جمهور ایالات متحده بود و در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است.

او یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های تاریخ آمریکا در سال‌های گذشته بوده است. شعارهای «اول آمریکا» و «دوباره آمریکا را باعظمت کنیم» که محور گفتمان او را در سال‌های گذشته تشکیل داده بر سیاست‌هایی مانند مخالفت با حضور مهاجران، خروج آمریکا از سازمان‌های بین‌المللی و حمایت‌گرایی اقتصادی استوار است.

ترامپ علاوه بر این در هنگام حضور در کاخ سفید تصمیم‌های جنجالی زیادی در سطح بین‌المللی به ویژه در حمایت از رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد.

او به همین دلیل از نگاه برخی از تحلیلگران عامل تعمیق شکاف‌ها در جامعه آمریکا و همچنین چهره افول ایالات متحده نگریسته می‌شود.

ترامپ هنگام این تیراندازی در حال بازی گلف در «باشگاه بین‌المللی گلف ترامپ» واقع در پالم‌بیچ در ایالت فلوریدا بود. به گفته رسانه‌های آمریکا فرد مظنون به انجام تیراندازی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ یارد (حدود ۳۶۵ تا ۴۵۷ متر) با او فاصله داشت.

ترامپ پیش از این در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۴ هدف یک سوءقصد ناکام قرار گرفته بود. آن حادثه در محل برگزاری اتتخاباتی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا رخ داد و بر اثر آن گوش راست ترامپ بر اثر برخورد گلوله مجروح شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چمن ورزشگاه شهر قدس سوژه عکاسی بازیکن سابق رئال مادرید
احمدیان بر افزایش پروژه‌های حمل و نقلی ایران و روسیه تاکید کرد
سفیر چین با قالیباف دیدار و گفت‌وگو کرد
سیاری: پاسخ به شهادت «اسماعیل هنیه» قطعی است
تعیین تکلیف وام ازدواج و فرزندآوری و بررسی عملکرد بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی
جوادی یگانه رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری شد
تکذیب شایعه عدم استفاده از VAR در بازی استقلال
دنیامالی: باید از حالا به فکر المپیک ۲۰۳۲ باشید
رفع فیلترینگ مجدانه در حال پیگیری است
نقشه آمریکا برای سوء‌استفاده از اقدامات اوکراین علیه ایران
پزشکیان: برای تامین معیشت مردم شب و روز نمی‌شناسیم
حرم حضرت معصومه(س) قرارگاه کنشگری بین‌المللی بانوان است
غزه گران‌ترین شهر جهان است
یمن در تصمیم‌گیری مستقل و در تولید سلاح خودکفاست
بخشی پور دبیر تشکیلات تحکیم وحدت باقی ماند
علل سقط جنین در ایران
سقط جنین ماهانه به اندازه یک جنگ قربانی می‌گیرد
اعلام ترکیب پرسپولیس و الاهلی
یک تیم واقعی بودیم
حمایت بنیاد نخبگان از تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی
ترکیب استقلال برای دیدار با الغرافه اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top