تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/07 - 09:56
کد خبر: 517745

نتانیاهو در جنگ با حزب‌الله دنبال چه می‌گردد؟

نتانیاهو در جنگ با حزب‌الله دنبال چه می‌گردد؟

اسرائیل سعی دارد با گسترده کردن جنگ در سطح منطقه حمایت‌های بیشتری را از سمت کشورهای غربی بدست آورد که البته سران اروپایی بر خلاف مقامات صهیونیستی فکر می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجید صفاتاج کارشناس مسائل منطقه نوشت: با شروع جنگ اخیر غزه که از ۱۵مهر پارسال آغاز شد، کمتر کسی حتی از سران صهیونیستی فکر می‌کرد دامنه این نبرد قرار است تا این حد گسترش پیدا کند و به طولانی‌ترین و البته خسارت‌بارترین جنگ تاریخ رژیم صهیوینیستی بدل شود.

عملیات طوفان‌الاقصی در ابعاد مختلف سیاسی؛ امنیتی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی بر روی جامعه و دولت اسرائیلی اثرگذار بود. در این بین یکی از تأثیرات و تبعاتی که جنگ اخیر بر روی صهیونیست‌ها گذاشته است؛ مربوط به مسأله ادراکی و شناختی است. همین پندار و ادراک غلط بود که باعص شد رژیم صهیونیستی جنگ در غزه را ادامه دهد و چنین تصوری را برای آنان به وجود بیاورد که می‌توانند د رعرض چند هفته حماس و مقاومت را در غزه از پا دربیاورند!‌

عدم کامیابی اسرائیلی‌ها در رسیدن به اهدافشان خلال جنگ اخیر که با تحمیل خسارات سنگین از سوی مقاومت اسلامی در عراق، یمن و لبنان همراه بود؛ ضربات سنگینی را دریافت کرد که شاید مهم‌ترین آن‌ها از دست رفتن مناطق شمالی اراضی اشغالی است. در این مناطق بسیاری از شهرک نشینان دست به مهاجرت زده و حاضر به بازگشت به این مناطق نیستند.

در مواجهه با چنین وضعیتی بود که مقامات اسرائیلی جهت کم کردن فشار داخلی که بر روی نتانیاهو بود؛ و همچنین ترمیم ضربه سختی که در حوزه بین الملل خورده بودند تصمیم گرفتند عملیات و تجاوزهای خود را به خاک لبنان افزایش دهند. بر مدار ادراک غلط نتانیاهو بود که ادعا شد آنان مناطق شمالی را پاکسازی کرده و دست حزب الله لبنان را از ضربه وارد کردن به مواضع صهیونیستی قطع خواهند کرد. اما در میدانِ جنگ شاهد هستیم که با وقوع حمله به اسرائیل، حزب الله هم با شتاب بیشتری دست به موشک‌باران مناطق نظامی و امنیتی صهیونیستی زده و کار را برای اسرائیلی‌ها سخت کرده است.

حمله به مناطق حساس اراضی اشغالی همچون تل‌آویو و حیفا تبعات سنگینی برای اسرائیلی‌ها داشته است که در فضای خبری این موضوعات با یک سرکوب شدید رسانه‌ای همراه شده تا مبادا خساراتی که چند ده میلیون دلار برای آنان هزینه‌ به بار آورده به جامعه جهانی مخابره شود. اسرائیل سعی دارد با گسترده کردن جنگ در سطح منطقه حمایت‌های بیشتری را از سمت کشورهای غربی بدست آورد که البته سران اروپایی بر خلاف مقامات صهیونیستی فکر می‌کنند و سرآخر تا به اینجای کار اشغالگران اسرائیلی در تحقق این هدف ناکام ماندند.

گرچه اگر جنگ به شکل منطقه‌ای هم پیگیری شود، بازنده میدان اسرائیلی‌ها خواهند بود. در مقام اثبات این موضوع باید بیان شود؛ حزب الله، از ۲۰۰۶ بسیار پیشرفته تر است و امروزه در عرصه‌های نظامی و امنیتی دستاوردهای قابل توجهی را کسب کرده است. از سوی دیگر نیز اسرائیلی که یک زمانی در جنگ شش روزه، ۴کشور عربی را شکست میداد و قلمرواش را ۴برابر میکرد، امروزه بعد از گذشت ۱ سال هنوز از پس مقاومت فلسطینی در یک مساحت ۲۶۵ کیلومتری مربع بر نیامده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
راه اندازی ۶ رشته جدید تحصیلات تکمیلی در دانشگاه شهید بهشتی
جزئیات ثبت نام ۴ وام پرمتقاضی دانشجویان اعلام شد
تجمع دانشجویان دانشگاه تهران و صنعتی امیرکبیر در پی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
شورای نگهبان: حزب‌الله لبنان ذخیره‌ای از نیروهای انسانی شجاع و مجاهد دارد
ابلاغ ماده «تایید انتخاب ۵ نفر برای عضویت در ستاد ملی زن و خانواده»
حمایت کامل مجلس ایران از جبهه مقاومت و سیدحسن نصرالله
انتقاد مخبر از بی عملی جهان برابر بی‌سابقه‌ترین نسل‌کشی در لبنان
مؤسسه تحقیقات سیاست علمی کشور دانشجوی دکتری می‌پذیرد
جلسه فوق العاده در مجلس درباره حوادث لبنان
دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در حمایت از جبهه مقاومت تجمع می‌کنند
تامین کمبود خوابگاه با بکارگیری خوابگاه‌های خودگردان
مطالبات کارمندان دانشگاه بی‌واسطه با رییس‌جمهور مطرح شود
اتهام آمریکا علیه ۳ ایرانی
لفاظی ارتش رژیم صهیونیستی درباره تجاوز زمینی به خاک لبنان
سروده ای برای بیروت/ داغدار لبنانیم
ضعف عدالت آموزشی و سهم بیشتر قشر ثروتمند در دانشگاه‌های برتر
تاثیر خبر ترور سیدحسن نصرالله بر بازار طلا
ارتش اسرائیل: نصرالله را ترور کردیم
تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در پی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
تشدید تدابیر امنیتی در سفارت آمریکا در بغداد
دختر سالم، ۱۷ سال در میان معلولان ذهنی نگهداری شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top