تاریخ انتشار: شنبه 1403/06/31 - 17:12
کد خبر: 517046

یادگیری افتر افکت چقدر طول میکشد؟

یادگیری افتر افکت چقدر طول میکشد؟

یکی از سؤالاتی که همیشه افراد پیش از شروع به یادگیری و یا در حین یادگیری می‌پرسند، این است که یادگیری افتر افکت چقدر طول میکشد؟ در این مطلب به طور کامل پاسخ خواهیم داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ افتر افکت یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد و پرطرفدار گرافیکی برای ایجاد جلوه‌های ویژه و بصری یا موشن گرافیک است که در سراسر جهان محبوبیت دارد و با استاد شدن در نحوه استفاده از آن به همراه به‌کارگیری خلاقیت و استعداد شخصی، می‌توانید وارد بازار کار با کسب درآمد قابل‌توجهی شوید. یکی از سؤالاتی که همیشه افراد پیش از شروع به یادگیری و یا در حین یادگیری می‌پرسند، این است که یادگیری افتر افکت چقدر طول میکشد؟ در این مطلب به طور کامل پاسخ خواهیم داد.

مدت زمان یادگیری افتر افکت

پیش از آنکه به مدت زمان یادگیری افتر افکت بپردازیم، باید یک نکته بسیار مهم را یادآور شویم. در نظر داشته باشید که یادگیری افتر افکت مانند یک خط یا جاده مستقیم نیست که از ابتدای آن شروع کنید و پس از مدتی هم به انتهای این جاده برسید! در واقع این جاده هیچ انتهایی ندارد و با گذراندن دوره افتر افکت تنها کار با ابزارهای مختلف و اصلی این نرم‌افزار را یاد خواهید گرفت و پس از آن هم همچنان در حین استفاده از آن روزبه‌روز موارد جدیدی را وابسته به استعداد و خلاقیت خود به دانش‌تان اضافه خواهید کرد.

حال با در نظر گرفتن این مسئله می‌توان گفت که به طور کلی با دنبال کردن اصول کلی، یادگیری افتر افکت می‌تواند تا حدود ۸ هفته زمان ببرد. البته همچنان نوع تدریس، میزان پشتکار، تمرین، استعداد و تجربه شخصی شما هم می‌تواند موجب طولانی‌تر یا حتی کوتاه‌تر شدن این زمان یادگیری شود. به این ترتیب نکاتی را به شما خواهیم گفت تا بتوانید زمان یادگیری را کمتر کنید.

نکاتی برای یادگیری سریع‌تر افتر افکت

در مجموع همان‌طور که اشاره کردیم، درست مانند یادگیری هر مبحث و حرفه دیگری، یادگیری افتر افکت هم وابسته به عوامل مختلفی می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌تر یا طولانی‌تر باشد. حال تجربه و تخصص مدرسین این زمینه نشان داده که این ۵ مورد نه تنها به یادگیری سریع‌تر بلکه بهتر نرم‌افزار افتر افکت کمک می‌کنند:

دوره مناسب را انتخاب کنید.

دوره‌های بی‌شماری برای یادگیری افتر افکت یا نرم‌افزارهای دیگری مثل پریمیر وجود دارند که نوع تدریس و یادگیری در هر یک متفاوت است. به طور کلی این دوره‌ها از این لحاظ با یکدیگر تفاوت دارند:

  • نوع شرکت در دوره از لحاظ حضوری یا آنلاین بودن
  • تدریس خصوصی یا عمومی در دوره‌های حضوری
  • امکان رفع اشکال در دوره
  • پروژه محور بودن یا تنها تدریس تئوری

به این ترتیب ممکن است دوره آموزش افتر افکت بیشتر یا کمتر طول بکشد. برای نمونه در اغلب موارد دوره‌های حضوری در مقایسه با آنلاین چندین برابر طول می‌کشند و در صورت عمومی بودن هم امکان عدم یادگیری دقیق و یا طولانی‌تر شدن وجود دارد. اما در مقابل دوره‌های آنلاین بیشتر به پشتکار خود شما بستگی دارد و در صورت داشتن پشتکار کمتر زمان خواهند برد. البته اگرچه دوره‌های تئوری می‌توانند نسبت به پروژه محورها کوتاه‌تر باشند، اما با آن‌ها یادگیری مناسب و کاربردی نخواهید داشت.

