تاریخ انتشار: جمعه 1403/06/30 - 16:50
کد خبر: 517005

جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد

جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد

در حالی که برخی از اعضای شورای شهر مدعی هستند که شهر رها شده و مدیران شهری به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند، شهردار تهران جایزه جهانی را بُرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «18 رایی که شورا به زاکانی برای شهردار شدن داد به 11 رای رسیده است، اعضا به عملکرد شهرداری اعتراضاتی دارند،» این را عضو شورای شهر تهران ناصر امانی بلافاصله بعد از دریافت جایزه جهانی نوآوری زاکانی از مجمع شهرهای آینده بریکس ۲۰۲۴ در مسکو می‌گوید.

بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، برخی از اعضای شورای شهر تهران طرح سوال از شهردار و طرح تحقیق و تفحص را مطرح کرده و تأکید دارند که در این دوره مدیریت شهری کار قابل دفاعی صورت نگرفته و شهر رها شده است.

اما در اجلاس بریکس ۲۰۲۴ در مسکو که با حضور کشورهایی مانند امارات، چین، قطر، مالزی، اندونزی، بلاروس، فیلیپین، قرقیزستان، تاجیکستان، بحرین و...  برگزار شد، طرح «من شهردارم» به‌عنوان ابتکار تهران به رویداد جایزه جهانی مسکو که شامل ۱۲ بخش بود، ارائه و پس از داوری در بخش نوآوری رویداد جایزه جهانی نوآوری ۲۰۲۴ مسکو، حائز رتبه برتر شد.

مدتی است که منتقدان شهرداری تهران به هر وسیله‌ای متوسل شده تا عملکرد شهرداری را زیر سؤال ببرند، یک روز دروغ پولی شدن پارک‌های تهران و عکس‌های قدیمی از قطع درختان خیابان ولیعصر(عج) را مطرح می‌کنند و روز دیگر دروغ قطع درختان به بهانه ساخت مسجد در پارک قیطریه و دزدیدن آثار موزه امام علی(ع) را به میان می‌کشند تا مدیران شهرداری را ناکارآمد جلوه دهند.

عضو شورای شهر تهران نرجس سلیمانی می‌گوید که حتی در یک مورد از وعده‌های داده شده شهرداری در این دوره، موفقیت قطعی قابل‌دفاع به دست نیامده است. 

در مقابل رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران محمد آقامیری می‌گوید که معادل ۱۰ سال گذشته در سطح شهر تهران فقط آسفالت توزیع شده است، پروژه بزرگراه بروجردی بعد از ۲۰ سال فاز نخست آن افتتاح شد و در بخش حمل‌ونقل خرید هزار و ۸۱ واگن مگر کم‌کاری است؟ معادل ۲۴ سال فعالیت مترو، واگن خریداری شده که به‌تدریج وارد می‌شود چراکه خم رنگرزی نیست که انتظار داشته باشیم سریع کارها عملیاتی شود. چرا کارکرد مدیریت شهری را زیر سؤال می‌برید؟

به گفته کارشناسان، مصالح شهر نباید تحت‌الشعاع دعواهای سیاسی و حزبی قرار گیرد. بروز اختلافات سلیقه‌ای و همچنین بزرگ‌نمایی موضوعات چیزی جز حاشیه و کاهش سرعت خدمات‌رسانی به شهروندان را در پی نخواهد داشت.باید مدیران شهری متحد شده تا در یک سال باقی‌مانده بتوانند با جمع‌بندی عملکرد کارنامه قابل‌قبولی ارائه کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top