تاریخ انتشار: جمعه 1403/06/30 - 15:34
کد خبر: 517000

تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی

تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، از برنامه‌ریزی برای تامین اعتبار و ذخیره آن برای پرداخت مطالبه گندم‌کاران در سال زراعی آتی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدجواد عسکری امروز، ۳۰ شهریورماه در گردهمایی آغاز کشت پاییزه استان فارس گفت: تلاش می‌کنیم تا قیمت خرید گندم در بودجه سال ۱۴۰۴ و حوزه‌های مرتبط تامین اعتبار شود و دغدغه‌ای در زمینه پرداخت مطالبات کشاورزان نداشته باشیم.

وی از تلاش‌های صورت گرفته در شورای قیمت‌گذاری برای تعیین نرخ گندم در سال گذشته، ابراز خرسندی کرد و افزود: امروز تولیدکنندگان و کشاورزان بالغ ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید کردند و در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

عسکری اظهار کرد: نگاه ما این است که در کشت پاییزه امسال قیمت مصوب شده گندم که ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است، عملیاتی و اجرایی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، از انجام هماهنگی‌های لازم برای کشت پاییزه در استان فارس خبر داد و گفت: تلاش شده است تا در این زمینه در سال زراعی آتی در حوزه کشت پاییزه به خودکفایی برسیم.

وی کشت پاییزه را شامل کشت گندم، جو و کلزا دانست و افزود: هفته گذشته شورای قیمت‌گذاری پیرامون گندم، جو، کلزا و ذرت تشکیل شد و تصمیماتی در این زمینه گرفته شد که این هفته برای تصمیم نهایی وارد کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌شود.

عسکری با اشاره به بحث ارائه تسهیلات در خصوص مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه هر بانک مکلف است ۱۵ درصد از اعتبارات خود را در قالب نرخ ارزان در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه واردات ماشین آلات کشاورزی در نظر داریم به طور خاص تراکتورهای با اسب بخار بالا و با نام تجاری بین‌المللی وارد کنیم و به نوعی حوزه مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت را نوسازی کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت را مکلف کردیم تا در حوزه امنیت غذایی هر آنچه لازم است در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد به طور خاص به وزارت جهاد کشاورزی تعلق گیرد و در بحث نهاده‌های کشاورزی نیز اعتبارات دیده شده و باید از اعتبارات جانبی استفاده کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top