تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/07/08 - 10:36
کد خبر: 517886

واکنش‌ها به شهادت سید مقاومت؛

جمعی ازهنرمندان به شهادت سید حسن نصرالله واکنش نشان دادند +عکس

جمعی ازهنرمندان به شهادت سید حسن نصرالله واکنش نشان دادند +عکس

در پی حملات هوایی نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی از ضاحیه بیروت و شهادت سید حسن نصرالله ـ دبیرکل حزب الله لبنان ـ حمعی از هنرمندان و مجریان تلویزیون در واکنش هایی مجزا در فضای مجازی، انزجار خود را از این جنایات اعلام کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابراهیم حاتمی کیا، مهدی فرجی از مدیران سابق تلویزیون و تهیه کننده سریال «نون خ»، سید علی صالحی بازیگر سینما و تلویزیون، فرزاد حسنی بازیگر و مجری، جلیل سامان کارگردان تلویزیون، ژیلا صادقی مجری، مژده لواسانی مجری و ... در صفحه شخصی شان در فضای مجازی به جنایات رژیم صهیونیستی در بیروت و شهادت سید حسن نصرالله واکنش نشان دادند.

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینما در پی شهادت سیدحسن نصرالله سوگنامه‌ نوشت و تاکید کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون

سید این احوال دو گانه را چه کنم؟! مگر جامه‌ای جز رخت شهادت بر تو زیبنده بود.

کاش سید، مقابلت نشسته بودم و متن سوگنامه را با خودت تمرین می‌کردم. مطمئن هستم هر بار جمله‌ای در وصفت می‌نوشتم با آن گونه‌های سرخ و محجوب، می‌خندیدی و مرا خجالت‌زده می‌کردی.

سید‍، جگرم سوخت. باورش سخت است که لبنان بدون تو را تصور کنم.

سید، بارها در لبنان به عشق دیدارت به انتظار نشستم و سهم دیدارت نصیبم نشد.

سید، ارابه فرعون را به بازی گرفته‌ام و فریاد می‌کشم صدا، دوربین، حرکت ولی عالم مَجاز من کجا، عالم حقیقی تو و یارانت کجا. من مشغول قهرمان بازی مجاز بودم که خبر آمد سیدحسن نصرالله رفت.

صدا و دوربین خاموش ولی حرکت تو تا بیت‌المقدس ادامه خواهد داشت. اکنون من مانده‌ام و چشمان گریان آسیه سلام الله که مقابل شکنجه فرعون برای دست کشیدن از حق منتظر است و او جز هم‌نشینی خدا چیزی نمی‌بیند.

سید، این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی‌اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود.

من که حاضر نیستم تصویر انگشت اشاره‌ات که به سمت اسرائیل نشانه می‌رفتی را، لحظه‌ای از نظرم پاک کنم و بر پیکر پاره پاره‌ات نظر کنم.

سید زنده است. راه مقاومت زنده است.

ابراهیم حاتمی‌کیا

۸ مهر ۱۴۰۳»

مهدی فرجی، تهیه کننده «نون خ» با انتشار تصویری از دبیرکل حزب الله لبنان همراه با عبارت «انا لله و انا الیه راجعون»، همچنین آیه ای از سوره مبارکه المائدة «فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ» را منتشر کرده است.

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

همچنین سید علی صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون که اکنون مشغول بازی در سریال «داریوش» هادی حجازی فر است، در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله و جنایات اسراییل در لبنان با انتشار تصویری از یک عروسک در پس زمینه خرابی های لبنان، با هشتک لعنت به جنگ و جنگ طلبان، لعنت به اسرائیل در صفحه مجازی اش با مردم مظلوم بیروت ابراز همدردی کرده است.

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

سیدمسعود اطیابی کارگردان سینما اظهار داشت: شهادت هنر مردان خداست و شهید زنده است و تاریخ و مقاومت زنده است. شهادت مجاهدی بزرگ و سید مقاومت را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: رژیم مسلح و جنایتکار صهیونیستی کاری به‌جز ترور، کودک‌کشی، بی‌دفاع کشی و نسل‌کشی بلد نبوده و نیست و از نبرد مردانه با مبارزان راه آزادی و عدالت عاجز است.

