تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/07/08 - 10:36
کد خبر: 517886

واکنش‌ها به شهادت سید مقاومت؛

جمعی ازهنرمندان به شهادت سید حسن نصرالله واکنش نشان دادند +عکس

جمعی ازهنرمندان به شهادت سید حسن نصرالله واکنش نشان دادند +عکس

در پی حملات هوایی نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی از ضاحیه بیروت و شهادت سید حسن نصرالله ـ دبیرکل حزب الله لبنان ـ حمعی از هنرمندان و مجریان تلویزیون در واکنش هایی مجزا در فضای مجازی، انزجار خود را از این جنایات اعلام کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابراهیم حاتمی کیا، مهدی فرجی از مدیران سابق تلویزیون و تهیه کننده سریال «نون خ»، سید علی صالحی بازیگر سینما و تلویزیون، فرزاد حسنی بازیگر و مجری، جلیل سامان کارگردان تلویزیون، ژیلا صادقی مجری، مژده لواسانی مجری و ... در صفحه شخصی شان در فضای مجازی به جنایات رژیم صهیونیستی در بیروت و شهادت سید حسن نصرالله واکنش نشان دادند.

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینما در پی شهادت سیدحسن نصرالله سوگنامه‌ نوشت و تاکید کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون

سید این احوال دو گانه را چه کنم؟! مگر جامه‌ای جز رخت شهادت بر تو زیبنده بود.

کاش سید، مقابلت نشسته بودم و متن سوگنامه را با خودت تمرین می‌کردم. مطمئن هستم هر بار جمله‌ای در وصفت می‌نوشتم با آن گونه‌های سرخ و محجوب، می‌خندیدی و مرا خجالت‌زده می‌کردی.

سید‍، جگرم سوخت. باورش سخت است که لبنان بدون تو را تصور کنم.

سید، بارها در لبنان به عشق دیدارت به انتظار نشستم و سهم دیدارت نصیبم نشد.

سید، ارابه فرعون را به بازی گرفته‌ام و فریاد می‌کشم صدا، دوربین، حرکت ولی عالم مَجاز من کجا، عالم حقیقی تو و یارانت کجا. من مشغول قهرمان بازی مجاز بودم که خبر آمد سیدحسن نصرالله رفت.

صدا و دوربین خاموش ولی حرکت تو تا بیت‌المقدس ادامه خواهد داشت. اکنون من مانده‌ام و چشمان گریان آسیه سلام الله که مقابل شکنجه فرعون برای دست کشیدن از حق منتظر است و او جز هم‌نشینی خدا چیزی نمی‌بیند.

سید، این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی‌اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود.

من که حاضر نیستم تصویر انگشت اشاره‌ات که به سمت اسرائیل نشانه می‌رفتی را، لحظه‌ای از نظرم پاک کنم و بر پیکر پاره پاره‌ات نظر کنم.

سید زنده است. راه مقاومت زنده است.

ابراهیم حاتمی‌کیا

۸ مهر ۱۴۰۳»

مهدی فرجی، تهیه کننده «نون خ» با انتشار تصویری از دبیرکل حزب الله لبنان همراه با عبارت «انا لله و انا الیه راجعون»، همچنین آیه ای از سوره مبارکه المائدة «فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ» را منتشر کرده است.

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

همچنین سید علی صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون که اکنون مشغول بازی در سریال «داریوش» هادی حجازی فر است، در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله و جنایات اسراییل در لبنان با انتشار تصویری از یک عروسک در پس زمینه خرابی های لبنان، با هشتک لعنت به جنگ و جنگ طلبان، لعنت به اسرائیل در صفحه مجازی اش با مردم مظلوم بیروت ابراز همدردی کرده است.

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

جلیل سامان، کارگردان سریال های «زیرخاکی»، «ارمغان تاریکی» و «پروانه» هم با انتشار ویدئویی از سخنان سید حسن نصرالله در حمایت از مردم مظلوم غزه به شهادت وی واکنش نشان داد.

فرزاد حسنی، مجری و بازیگر نیز برای اعلام انزجار از این جنایات دَدمنشانه، در صفحه شخصی اش از آیه سوره مبارکه عمران «ولا تحۡسبن ٱلذین قتلوا فی سبیل ٱلله أمۡوتۢاۚ بلۡ أحۡیاء عند ربهمۡ یرزقون» (هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند) استفاده کرده است.

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

مژده لواسانی، مجری برنامه های تلویزیون هم در واکنش به این اتفاق از جمله مشهور امام حسین (ع) «فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل...» (مثل این که دنیا اصلا وجود نداشته و آخرت همیشگی و دائم بوده و هست) یاد کرده است. او همچنین عکسی که صفحه شخصی سیدحسن نصرالله برای اعلام شهادت دبیرکل حزب الله لبنان در توییتر استفاده کرده بود را بازنشر داده است.

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

ژیلا صادقی، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون نیز با انتشار همین تصویر در صفحه شخصی اش نوشته است: انا لله و انا الیه راجعون، یا علی.

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

مسعود ده نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون در صفحه شخصی اش در پی شهادت سید حسن نصرالله با انتشار ویدئویی اینگونه نوشت: «یا رب این شاخه گل از شش جهتش دار نگاه/این دعا کردم و از شش جهت آمین آمد.»

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

نجم الدین شریعتی، مجری تلویزیون هم این ضایعه را تسلیت گفت و در صفحه شخصی اش نوشت: «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» (تو ای روح آرام یافته، به سوی پروردگار بازگرد در حالی که هم تو از او خوشنودی و هم او از تو خشنود است، پس در سلک بندگانم درآی و در بهشتم وارد شو.)

استوری فرازد حسنی و مژده لواسانی برای شهادت سیدحسن نصرالله | ببینید

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترامپ: هریس «معلول ذهنی» است!
ترامپ: هریس «معلول ذهنی» است!
بزرگ‌ترین پرچم کشور به رنگ عزا درآمد
۵ راهکار که به کم کردن چربی مضر خون کمک می‌کند
جزییات آزمون تکمیل ظرفیت در پذیرش دستیاری فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۳
پیام تسلیت حجت الاسلام رستمی در پی شهادت سیدحسن نصرالله
اعلام زمان برگزاری انتخابات اعضای هیات ممیزه و کمیسیون‌های تخصصی دانشگاه
تعطیلی یک ساعته کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
عراقچی: در وضعیت هشدار به سر می‌بریم
نبرد استقلال ایران با السد قطر در لیگ نخبگان
شنیده شدن صدای انفجار در جنوب غرب کشور
آمریکا: احتمال حمله زمینی اسرائیل به لبنان وجود دارد
پرونده بیرانوند پیچیده‌تر از ۵‌به اضافه یک!
تیم السد توانایی شکست استقلال ایران را دارد؟!
شکست استقلال؛ نه بابا، آنقدرها بد نبود!
گزینه افزایش حقوق کارگران روی میز شورای عالی کار
پاسخ ترور شهید نصرالله به جهنم فرستادن نتانیاهو و کابینه‌اش باشد
۲۴ نخبه سرآمد ایرانی در جهان معرفی شدند
اینستاگرام صدرنشین شبکه‌های اجتماعی در ایران شد
ورود اتباع غیر مجاز به کشور کاهش یافت
میزبان رقابت‌های جهانی کشتی سال ۲۰۲۵ مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top