تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/26 - 15:00
کد خبر: 516577

سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران معرفی شد

سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران معرفی شد

«رافائل گویجوسا کاستیلو» اسپانیایی هدایت تیم ملی هندبال مردان ایران را بر عهده گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از عدم نتیجه‌گیری تیم ملی هندبال مردان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و قول علیرضا پاکدل، رییس فدراسیون هندبال، مبنی بر معرفی مربی جدید تیم ملی تا پایان شهریور، در نهایت مذاکرات با «رافائل گویجوسا کاستیلو» اسپانیایی به نتیجه رسید و این مربی مطرح هندبال دنیا هدایت تیم ملی هندبال ایران را بر عهده گرفت.

«رافائل گویجوسا کاستیلو» که سابقه بازی در تیم هندبال بارسلونا از سال ۲۰۰۰-۱۹۹۵ و جونتو الکالا از سال ۱۹۹۵-۱۹۹۳ را دارد، مدال برنز در بازی‌های المپیک ۱۹۹۶آتلانتا و المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، مدال نقره قهرمانی هندبال اروپا ۱۹۹۶ سویل، ۱۹۹۸ ایتالیا و مدال برنز مسابقات قهرمانی هندبال اروپا ۲۰۰۰ کرواسی را به همراه تیم ملی هندبال اسپانیا کسب کرده است.

وی همچنین بهترین بازیکن در مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۹۹، بهترین گوش چپ در مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۹۹ مصر، بهترین گوش چپ در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۰۰ کرواسی، بهترین گوش چپ در بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، بهترین بازیکن در مسابقات لیگ اسپانیا در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹، بهترین بازیکن در مسابقات جام پادشاهی در فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ و مدال طال و نشان سلطنتی شایستگی ورزشی اسپانیا در سال ۲۰۰۲ را در ویترین افتخارات خود دارد.

«رافائل گویجوسا کاستیلو» همچنین به عنوان مربی کارنامه درخشانی دارد. وی که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ سرمربیگری تیم ملی هندبال ایران را برعهده داشت، موفق شد مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ را در شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا که به میزبانی بحرین برگزار می‌شد را کسب کند.

در سوابق مربیگری وی مربی باشگاه الکوبنداس در لیگ اسپانیا ۲۰۱۱-۲۰۰۳، مربی تیم leon de Ademar اسپانیا از سال ۲۰۱۹-۲۰۱۵ و کسب مقام دوم در این لیگ در سال‌های ۲۰۱۸/۲۰۱۷/۲۰۱۶ و راهیابی به انتخابی لیگ قهرمانی اروپا در دو فصل، مربی باشگاه العربی در لیگ قطر ۲۰۲۲ -۲۰۲۰ و قهرمان با این تیم در امیر کاپ، جام قطر و مقام دوم لیگ قطر، مدیرفنی تیم placea CD در مادرید اسپانیا ۲۰۲۲، مدیر فنی تیم باشگاه balonmani اسپانیا از سال ۲۰۲۴-۲۰۲۳ و ... به چشم می‌خورد.

«رافائل کاستیلو» همچنین پروفسور و استاد مربیگری هندبال در فدراسیون هندبال اروپا و فارغ‌التحصیل رشته فعالیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه پلی تکنیک بارسلونا، مدرس رسمی فدراسیون هندبال جهانی ۲۰۲۴-۲۰۲۰، پروفسور دوره‌های بین‌المللی مربیگری هندبال در اسپانیا ۲۰۲۴-۲۰۱۴، مدرس دانشکده فعالیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه مادرید از سال ۲۰۱۵ و ... نیز است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز برنامه‌های وزیر فرهنگ با دیدار هنرمندان پیشکسوت
مومنی: وزارت کشور باید طلایه‌دار اتحاد و انسجام داخلی باشد
پژمان‌فر: سامانه تسهیلات ⁧ازدواج⁩ تا یک هفته‌ آینده باز می‌شود
گل اول الاهلی به پرسپولیس توسط کسیه +فیلم
گروسی پس از دیدار با اسلامی: به زودی به تهران سفر خواهم کرد
زمین بازی متفاوت در انتخاب استانداری یزد/ چهره‌های تکراری توانایی اداره دارالعباده یزد را ندارند
گل به خودی بازیکن الغرافه و گل اول استقلال +فیلم
چمن ورزشگاه شهر قدس سوژه عکاسی بازیکن سابق رئال مادرید
احمدیان بر افزایش پروژه‌های حمل و نقلی ایران و روسیه تاکید کرد
سفیر چین با قالیباف دیدار و گفت‌وگو کرد
سیاری: پاسخ به شهادت «اسماعیل هنیه» قطعی است
تعیین تکلیف وام ازدواج و فرزندآوری و بررسی عملکرد بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی
جوادی یگانه رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری شد
تکذیب شایعه عدم استفاده از VAR در بازی استقلال
دنیامالی: باید از حالا به فکر المپیک ۲۰۳۲ باشید
رفع فیلترینگ مجدانه در حال پیگیری است
نقشه آمریکا برای سوء‌استفاده از اقدامات اوکراین علیه ایران
پزشکیان: برای تامین معیشت مردم شب و روز نمی‌شناسیم
حرم حضرت معصومه(س) قرارگاه کنشگری بین‌المللی بانوان است
غزه گران‌ترین شهر جهان است
یمن در تصمیم‌گیری مستقل و در تولید سلاح خودکفاست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top