تا چه اندازه ماهر هستید؟

تجربه شما در کار با نرم‌افزارهای مشابه و حتی خود نرم افزار افتر افکت تأثیر می‌گذارد. برخی از افراد هیچ پیش زمینه و دانش قبلی در این باره ندارند و عده‌ای دیگر از یک دانش کلی برخوردار هستند. در صورتی که دوره‌های مشابهی را گذرانده باشید و یا مدام به پای ویدئوهای آموزشی افتر افکت نشسته باشید، یادگیری برای شما آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

در عین حال علاقه شما هم بی‌تأثیر نخواهد بود. همان‌طور که می‌دانید یادگیری هر چیزی در هر مبحثی اگر همراه با علاقه باشد، بسیار آسان‌تر و سریع‌تر هم پیش خواهد رفت. حتی ممکن است در این صورت در طول روز زمان بیشتری را صرف تمرین کنید و به همین دلیل در هفته‌های کمتری نحوه کار یا استفاده از این نرم‌افزار را یاد بگیرید. قطعاً هم اگر علاقه‌ای نداشته باشید، ممکن است به نکات مهم مدرس توجه کمتری کنید و به این ترتیب یادگیری افتر افکت بیشتر طول بکشد.

از مدرسین مجرب کمک بگیرید.

آیا درباره اینکه دوره افتر افکت را با کمک چه مدرسی بگذرانید، تصمیم گرفته‌اید؟ این مسئله در مدت زمان یادگیری افتر افکت تأثیر شایانی دارد. اگر مدرس شما از تجربه و تسلط بالایی برخوردار بوده و از آن مهمتر در زمینه تدریس تخصص داشته باشد، با آموزش افتر افکت به زبانی ساده و اشاره به نکات کاربردی می‌تواند به شما در یادگیری سریع‌تر و بهتر کمک کند. در غیر این صورت ممکن است کل دوره را بگذرانید و ببینید که اصلاً هیچ چیزی یاد نگرفته‌اید!

البته سعی نکنید که با محتواهایی مانند ترفندها و یا به عنوان نمونه " راز یادگیری افتر افکت در ۳۰ دقیقه" کار کردن و استفاده از نرم‌افزار را یاد بگیرید چراکه این نوع آموزش‌های غیراصولی می‌توانند موجب گیج شدن یا سخت‌تر شدن یادگیری شما شوند.

افتر افکت را اصولی یاد بگیرید.

همان‌طور که گفتیم یادگیری افتر افکت انتهایی ندارد و پس از تسلط یافتن به اصول استفاده از این نرم‌افزار ممکن است حتی با گذشت سال‌ها هم همچنان نکات و موارد جدیدی را یاد بگیرید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که یادگیری این نرم‌افزار را به طور اصولی انجام دهید و به عبارتی وقت خود را برای یادگیری نکاتی که بعدها به کارتان نخواهد آمد، هدر ندهید.

در نتیجه بهتر است دوره‌ای را بگذرانید که موارد اصولی و مهم را به طور صفر تا صدی به شما آموزش داده و پس از آنکه با نحوه استفاده از آن آشنا شدید، خودتان کم کم در حین به‌کارگیری و تمرین یا تکرار با موارد دیگری هم آشنا شوید.

متعهد باشید!

اگر به یادگیری و دنبال کردن مهارت تعهد داشته باشید، فرآیند آن سریع‌تر پیش خواهد رفت. اما در صورتی که آموزش‌ها و تمرینات را پشت گوش بیاندازید، مشخص است که مدت زمان یادگیری افتر افکت هم بیشتر طول خواهد کشید. در مقابل اگر در طول روز زمان خاصی را به تمرین و یادگیری اختصاص دهید، در چند هفته و یا چند ماه ماهر خواهید شد.

در نتیجه بر اساس تمامی نکات مذکور یادگیری افتر افکت ممکن است تا چند هفته طول بکشد و پس از آن هم با کار کردن متوالی با این نرم‌افزار به تدریج متخصص شوید!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top