تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/07/09 - 16:30
کد خبر: 518086

لاریجانی: نباید اجازه بدهیم اسرائیل لبنان را محاصره کند

لاریجانی: نباید اجازه بدهیم اسرائیل لبنان را محاصره کند

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: هیچ عنصری چه آمریکا چه رژیم صهیونیستی جرات تعرض به ما را ندارد. چیزی که الان مهم است اجازه ندادن به رژیم صهیونیستی برای محاصره لبنان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمدجواد لاریجانی کارشناس مسائل بین‌المللی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی طی سخنانی در دانشگاه علم و صنعت پیرامون حوادث اخیر منطقه سخنرانی کرد.

وی با اشاره به ترور شهید نصرالله و برخی فرماندهان حزب الله لبنان به دست ارتش اسرائیل اظهار داشت: برخی می‌پرسند چه شد ظرف چند روز رژیم صهیونستی توانست به سرعت رهبران جبهه مقاومت را شهید کند. در حقیقت در این‌خصوص انتظاری از این رژیم نمی‌رفت. عده‌ای می‌گویند بمب‌های سنگرشکن به آن‌ها دادند اما صهیونیستها از قبل هم این بمب‌ها را داشتند. بعضی می‌گویند حادثه پیجرها را با کمک هوش مصنوعی انجام داده‌اند که باید بگویم خیلی جوابگو نیست چون پیجرها ساختار پیچیده‌ای ندارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ترور سیدحسن نصرالله نتیجه یک گسل امنیتی چند ساله بود که به تدریج در حزب الله ایجاد شده بود. شهید سیدحسن نصرالله اخیراً در خصوص این گسل و حفره در سازمان حساس شده بود و دشمن هم دستپاچه شد که راهش بسته شود، برای همین به سرعت دست به عملیات زد.

حزب الله از هم پاشیده نشده است

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی درخصوص سوال مطرح شده دیگر در اذهان عمومی مبنی بر اینکه آیا با این ضربات حزب‌الله از هم پاشیده شده است؟ گفت:  تمام شواهد و قرائن نشان می‌دهد که ساختار حزب‌الله ساختاری بسیار قوی و منسجم است و به هیچ‌وجه از هم نپاشیده نخواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط 8 درصد امکانات لجستیک مقاومت مصرف شده و دشمن نیز به این واقف است و حزب‌الله نیز تا امروز در تهاجم به اراضی اشغالی کوتاه نیامده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی عکس گذاشته می‌شود که موشک حزب‌الله به درخت برخورد کرده است، پس چرا اسرائیلی‌ها به‌صورت میلیونی به پناهگاه‌ها می‌روند؟ اگر واقع‌بینانه نگاه کنید، حزب‌الله ضربه تندی خورد اما هنوز ساختار خودش را دارد. زخم‌هایش را التیام می‌بخشد و حفره‌های امنیتی خود را پر می‌کند.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تصریح کرد: ضربه آنها به حزب الله را باید جدی گرفت ولی نباید کری خواندن آنها را جدی گرفت. آیا رژیم صهیونیستی توانست جلوی حملات انصارلله یمن و نیروهای عراقی و لبنانی و فلسطینی را بگیرد؟

وی درخصوص وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: وضع این رژیم وضع اسف‌باری است. آن‌ها انواع شبهات را ایجاد می‌کنند اما وضعیت مدیریتی آنها امروز در بدترین حالت خود قرار دارد و شانسی برای پیروزی نظامی بزرگ ندارند. پیشرفت آنها موقتی است و  حرکت طوفان‌الاقصی آن را ثابت کرد.

استراتژی اسرائیل بازدارندگی و معادله وحشت است

تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: استراتژی رژیم صهیونیستی از بدو ایجاد، استراتژی بازدارندگی و معادله وحشت بود. در جنگ 6 روزه همه را به وحشت انداخت که کسی جرات نکند یک سنگ به سمتش پرتاپ کند اما حالا وضعیت چگونه است؟ یمن موشک می‌زند، عراق بندرش را می‌زند، سوریه و حزب‌الله و حماس هم او را می‌زنند. پس چیزی به اسم بازدارندگی برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد و آنها سعی می‌کنند با ترساندن دیگران آن را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دکترین مقاومت را تعریف کرده است، افزود: بدبختی جهان اسلام در سیطره بودن است و باید از آن بیرون بیاید. یک روز بعد از طوفان الاقصی شیرازه رژیم صهیونیستی فرو ریخت.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تصریح کرد: صهیونیسم یک پروژه جهانی است ولی امروز این رژیم مثل بادکنکی است که با باد آمریکا پر شده است و در تاریخ هفتاد ساله هم تا این حد وضعیشان بد نبوده است.

