تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/07/01 - 12:00
کد خبر: 517117

ویتامین دی را فقط با این ماده غذایی مصرف کنید

ویتامین دی را فقط با این ماده غذایی مصرف کنید

مصرف مکمل‌ها مانند ویتامین D تأثیر زیادی بر سلامت بدن دارد، اما استفاده نادرست از این مکمل‌ها می‌تواند به کاهش تأثیر آن منجر شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و برای جذب بهتر باید با منابع چربی‌های سالم مصرف شود.

به گفته متخصصان تغذیه، ویتامین D در صورت ترکیب با چربی‌های سالم بهتر جذب می‌شود. چربی‌هایی مانند روغن زیتون، آووکادو و کتان نمونه‌هایی از چربی‌های مفید هستند که می‌توانند جذب ویتامین D را افزایش دهند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که غذاهایی با حدود ۱۰ گرم چربی می‌توانند به جذب بهتر ویتامین D کمک کنند. به عنوان مثال، مصرف ماهی قزل آلا، آجیل یا کره آجیل طبیعی می‌تواند مؤثر باشد.

مقدار توصیه‌شده ویتامین D برای افراد بین ۱ تا ۷۰ سال، ۶۰۰ واحد بین‌المللی (IU) در روز است و این مقدار برای افراد بالای ۷۰ سال به ۸۰۰ IU افزایش می‌یابد.

برای بهره‌برداری کامل از مزایای ویتامین D، مهم است که آن را با منابع چربی سالم مصرف کنید تا بدن قادر به جذب و استفاده مؤثر از آن باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
کتاب میناب ۱۶۸: کودکانی که در آتش سوختند در مالزی رونمایی شد
مادران ایرانی؛ حافظان فرهنگ مقاومت در بحران‌های جنگ
سرانه مطالعه ۱۳ دقیقه در روز؛ زنگ خطر برای آینده فرهنگی ایران
حمله خواهران منصوریان به رئیس فدراسیون ووشو/ خودزنی الهه منصوریان!
تیم ملی بلافاصله پس از بازی‌ها باید آمریکا را ترک کند؟
قالیباف: تا اراده واقعی برای اعتمادسازی نباشد، پاسخ ایران همین است
فرمانده کل ارتش: شرارت‌های دشمن تکرار شود، اقدامات ما شدیدتر خواهد شد
محسن رضایی: آتش‌بس باید در تمام لبنان اعمال شود/مذاکره نتیجه ندهد محاصره را تحمل نمی‌کنیم
عملیات متوقف شد؛ رژیم پاسخ دردناک گرفت
ادعای گروسی درباره تداوم بی اطلاعی آژانس از مقادیر اعلام‌شده ذخایر اورانیوم ایران
رکورد نقدیندگی در روز سرخ بورس
متحدان سابق کامالا هریس به دنبال چهره‌های تازه برای انتخابات ۲۰۲۸
دبیر شورای عالی امنیت ملی: اگر ائتلاف شیطانی خطا کند، منطقه برایش جهنم خواهد شد
لاوروف: آماده مذاکره صادقانه با اوکراین هستیم
حضوری شدن برخی امتحانات دانشگاه علم و صنعت در مقطع کارشناسی
فراخوان جایزه ابوریحان بیرونی ویژه پژوهشگران جوان علوم پایه منتشر شد
دوگانه «میدان یا مذاکره» کاذب است / قدرت میدان، قدرت چانه‌زنی دیپلمات‌ها را بالا می‌برد
دو گانه مذاکره یا اقتدار یک خطای راهبردی است
هیاهوی سازش طلبان را خفه کنید
عقلانیت نظام مند و پاسخ صریح
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top