تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/27 - 09:14
کد خبر: 516631

گسترش انتقادها به انتصاب مجرمان و محکومان امنیتی در پوشش وفاق

 گسترش انتقادها به انتصاب مجرمان و محکومان امنیتی در پوشش وفاق

دور زدن قانون و خطوط قرمز نظام و امنیت ملی در پوشش واژه تعریف نشده و غلط‌انداز «وفاق» وهمچنین به کار گماردن مجرمان زاویه‌دار در برخی مسئولیت‌های بالای دولتی، حساسیت و انتقاد رسانه‌ها را برانگیخته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه خراسان نوشت: برخی انتصابات اخیر دولت در رده مدیران میانی با حواشی زیادی همراه شده است. انتصاب برخی مدیران میانی در دولت از جمله «سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت» که کارنامه حاشیه‌سازی دارد، جنجال زیادی را در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور ایجاد کرده است. بسیاری از کاربران فضای مجازی با اشاره به رزومه او مدعی هستند که وی نه در مسیر حرفه‌ای رسانه‌ای بلکه در چاچوب پروژه‌بگیری فضای مجازی فعالیت می‌کرده است. اظهارات بعضا زرد و غیر اصولی او در انتقاد از برخی حوادث و چهره‌های سیاسی و داشتن پرونده امنیتی از دیگر موضوعاتی است که کاربران فضای مجازی درباره نامبرده به آن اشاره کرده‌اند. البته پیش از وی، نیز چند انتصاب در وزارت راه و بهداشت با حواشی زیادی همراه شد.

برخی از این انتصابات در سطوح مدیریتی، به ویژه در ادارات و دفاتر اجرائی زیرمجموعه ریاست‌جمهوری و وزارتخانه‌ها، بسیار حساسیت‌برانگیز شده‌اند. این در حالی است که عملکرد برخی از افراد منصوب شده نه تنها کارآمدی ویژه و خاصی نداشته، بلکه خود مایه ایجاد چالش جدید برای دولت بوده است. بعد از اتمام انتخابات ریاست جمهوری حاکمیت نشان داد تمام تلاش خود را برای همراهی با دولت انجام داده است ولی ممکن است برخی انتصابات اخیر که سابقه محکومیت امنیتی داشته‌اند حساسیت ارکان مختلف مثل مجلس را برانگیزاند و تعامل را سخت‌تر کند. در همین راستا دیروز رئیس‌مجلس در نطق پیش از دستور خود بیان داشت: «در راستای تعامل صحیح دولت و مجلس، ضروری است انتصابات رده‌های میانی هیئت دولت نیز در چارچوب اصولی که رئیس‌جمهور محترم با عنوان وفاق ذکر کرده‌اند، صورت گیرد. همان طور که ایشان بر ضرورت رعایت قانون، در تمامی انتصابات تاکید دارند مجلس نیز در کمیسیون‌های تخصصی بر حسن اجرای قوانین موضوعه به ویژه قانون نحوۀ انتصاب اشخاص در مشاغل حساس نظارت خواهد کرد. همچنین حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی انتقادی نوشت: «آیا جناب پزشکیان می‌دانند «سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت» سابقه بازداشت از سوی دستگاه امنیتی و محکومیت ۵ سال زندان دارد؟... آقای رئیس‌جمهور با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید به هویت برخی از منصوبان زاویه‌دار پی ببرید!‌»