این کارگردان سینما گفت: تشویق، توجیه و تجهیز بیشتر این رژیم غیر قابل کنترل، توهین به مفهوم انسانیت و نشان دادن وضعیت تاسف بار سیاست جهانی است و صد البته این تحرکات نه تنها نشان از پیروزی این رژیم ضحاک‌صفت نمی‌دهد بلکه نمادی از ضعف و زبونی و زوال این رژیم دارد.

او تاکید کرد: ما فریدون‌های زمان بسیار داریم. این گونه نیست که با شهادت یک نفر آن هم سید مقاومت، محور مقاومت تسلیم شود.

جلیل سامان، کارگردان سریال های «زیرخاکی»، «ارمغان تاریکی» و «پروانه» هم با انتشار ویدئویی از سخنان سید حسن نصرالله در حمایت از مردم مظلوم غزه به شهادت وی واکنش نشان داد.

فرزاد حسنی، مجری و بازیگر نیز برای اعلام انزجار از این جنایات دَدمنشانه، در صفحه شخصی اش از آیه سوره مبارکه عمران «ولا تحۡسبن ٱلذین قتلوا فی سبیل ٱلله أمۡوتۢاۚ بلۡ أحۡیاء عند ربهمۡ یرزقون» (هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند) استفاده کرده است.

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

مژده لواسانی، مجری برنامه های تلویزیون هم در واکنش به این اتفاق از جمله مشهور امام حسین (ع) «فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل...» (مثل این که دنیا اصلا وجود نداشته و آخرت همیشگی و دائم بوده و هست) یاد کرده است. او همچنین عکسی که صفحه شخصی سیدحسن نصرالله برای اعلام شهادت دبیرکل حزب الله لبنان در توییتر استفاده کرده بود را بازنشر داده است.

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

ژیلا صادقی، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون نیز با انتشار همین تصویر در صفحه شخصی اش نوشته است: انا لله و انا الیه راجعون، یا علی.

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

مسعود ده نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون در صفحه شخصی اش در پی شهادت سید حسن نصرالله با انتشار ویدئویی اینگونه نوشت: «یا رب این شاخه گل از شش جهتش دار نگاه/این دعا کردم و از شش جهت آمین آمد.»

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

نجم الدین شریعتی، مجری تلویزیون هم این ضایعه را تسلیت گفت و در صفحه شخصی اش نوشت: «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» (تو ای روح آرام یافته، به سوی پروردگار بازگرد در حالی که هم تو از او خوشنودی و هم او از تو خشنود است، پس در سلک بندگانم درآی و در بهشتم وارد شو.)

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

در پی حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه به محله مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت پایتخت لبنان، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و چند تن از فرماندهان جبهه مقاومت به شهادت رسیدند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سقف وام‌های ودیعه مسکن و ازدواج دانشجویان علوم پزشکی برداشته شد
قضاوت داور زن ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا
بورس قرمز ماند/ افت ۸ هزار و ۸۷۶ واحدی شاخص کل
توضیحات ظریف درباره واکنش ایران به اقدامات تروریستی اسرائیل
شجاعت و حکمت سید مقاومت، مورد ستایش شهید رئیسی بود
اسامی محرومان جام حذفی فوتبال
ورزشگاه یادگارامام (ره) آماده میزبانی از مسابقات آسیایی می‌شود
شاخص بازار سهام کاهش یافت
روایتی از زندگی شهید نیلفروشان از اصفهان تا بیروت
پیام تسلیت مهدی کروبی در پی شهادت سید حسن نصرالله
مهلت جذب مدرس حق التدریس علمی کاربردی تمدید شد
امروز، آخرین مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری دندانپزشکی
جزئیات ثبت نام وام دانشجویان دانشگاه علامه اعلام شد
قالیباف شهادت سردار نیلفروشان را تسلیت گفت
ضرب‌الاجل پزشکیان برای بازنگری و ساماندهی سهمیه‌های کنکور
حزب‌الله قوی‌تر از گذشته در صحنه خواهد بود
افشاگری علی مطهری درباره چرایی عدم پاسخ به ترور هنیه
ظریف: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند مقاومت را از پای درآورد
دهانی: شیوه سنجش و پذیرش کنکور اصلاح شود
عراقچی: شهید نیلفروشان سابقه درخشانی در حمایت از آرمان مقدس آزادی فلسطین و قدس شریف داشت
ترور شهید نصرالله با حمایت دولت‌های غربی انجام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top