تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/26 - 13:13
کد خبر: 516560

در دیدار جمعی از علمای اهل سنت بیان فرمودند؛

موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود

موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: مسئله هویت امت اسلامی، مسئله‌ای اساسی و فراتر از ملیت است و مرزهای جغرافیایی، حقیقت و هویت امت اسلامی را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود.

موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که به مناسبت آغاز هفته وحدت و ایام سالروز ولادت با سعادت نبی اکرم (ص) برگزار شد، گفتند: مسئله هویت امت اسلامی، مسئله‌ای اساسی و فراتر از ملیت است و مرزهای جغرافیایی، حقیقت و هویت امت اسلامی را تغییر نمی‌دهد.

ایشان با اشاره به تلاش‌های خصمانه برای بی‌تفاوت کردن مسلمانان به هویت اسلامی خود، افزودند: این خلاف تعالیم اسلامی است که یک مسلمان از رنج مسلمانی دیگر در غزه یا دیگر نقاط جهان غافل باشد.

رهبر انقلاب اسلامی، علمای اهل سنت را به تکیه بر هویت اسلامی و امت اسلامی فراخواندند و با اشاره به طراحی‌ها و فعالیت‌های سابقه‌دار بدخواهان برای دامن زدن به اختلاف‌های مذهبی در جهان اسلام بویژه در ایران، خاطرنشان کردند: آنها با استفاده از ابزارهای فکری، تبلیغی و اقتصادی به دنبال جداسازی شیعه و سنی در کشور ما و هر منطقه دیگر اسلامی هستند و با اقداماتی همچون وادار کردن افرادی از طرفین به بدگویی به لجاجت و اختلاف دامن می‌زنند.

موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علاج و راه مقابله با این توطئه‌ها را تکیه بر وحدت خواندند و تاکید کردند: موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرانی است.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز تأسف از برخی اقدامات دانسته یا نادانسته برای مخدوش کردن وحدت شیعه و سنّی گفتند: البته با وجود انبوه توطئه‌ها، جامعه اهل سنت ما مجدانه با این انگیزه‌های خصمانه مقابله کرده است که گواه آن ۱۵ هزار شهید اهل سنت در دفاع مقدس و مقاطع دیگر و شهادت جمع زیادی از علمای اهل سنت در راه حق و انقلاب است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستیابی به هدف مهم عزت امت اسلامی را جز از راه اتحاد میسّر ندانستند و گفتند: امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند، قطعاً نزد پروردگار مورد سوال قرار خواهد گرفت.

موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود

در این دیدار، مولوی عبدالرحمن چابهاری از علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه چابهار، مولوی عبدالرحیم خطیبی از علمای اهل سنت استان هرمزگان و امام جمعه قشم، و ماموستا عبدالسلام امامی از علمای اهل سنت آذربایجان غربی و امام جمعه مهاباد، با تقدیر از رویکردهای وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب و حمایت‌های ایشان از جامعه اهل سنت، بر تقویت زمینه‌های وحدت‌زا و استفاده از ظرفیت‌های بومی بخصوص در مناطق سنی‌نشین برای پیشرفت کشور تأکید کردند و موضوع مقابله با جریان‌های تکفیری و افراط‌گرا را نیز یک ضرورت دانستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز برنامه‌های وزیر فرهنگ با دیدار هنرمندان پیشکسوت
مومنی: وزارت کشور باید طلایه‌دار اتحاد و انسجام داخلی باشد
پژمان‌فر: سامانه تسهیلات ⁧ازدواج⁩ تا یک هفته‌ آینده باز می‌شود
گل اول الاهلی به پرسپولیس توسط کسیه +فیلم
گروسی پس از دیدار با اسلامی: به زودی به تهران سفر خواهم کرد
زمین بازی متفاوت در انتخاب استانداری یزد/ چهره‌های تکراری توانایی اداره دارالعباده یزد را ندارند
گل به خودی بازیکن الغرافه و گل اول استقلال +فیلم
چمن ورزشگاه شهر قدس سوژه عکاسی بازیکن سابق رئال مادرید
احمدیان بر افزایش پروژه‌های حمل و نقلی ایران و روسیه تاکید کرد
سفیر چین با قالیباف دیدار و گفت‌وگو کرد
سیاری: پاسخ به شهادت «اسماعیل هنیه» قطعی است
تعیین تکلیف وام ازدواج و فرزندآوری و بررسی عملکرد بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی
جوادی یگانه رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری شد
تکذیب شایعه عدم استفاده از VAR در بازی استقلال
دنیامالی: باید از حالا به فکر المپیک ۲۰۳۲ باشید
رفع فیلترینگ مجدانه در حال پیگیری است
نقشه آمریکا برای سوء‌استفاده از اقدامات اوکراین علیه ایران
پزشکیان: برای تامین معیشت مردم شب و روز نمی‌شناسیم
حرم حضرت معصومه(س) قرارگاه کنشگری بین‌المللی بانوان است
غزه گران‌ترین شهر جهان است
یمن در تصمیم‌گیری مستقل و در تولید سلاح خودکفاست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top