از سوی دیگر روزنامه فرهیختگان خواستار نجات وفاق شده و نوشت: این روزها در کنار اخباری که از انتصاب‌های جدید منتشر می‌شود، واکنش‌های منفی زیادی هم به برخی از انتصابات در شوراهای اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها به چشم می‌خورد. در آخرین مورد انتصابی که در شورای اطلاع‌رسانی دولت صورت گرفت نیز حواشی زیادی به همراه داشت. عمده نقدهایی که به این انتصاب وارد می‌شود، متوجه افرادی است که با وجود سوابق امنیتی یا واکنش‌های تندوتیزی که در جریان ناآرامی‌ها در ۱۴۰۱ و ۸۸ داشتند، در دولت منصوب شده‌اند. نکته جالب توجه ماجرا آنجاست که در میان اظهارنظرهای برخی از این چهره‌ها، شواهدی مبنی‌ براینکه از مواضع خود عقب‌نشینی کرده باشند، دیده نمی‌شود. برای مثال یکی از افرادی که اخیرا در وزارت بهداشت منصوب شده، اظهارنظرهای تندی را در جریان ناآرامی‌های ۱۴۰۱، مطرح کرده بود. سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان رادیکال منجر شده چهره‌هایی در مناصب مدیریتی منصوب شوند که سابقه بازداشت و اقدام علیه امنیت ملی و واکنش‌های تندوتیز در جریان ناآرامی‌ها داشتند. برخی از این انتصاب‌ها حتی با واکنش‌ برخی از چهره‌های نزدیک به دولت نیز همراه شد. حضور برخی از این افراد که سوابق روشنی در انجام برخی اقدامات علیه امنیت کشور دارند، اصل وفاق را هم که مورد توجه و نظر دولت است، مورد خدشه قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، روزنامه همشهری در یادداشت و گزارشی با عنوان «نگران برای وفاق» می‌نویسد: در شرایطی که سیاسیون بر این اعتقادند که ترکیب کابینه چهاردهم، نمودی از پایبندی عملی به رویکرد «وفاق ملی» به شمار می‌رود، برخی انتصاب‌های روزهای اخیر با واکنش‌های سیاسی-رسانه‌ای مختلفی مواجه شد و به‌دلیل انتصاب برخی افراد با پیشینه‌های سیاسی نامطلوب، هشدارهایی را به‌منظور حراست از رویکرد «وفاق ملی» متوجه دولت کرد. برخی فعالان سیاسی تأکید کردند که انتصاب افراد بدسابقه در سطوح مدیریتی میانی و بالای دولت چهاردهم خطری برای رویکردهای همگرایانه دولت چهاردهم به‌حساب می‌آید.

نگرانی برای چیست؟ اینکه عده‌ای به نام رئیس‌جمهور محترم، وفاق را نقاب سازند و اسم رمز عبور از وفاق. افرادی که در جریان فتنه ۸۸ و ۹۸ و اغتشاش ۱۴۰۱ سهم داشتند چطور ممکن است اهل وفاق شوند؟ چطور ممکن است شعار وفاق رئیس‌جمهور را پیش برند؟ برای وفاق خط قرمز قائل باشیم. اینکه وفاق تا کجاست؟ اجازه ندهیم اصل وفاق آسیب ببیند. آنکه وفاق را شکسته و به این نام شهره است نمی‌تواند وفاق‌ساز باشد و از وفاق بگوید. حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلایل حضور غیرمنتظره پزشکیان در مجلس چه بود؟
تغییر رئیس ۲ دانشگاه مطرح تهران +جزئیات
۲ تغییر در یک روز ؛ جزئیات انتصاب دیگر در صداوسیما
پزشکیان: جایی که نتوانستیم اعلام خواهیم کرد که نتوانستیم
کنایه تند به پزشکیان؛ از روحانی عبرت بگیرید
بدرقه بازیگر قدیمی سینما به خانه ابدی
دیدار مهم کارگزاران نظام با رهبر انقلاب ؛ زمان و جزئیات
AFC علیه استقلال و پرسپولیس؛ زورتان به «تاریخ» نمی‌رسد!
می‌خواستید ۴‌ تا نخورید!
ثبت نام وام ازدواج و فرزندآوری شبانه‌روزی می شود
دیدار اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس +عکس
عکس یادگاری رهبرانقلاب با قهرمانان ورزشی ایران
نکته مهم رهبرانقلاب درباره سیاست در ورزش +فیلم
صحبت‌های آرین‌سلیمی در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تشکرصمیمانه رهبرانقلاب از کاروان‌ورزشی ایران +فیلم
درخواست جالب ساره‌جوانمردی از رهبرانقلاب +فیلم
صحبت‌های ساره‌جوانمردی در حضور رهبرانقلاب +فیلم
ارزان ترین گوشی‌های ۵G موجود در بازار کدامند؟
کانال سازی صنعتی چیست ؟
اهمیت زبان آکادمیک در مقالات علمی
چطور باید اکانت قانونی ps۴-ps۵-xbox بخریم ؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top