تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/26 - 13:41
کد خبر: 516569

اختصاص ۴ میلیارد دلار ارز به صنعت خودرو

اختصاص ۴ میلیارد دلار ارز به صنعت خودرو

چهار میلیارد و ۱۹۶ میلیون دلار ارز نیمایی و ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات از ابتدای امسال تا ۲۶ شهریور به صنایع حمل و نقل و خودرو اختصاص یافته است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر اساس گزارش بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۲۶ شهریور ماه امسال ۳۱ میلیارد و ۸۲۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابلا صادرات و خدمات تأمین شده است. در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۶ میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۳ میلیون دلار، برای خدمات ۷۸۹ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۷ میلیارد و ۱۳۶ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفته است.

بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵ میلیارد و ۳۳۹ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۱ میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار ارز تأمین کرده است. در مجموع ۶ میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزانتر تأمین شده است.

این گزارش حاکی از آن است که در این بازه زمانی برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۳ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۷ میلیارد و ۱۳۶ میلیون دلار و در مجموع ۲۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیون دلار تأمین ارز صنایع صورت گرفته است.

این گزارش حاکی از آن است تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» ۲ میلیارد و ۴۷۱ میلیون دلار، صنایع معدنی یک میلیارد و ۸۱۴ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» یک میلیارد و ۵۸۹ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» دو میلیارد و ۷۰ میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل ۸۶۷ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون دلار، ۵۹۲ میلیون دلار، ۲۴۸ میلیون دلار، ۴۸ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۲۶ شهریور ماه سال جاری دریافت کرده اند.

همچنین تا تاریخ ۲۶ شهریور ماه، سایر صنایع ۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

بر اساس این گزارش، میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۲۶ شهریور ماه، ۴۳ هزار و ۴۰۶ تومان برای دلار، ۴۸ هزار و ۷۱ تومان برای یورو، ۱۱ هزار و ۸۱۹ تومان برای درهم، ۶ هزار و ۱۲۱ تومان برای یوآن، ۴۸۲ تومان برای روبل، هزار و ۲۷۷ تومان برای لیر ترکیه محاسبه شده است.

بر اساس این گزارش، امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۴۳۶ تومان، یورو با نرخ ۵۴ هزار و ۷۴۸ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۴۶۱ تومان مورد مبادله قرار گرفت. همچنین تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۶ هزار و ۷۲ تومان، مبادله یورو با نرخ ۵۱ هزار و ۲۳ تومان و مبادله درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۵۴۵ تومان بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز برنامه‌های وزیر فرهنگ با دیدار هنرمندان پیشکسوت
مومنی: وزارت کشور باید طلایه‌دار اتحاد و انسجام داخلی باشد
پژمان‌فر: سامانه تسهیلات ⁧ازدواج⁩ تا یک هفته‌ آینده باز می‌شود
گل اول الاهلی به پرسپولیس توسط کسیه +فیلم
گروسی پس از دیدار با اسلامی: به زودی به تهران سفر خواهم کرد
زمین بازی متفاوت در انتخاب استانداری یزد/ چهره‌های تکراری توانایی اداره دارالعباده یزد را ندارند
گل به خودی بازیکن الغرافه و گل اول استقلال +فیلم
چمن ورزشگاه شهر قدس سوژه عکاسی بازیکن سابق رئال مادرید
احمدیان بر افزایش پروژه‌های حمل و نقلی ایران و روسیه تاکید کرد
سفیر چین با قالیباف دیدار و گفت‌وگو کرد
سیاری: پاسخ به شهادت «اسماعیل هنیه» قطعی است
تعیین تکلیف وام ازدواج و فرزندآوری و بررسی عملکرد بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی
جوادی یگانه رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری شد
تکذیب شایعه عدم استفاده از VAR در بازی استقلال
دنیامالی: باید از حالا به فکر المپیک ۲۰۳۲ باشید
رفع فیلترینگ مجدانه در حال پیگیری است
نقشه آمریکا برای سوء‌استفاده از اقدامات اوکراین علیه ایران
پزشکیان: برای تامین معیشت مردم شب و روز نمی‌شناسیم
حرم حضرت معصومه(س) قرارگاه کنشگری بین‌المللی بانوان است
غزه گران‌ترین شهر جهان است
یمن در تصمیم‌گیری مستقل و در تولید سلاح خودکفاست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top