تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/07 - 14:48
کد خبر: 517800

چرا رژیم صهیونیستی دیروز به ضاحیه بیروت حمله کرد

چرا رژیم صهیونیستی دیروز به ضاحیه بیروت حمله کرد

کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا چرایی حمله روز گذشته به ضاحیه بیروت را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، سید رضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در لبنان گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل توسعه جنگ توسط رژیم صهیونیستی و سنگینی عملیات علیه مردم و مناطق مسکونی لبنان، عدم موفقیت موردنظر نتانیاهو در مجمع‌عمومی سازمان ملل و خارج‌شدن تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان کشورها در این جلسه بود. وی افزود: این مسئله در کنار عدم موفقیت رژیم در جداسازی مردم لبنان در حمایت از حزب‌الله که از چند روز گذشته به این سو کاملاً آشکار است و درب خانه‌های مسیحیان و اهل تسنن بر روی آوارگان شیعه باز شده جزو دلایل اصلی است که می‌توانیم در این باره اقامه کنیم.

صدرالحسینی ادامه داد: البته عدم موفقیت رژیم در طول یک سال گذشته در غزه و اینکه حزب‌الله و مردم لبنان موافقت به عدم حمایت از غزه نکرده است‌. این شخص خونخوار را بیش از گذشته عصبی کرده است در حقیقت با این گونه اقدامات که با اسلحه هواپیماهای اهدایی آمریکا و سکوت مجامع بین‌المللی و ارسال کمک‌های جدید آمریکا تشدید شده از خطوط قرمز عبور کرده است. کارشناس مسائل غرب آسیا ضمن اشاره به جنایات نتانیاهو در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: نتانیاهوی جنایت‌کار تمام تلاش خود را بر این مسئله معطوف کرده تا شاید بتواند دستاوردی در لبنان به دست آورده تا شکست‌های مستمر در یک‌سالگی عملیات طوفان الاقصی را در فضای داخلی خود کنترل کنند. همچنین هدیه‌ای برای دموکرات‌های آمریکا برای پیروزی حزب موردنظر داده باشد. وی افزود: براین‌اساس به نظر می‌رسد در جنایات اخیر به‌ویژه جنایات امروز صبح باتوجه‌به خارج شدن تعداد قابل توجهی از ساکنان ضاحیه بیروت در این بمباران‌ها و موشک‌باران‌ها تعداد کمتری از مردم لبنان به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحان افزایش پیدا کرده است که به این دلیل ارزیابی می‌شود که اکثریت این مناطق مسکونی باتوجه‌به بمباران‌های شدید روزهای گذشته منطقه را ترک کرده‌اند. اما، رژیم صهیونیستی انتقام خود را از مردم لبنان با تخریب زیرساخت‌ها و خانه‌های مردم لبنان ادامه داده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها مدعی به‌شهادت‌رساندن سید حسن نصرالله شده‌اند تأکید کرد: یکی از موضوعات اساسی رژیم صهیونیستی در طول حیات منحوس خود انجام عملیات روانی و ایجاد شایعاتی در خصوص مقامات ارشد مقاومت از جمله سید حسن نصرالله است که چندین بار این موضوع را اعلام کرده است.وی افزود: اما، تشدید تولید و انتشار این شایعه هم برای رسیدن به هدف شکاف در میان مردم لبنان و حزب‌الله است. با عنایت به اینکه پس از گذشت بیش از ۱۲ ساعت از این ادعا بیانیه‌ای از جانب حزب‌الله صادر نشده نشان‌دهنده عدم وقوع این واقعه و احتمال قریب‌به‌یقین افزایش این شایعه برای کسب اطلاعات بیشتر از حزب‌الله است.

صدرالحسینی ادامه داد: آن‌ها دنبال این موضوع هستند بتوانند این شایعه را گسترش دهند تا به طور مثال یک اقدام رسانه‌ای مانند انجام و انتشار یک مصاحبه و یا انعکاس یک‌سخن از سوی سید حسن نصرالله صورت گیرد که موجب می‌شود تا رژیم بتواند ارزیابی کند که این عملیات تا چه میزان موفق بوده است؛ بنابراین؛ اتخاذ راهبرد ابهام در سیاست‌های رسانه حزب‌الله کاملاً هوشمندانه است.تحلیلگر مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها می‌خواهند پس از اعلام عدم موفقیت عملیات صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله با حمله به یک نقطه دیگر آنجا را بمباران سنگین کنند و یا از شهادت او به‌عنوان یک موفقیت بزرگ یاد کنند که توسط خود حزب‌الله اقرار شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جهان فراموش نمی‌کند که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد
اعلام سه روز عزای عمومی در عراق در پی شهادت سید حسن نصرالله
دانشجویان دانشگاه تهران تجمع کردند/ عکس
سید مقاومت از ولادت تا شهادت
تصاویری از تجمع محکومیت ترور سید حسن نصرالله در حرم امام رضا(ع)
شهادت سردار نیلفروشان تایید شد
جنبش حماس شهادت سید مقاومت را تسلیت گفت
مقتدی صدر شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت
واکنش آذری جهرمی به شهادت سیدحسن نصرالله
مصدومیت ۵ دانش‌آموز در حادثه ریزش سقف یک دبیرستان در اصفهان
اولین واکنش سیدحسن خمینی به شهادت سیدحسن نصرالله
لحظه اعلام خبر شهادت سید حسن نصرالله در حرم مطهر رضوی +فیلم
قطع پخش عادی برنامه های صداوسیما بمناسبت شهادت سید حسن نصرالله
اعلام خبر شهادت سیدحسن نصرالله در شبکه خبر +فیلم
درخواست وزیر خارجه استرالیا برای آتش‌بس در غزه و لبنان
تجمع مردم قم در محکومیت جنایت اخیر اسرائیل در لبنان
جزئیات بمباران سنگین ضاحیه بیروت؛ استفاده از ۸۵ تن بمب برای ترور نصرالله
چرا رژیم صهیونیستی دیروز به ضاحیه بیروت حمله کرد
کشورهای مدافع صلح در مقابل گستاخی‌های رژیم صهیونیستی در کنار مسلمانان بایستند
قله نزدیک است
بورس قرمزپوش شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top