کارشناس مسائل بین‌المللی درخصوص وضعیت محور مقاومت گفت: مقاومت یک حرکت سیاسی بسیار سنگینی انجام داده که تاکنون سابقه نداشته است. وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد رهبران صهیونیستی اذعان کردند که جمهوری اسلامی تهدید بزرگی برای آنها خواهد بود. لذا تبلیغات علیه ما را که ایده‌پرداز و روحیه‌ده جبهه مقاومت هستیم آغاز کردند. جمهوری اسلامی ایران نیز مصمم به کمک‌های خود است و با حرف دیگران نیز آن را تغییر نخواهد داد.

لاریجانی ادامه داد: در چهار قرن گذشته سابقه نداشته که در منطقه غرب آسیا، کشوری مقابل آمریکا و انگلیس بتواند بایستد؛ بعد از پیروزی انقلاب تقریباً تمام غربی‌ها معتقد بودند این انقلاب دوام نمی‌آورد.

وی اظهار داشت: این راه فرش قرمز ندارد، بلکه چالش دارد و روحیه مقاومت نیز در این مسیر تضعیف نشده است‌. در مورد سیاست ایران نیز باید بگویم مقاومت می‌داند که ایران پشت آنهاست و ما در دفاع از مقاومت نگران نیستیم و مقاومت را راه نجات‌بخش جهان اسلام می‌دانیم.

قول آتش بس دادند و زمان خریدند

تحلیل‌گر مسائل خارجی در ادامه سخنان خود گفت: صحنه امروز پیچیدگی‌های زیادی دارد و یک جاهایی هم سر ما کلاه رفته است. وقتی شهید هنیه در تهران ترور شد، ما باید کمتر از 24 ساعت اسرائیل را می‌زدیم. آن‌ها گفتند اگر ما دست نگه داریم و صبر کنیم ظرف سه‌چهار روز در غزه آتش‌بس اعلام می‌کنند. این ایده مورد پسند مقام معظم رهبری نبود اما تصمیمات ما محصول یک پروسه عقلایی است‌. آنها سر ما کلاه گذاشتند و زمان خریدند. ما اگر بنا بود بترسیم مقاومت را ایجاد نمی‌کردیم.

لاریجانی یادآور شد: این کلاه بار دومی است که سر ما می‌رود. در حصر یمن هم همینطور شد و بعد از سخن مقام معظم رهبری مبنی بر شکستن حصر یمن، آقای جان کری به آقای ظریف زنگ زد. این اتفافات باعث سرخوردگی ما نمی‌شود بلکه باعث تجربه‌اندوزی ما خواهد شد.

هیچ عنصری چه آمریکا چه اسرائیل جرات تعرض به ایران را ندارد

وی درخصوص احتمال حمله اسرائیل به ایران نیز گفت: این خیال‌پردازی‌ها برای تضغیف روحیه است. این رژیم امروز در غزه در گل مانده و دو میلیون آواره روی دستش گذاشته شده و هر نقطه‌اش برای ضربات مقاومت سوراخ است. آن‌ها به‌شدت از ایران می‌ترسند. لایه‌های تبلیغاتی بخشی از جنگ است که از آن استفاده می‌کنند. بنابراین تحلیل من است که هیچ عنصری چه آمریکا چه رژیم صهیونیستی جرات تعرض به ما را ندارد. چیزی که الان مهم است اجازه ندادن به رژیم صهیونیستی برای محاصره لبنان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ معاون سپاه به انتقادات فضای مجازی درباره پاسخ به اسرائیل
در دیدار رئیس جمهوری با نخست وزیر روسیه چه گذشت؟
زمان حدودی ثبت‌نام حج مشخص شد
تجمع مردم و دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در محکومیت جنایت اخیر صهیونیست‌ها
دمشق: سازمان ملل اسرائیل را بابت جنایاتش محاکمه کند
مذاکرات برای ایجاد کانال مالی مشترک بین کشورهای اسلامی
واکنش تاج به عدم حضور تیم هندی در ایران
شمخانی : سید حسن نصرالله پس از شهادت نیز روشنی بخش راه مبارزان است
فروش اموال شرکت «کوروش کمپانی»
بیانیه بسیج اساتید دانشگاه الزهرا در پی شهادت سید حسن نصرالله
اساسنامه دانشگاه بین‌المللی سوره تصویب شد
پای پشه آئدس به چالوس باز شد
برگزاری تجمع اعضای دانشگاه شریف با عنوان «شریف پشتیبان مقاومت»
کولیوند: ثبت نام ۴۰۰۰ کادر درمان جهت اعزام به لبنان
موضع‌گیری مفتضحانه آلمان پیرامون شهادت «سید حسن نصرالله»
اعزام زائران حج عمره از مرز ۶ هزار نفر عبور کرد
محور هراز از امشب مسدود می‌شود
تشکل‌های شاهد و ایثارگر پشتوانه علمی کشور هستند
دیدار نخست وزیر روسیه با معاون اول رئیس جمهور
لازم است هوش مصنوعی را شناخت و برای آن برنامه‌ریزی کرد
لاریجانی: نباید اجازه بدهیم اسرائیل لبنان را محاصره کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top