تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/28 - 09:21
کد خبر: 516793

۱۰ نکته مهم درباره اولین نشست خبری پزشکیان

۱۰ نکته مهم درباره اولین نشست خبری پزشکیان

آمریکایی ها چه پیش از انقلاب و چه پس از آن، جنایت های متعدد علیه ملت ایران مرتکب شده اند و خباثت خود را در قالب های مختلف نشان داده اند. آنگاه ما با آنها برادر هستیم؟!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بالأخره پس از مدت ها، نشست خبری رئیس جمهور با رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد. در این نشست مطالب گوناگونی از سوی رئیس جمهور بیان شد که بعضاً حاشیه هایی را در پی داشت.

اما چند نکته:

یک: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، اواسط تیرماه مشخص شد. هم اکنون در اواخر شهریورماه قرار داریم. این نشست باید در همان ایام و یا بلافاصله پس از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری برگزار می شد. در هر صورت، این یک نقطه منفی محسوب می‌شود.

دو: رئیس جمهور باید توجه کند که جایگاه ریاست جمهوری با برخی محافل یا گعده‌ها فرق دارد. متأسفانه برخی جملات رئیس جمهور، در شأن ریاست جمهوری اسلامی ایران نبود و می تواند برای کشور، هزینه ساز هم باشد.

سه: عدم تسلط رئیس جمهور و همچنین ساده اندیشی ایشان در برخی زمینه ها هنوز هم مشهود است.

چهار: یکی از خبرنگاران، با بیان سخنانی مضحک به دنبال این بود که به نوعی به پلیس در زمینه حجاب حمله شود و رئیس جمهور هم ظاهرا در دام این خبرنگار افتاد! نوع بیان رئیس جمهور نباید به گونه ای باشد که خواسته یا ناخواسته موجب تخریب پلیس و منجر به عادی نشان دادن بی بند و باری در کف جامعه و جری شدن هنجارشکنان شود.

پنج: بر اساس اصل 121 قانون اساسی، رئیس جمهور سوگند یاد می کند که «پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشد». بنابراین، نمی تواند سخنی بگوید که صراحتاً یا ضمناً در تقابل با شرع و قانون اساسی باشد. پلیس، براساس شرع، قانون اساسی و همچنین قانون مجازات اسلامی موظف است که با کشف حجاب و به طور کلی با مظاهر فساد برخورد کند.

شش: همچنان برخی برداشت های رئیس جمهور از بعضی گزاره های دینی و تاریخی، اشتباه و غلط انداز است.

هفت: یک بار دیگر مشخص شد که رئیس جمهور نگاه سطحی و تعریف کلیشه ای از «وفاق» و «وحدت» دارد که اتفاقاً همین برداشت سطحی موجب شده است که شاهد حضور برخی افراد مساله دار در کنار دولت چهاردهم – در قالب مسئول یا مشاور- باشیم.

هشت: آنچه که از سخنان رئیس جمهور برداشت می شود، این است که ایشان برخی فتنه ها در کشور را در حد اختلاف نظر دو گروه می داند که هر طرف ممکن است گمان کند که حق است! نتیجه این می شود که پس می توان نسبت به برخی فتنه گران چشم پوشی کرد و به آنها مسئولیت داد و باید وحدت کرد.

اما اولاً، مسائل حساس و مهم که جرو خطوط قرمز یک کشور و حکومت محسوب می شود با یک مساله علمی یا اختلاف نظر حزبی، گروهی و شخصی فرق دارد!

ثانیاٌ، کسانی که با امنیت ملی و آبروی جمهوری اسلامی بازی کرده اند، هزینه مادی و معنوی به کشور تحمیل کرده اند، موجب جان باختن و شهید شدن برخی مردم شدند و ...، افراد عادی نیستند.

ثالثاً، اگر اینگونه است، آمریکا و رژیم صهیونیستی هم اتفاقاً خودشان را حق می دانند و برای کارهای خود، توجیه دارند! اتفاقاً معاویه و خوارج هم خودشان را حق می دانستند!

نه: رئیس جمهور به این مضمون گفته است: «ما به دنبال صدور انقلابمان به جایی نیستیم».

این سخن با مبانی انقلاب اسلامی همخوانی ندارد. اساساً انقلاب اسلامی، انقلابی است که در برابر سلطه گران عالم، قد علم کرده است. حامی مستضعفین و ملت های آزاده و ستمدیده –چه مسلمان و چه غیر مسلمان– است. طبیعی است که در دنیای فعلی، به موازات تلاش غربی ها برای نابودی ملت ها، ما هم به دنبال رساندن مفاهیم غنی انقلاب اسلامی در سراسر دنیا هستیم. البته مدل صدور انقلاب ما مانند استعمارگران نیست.

ده: رئیس جمهور در مورد آمریکایی‌ها گفت: «... ما که با آنها دشمنی نداریم، ما که نرفتیم دور آمریکا پایگاه نظامی بزنیم، ما که آمریکایی ها را تحریم نکردیم، آنها ما را تحریم کردند، آنها پایگاه زدند، آنها ما را تهدید می کنند، نکنند از این کارها، ما هم اصلاً برادریم، با آنها هم برادریم، کاری نداریم».

جای تعجب است که چگونه رئیس جمهور ایران اسلامی این سخنان را به زبان می‌آورد؟! رهبر انقلاب صراحتاً فرموده اند که آمریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است. امام راحل لقب «شیطان بزرگ» به آمریکا داده است. آمریکایی ها چه پیش از انقلاب و چه پس از آن، جنایت های متعدد علیه ملت ایران مرتکب شده اند و خباثت خود را در قالب های مختلف نشان داده اند. آنگاه ما با آنها برادر هستیم؟!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرصتی استثنایی برای همه علاقه‌مندان به هوش مصنوعی!
مهلت ثبت درخواست مهمان در دانشگاه پیام نور تمدید شد
۸ استاد شریف برگزیده فراخوان تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی
کارت آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی منتشر شد
تغییرات جدید آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت اعلام شد
شیوه نامه اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان بازنگری می‌شود
حمله سایبری گسترده به اسرائیل
شوک بزرگ به بیرانوند؛ نظر نهایی اعلام شد
ماجرای پر حاشیه تنبیه یک مجری تلویزیون
تناقض عجیب بعد از پیروزی استقلال؛ کاملا معلوم بود!
بیرون آمدن استقلال از «آب‌های گندیده»؟
ادعای نگران کننده؛ زمان بازگشت حسن یزدانی مشخص شد
خبر سخنگوی دولت از انتصاب یک استاندار اهل تسنن + جزئیات
شوک آمریکایی‌ها از تروریسم جدید اسرائیلی‌ها
چرا FATF بعد از برجام مهم شد؟
اولین واکنش آمریکا به جراحت سفیر ایران در لبنان
وضعیت سفیر ایران در لبنان از زبان کولیوند
استقبال بریکس از ایجاد زیرساخت مشترک داده‌برداری مکانی
چرا مبلغ متناسب سازی تیرماه بازنشستگان کارگری واریز نمی شود؟
حاشیه‌های تازه درباره سری جدید پایتخت
ادعای یک سایت روسی درباره محرومیت قاسم‌پور از حضور در مسابقات جهانی آلبانی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top