تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/28 - 13:09
کد خبر: 516830

شیوه نامه اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان بازنگری می‌شود

شیوه نامه اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان بازنگری می‌شود

رییس سازمان امور دانشجویان با تایید بازنگری شیوه نامه اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان گفت: شیوه نامه ای که بتواند یک مقدار امکان تجدید نظر را بیشتر فراهم کند جزو برنامه های ما است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سعید حبیبا در گفت و گو با خبرنگارمهر درباره بازنگری شیوه نامه اجرایی آئین نامه انضباطی دانشجویان گفت: بررسی شیوه نامه اجرایی آئین نامه انضباطی دانشجویان در حال انجام است.

وی درپاسخ به این سوال که این به معنی بازنگری آئین نامه است، افزود: بله، شیوه نامه درحال بازنگری است نه آئین نامه. چون آئین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، شیوه نامه‌ای که بتواند یک مقدار امکان تجدید نظر را بیشتر فراهم کند جز برنامه‌های ما است.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره آمار دانشجویانی که دارای پرونده انضباطی هستند، گفت: آماری نداریم چون برخی از پرونده‌ها به مرکز ارائه نشده بنابراین آمار نداریم.

وی تصریح کرد: از رؤسای دانشگاه‌ها انتظار می‌رود با توجه به سیاست‌های ریاست جمهوری و وزیر علوم، برای ایجاد فضای شاداب در آغاز سال تحصیلی به این موضوع ورود کنند و با این دانشجویان با ملاطفت برخورد شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: همچنین تدابیر قانونی که در شیوه نامه وجود دارد این امکان را می‌دهد که تجدید نظر لازم صورت گیرد.

وی همچنین اعلام کرد: دانشگاه‌ها باید پرونده دانشجویانی که دارای آرای انضباطی تعلیق هستند و از تحصیل محروم شده‌اند را تا قبل از آغاز بازگشایی سال تحصیلی جدید بازنگری کنند. کمیته‌های انضباطی تشکیل و مشکل این دسته از دانشجویان حل و فصل شود. سازمان دانشجویی و شورای مرکزی انضباطی دانشجویان در سازمان دانشجویی آماده هر گونه کمک و حمایت و مساعدت در این زمینه است.

به گزارش مهر، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در مراسم معارفه حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خواستار «بازنگری» در احکام اخراج یا لغو قرارداد استادان دانشگاه‌ها و بازگرداندن دانشجویان شد.

همچنین محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور نیز در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها درباره دانشجویان اخراجی گفت: در این رابطه باید جلساتی برگزار و یا کارگروهی تشکیل و این مساله بسته شود. باید مشخص شود، برخوردی که با دانشجویان شده چند درصد براساس ضوابط بوده که باید توجیه شوند و مشکلشان حل شود. اگر برخورد سلیقه‌ای با دانشجویان صورت گرفته، مساله شأن باید حل شود.

در همین مراسم حسین سیمایی صراف وزیر علوم نیز افزود کارگروهی در کنار دفتر بازرسی و شکایت تشکیل شده است اشخاص حقیقی و حقوقی عضو هستند، از یکی از قضات عالی رتبه درخواست کرده ایم در این کمیته شرکت کنند، کارگروهی بی سروصدا، شکایت‌ها را بررسی می‌کند.

از سوی دیگر دکتر مسعود حبیبی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز با اشاره به بررسی مجدد احکام انضباطی ۲ سال اخیر دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: تمام احکام کمیته انضباطی در دو سال گذشته چه حکم اخراج که البته زیاد نیست، چه انتقال به دانشگاه‌های دیگر و یا تعلیق، مشمول بررسی مجدد شد.

وی همچنین از توقف تمامی احکام تا زمان بررسی مجدد خبر داد و گفت: این دانشجویان از ترم تحصیلی جدید در دانشگاه‌های خود ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازی تیم‌های فوتبال ایران و قطر در مشهد برگزار می‌شود
سخنگوی سپاه: هیچ نیرویی از سپاه در ماجرای پیجرها شهید نشده است
قدردانی صلیب سرخ از حضور هلال‌احمر ایران در لبنان
ترافیک سنگین و بارش باران در محورهای شمالی کشور
واکنش السیسی به اقدام ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان
قالیباف از بیت سیاح تقدیر کرد
پذیرش بدون آزمون در ۶ رشته دانشگاه صنعتی امیرکبیر
آماده‌باش رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ حزب الله
بورس سبز ماند/ رشد ۱۲هزار و ۹۲۳واحدی شاخص کل
پراپ تریدینگ چیست؟
۱۰ ایده خلاقانه برای ساخت ریلزهای جذاب در اینستاگرام
مزایای دریافت خدمات از کافه آنلاین
آموزش نحوه تولید محتوای چندرسانه‌ای برای جذب نسل جدید
انبارهای آمازون به هوش مصنوعی مجهز شد – تحویل فوق سریع کالا
فرصتی استثنایی برای همه علاقه‌مندان به هوش مصنوعی!
مهلت ثبت درخواست مهمان در دانشگاه پیام نور تمدید شد
۸ استاد شریف برگزیده فراخوان تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی
کارت آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی منتشر شد
تغییرات جدید آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت اعلام شد
شیوه نامه اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان بازنگری می‌شود
حمله سایبری گسترده به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top