تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/26 - 15:12
کد خبر: 516583

وام ودیعه مسکن دانشجویان ۱۰ برابر می شود

وام ودیعه مسکن دانشجویان ۱۰ برابر می شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام های ودیعه مسکن ۸ برابر شده و در فکر این هستیم آن را ۱۰ برابر کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در هفتاد و پنجمین نشست معاونان دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: سعی ما بر این است که دانشجویی گرسنه نخوابد.

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در سه حوزه فعالیت اصلی می‌کند یکی در حوزه وام‌های دانشجویی است و تلاش می‌کنیم هر کسی را معاونان دانشجویی تأیید کردند پوشش بدهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: وام‌های دانشجویی طی چندسال ۱۰ برابر شده است. یعنی از ۵۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: امسال برای وام تحصیلی مقاطع کاردانی و کارشناسی ۵ میلیون تومان برای کارشناسی ارشد ۷ و نیم میلیون تومان و برای دوره دکتری ۱۰ میلیون تومان لحاظ کرده‌ایم.

وی افزود: براساس قانون خانواده و جوانی جمعیت و حمایت از خانواده افراد متأهل دو برابر این وام را دریافت می‌کنند این وام برای دوره کارشناسی ۱۰ میلیون تومان، برای ارشد ۱۵ میلیون تومان و برای دوره دکتری ۲۰ میلیون تومان است. اگر زن و شوهر هر دو دانشجوی دکتری باشند هر کدام ۲۰ میلیون دریافت می‌کنند.

گنجی تاکید کرد: یک عده که نمی‌توانند به خاطر ضامن وام دریافت کنند را کمک کنید، طرح جدیدی داریم. از این پس تمام ضمانت‌ها به ضمانت بانکی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام‌های ودیعه مسکن هم ۸ برابر شده و در فکر این هستیم آن را ۱۰ برابر کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی افزود: ۲۵ میلیون تومان وام ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون‌تومان شده است، ۲۰ میلیون وام ودیعه مسکن شهرهای بزرگ به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده و وام شهرهای کوچک به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: با توجه به قانون جوانی جمعیت وام ضروری برای دانشجویان متأهل به ازای هر فرزند دانشجو در دوره تحصیل پرداخت می‌شود.

گنجی افزود: وام شهریه در یک سال‌هایی در بودجه سالانه دیده می‌شد متأسفانه از سال ۹۶ هیچ مبلغی اختصاص داده نشده است. تا سال ۹۹ در قانون بودجه بوده ولی از سال ۱۴۰۰ حذف شده است که پیگیر برگرداندن آن هستیم.

وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها توزیع شده است که معاونان دانشجویی آن را در خوابگاه‌ها هزینه کنند. در بحث تغذیه کار ما سیاست‌گذاری است دو بخشنامه درباره خوابگاه‌ها ابلاع کردیم. قیمت خوابگاهی که اعلام‌کردیم برای دانشجویان روزانه و نوبت دوم است. تمام دانشجویان سنواتی روزانه و شبانه باید مثل دانشجویان شبانه حساب شوند.

رئیس صندوق رفاه ادامه داد: دانشجویان بین الملل هم مانند دانشجویان شبانه در نظر گرفته شوند مبلغ وام شبانه‌ها یک و نیم برابر روزانه‌ها است.

وی ادامه داد: کسانی که از خوابگاه استفاده کرده و هزینه را سر وقت نمی‌دهند. از اول شهریور بدهی این دانشجویان براساس نرخ جدید محاسبه می‌شوند. سعی کردیم همه خوابگاه‌ها در مهرماه آماده شود، گزارش ما از دانشگاه‌ها این است که هیچ دانشگاهی مشکلی از بابت خوابگاه ندارد. امسال بنا این بود که فقط طرح ۴۰ ،۴۰، ۳۰ را اجرا کنیم. دنبال هوشمند سازی سامانه صندوق هستیم. برای دانشجویان جدید الورود مبلغی به حساب دانشگاه‌ها واریز شده است تا زمان ورودی‌های جدید مشکلی نباشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز برنامه‌های وزیر فرهنگ با دیدار هنرمندان پیشکسوت
مومنی: وزارت کشور باید طلایه‌دار اتحاد و انسجام داخلی باشد
پژمان‌فر: سامانه تسهیلات ⁧ازدواج⁩ تا یک هفته‌ آینده باز می‌شود
گل اول الاهلی به پرسپولیس توسط کسیه +فیلم
گروسی پس از دیدار با اسلامی: به زودی به تهران سفر خواهم کرد
زمین بازی متفاوت در انتخاب استانداری یزد/ چهره‌های تکراری توانایی اداره دارالعباده یزد را ندارند
گل به خودی بازیکن الغرافه و گل اول استقلال +فیلم
چمن ورزشگاه شهر قدس سوژه عکاسی بازیکن سابق رئال مادرید
احمدیان بر افزایش پروژه‌های حمل و نقلی ایران و روسیه تاکید کرد
سفیر چین با قالیباف دیدار و گفت‌وگو کرد
سیاری: پاسخ به شهادت «اسماعیل هنیه» قطعی است
تعیین تکلیف وام ازدواج و فرزندآوری و بررسی عملکرد بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی
جوادی یگانه رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری شد
تکذیب شایعه عدم استفاده از VAR در بازی استقلال
دنیامالی: باید از حالا به فکر المپیک ۲۰۳۲ باشید
رفع فیلترینگ مجدانه در حال پیگیری است
نقشه آمریکا برای سوء‌استفاده از اقدامات اوکراین علیه ایران
پزشکیان: برای تامین معیشت مردم شب و روز نمی‌شناسیم
حرم حضرت معصومه(س) قرارگاه کنشگری بین‌المللی بانوان است
غزه گران‌ترین شهر جهان است
یمن در تصمیم‌گیری مستقل و در تولید سلاح خودکفاست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top