تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/07/10 - 09:28
کد خبر: 518142

جانبداری کاخ سفید از تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان

 جانبداری کاخ سفید از تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ضمن اذعان نسبت به «خطر جدی» حمله زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، از تجاوزات نظامی این رژیم حمایت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در تازه‌ترین تحولات، رژیم صهیونیستی تجاوزی زمینی را به بهانه «نابودی توانایی‌های نظامی حزب‌الله» آغاز کرده است که به ادعای خودشان «محدود» خواهد بود. این تحرک صهیونیست‌ها با پاسخ جدی نیروهای مقاومت مواجه شده است.

یک منبع پارلمانی در حزب‌الله لبنان هم در واکنش به آنچه آغاز عملیات زمینی صهیونیست‌ها خوانده شده به العربی الجدید گفت: «ما هرگونه تهاجم زمینی اسرائیل را زیر نظر داریم و آماده هستیم.»

در همین حال سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اواخر روز دوشنبه ادعا کرد: «ما می‌دانیم که اسرائیلی‌ها عملیات محدودی را برای از بین بردن زیرساخت‌های حزب‌الله انجام خواهند داد؛ زیرساخت‌هایی که می‌توانند برای تهدید شهروندان اسرائیلی استفاده شوند.»

طبق گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: «عملیات محدود اسرائیل به جنوب لبنان، در راستای حق اسرائیل برای دفاع از شهروندانش و بازگرداندن غیرنظامیان به خانه‌هایشان است. ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت حمایت می‌کنیم.»

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه خبر آغاز تجاوز زمینی به جنوب لبنان را اعلام کرده و گفت: «بر اساس تصمیم رده سیاسی، ارتش اسرائیل از ساعاتی پیش عملیات زمینی هدفمند و محدود را در جنوب لبنان علیه اهداف و زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان در تعدادی از روستاهای نزدیک مرز لبنان آغاز کرده است.»

این مقام مذکور در کاخ سفید در عین حال هشدار داد: «البته که ما می‌دانیم گسترش تدریجی این عملیات می‌تواند اقدامی خطرناک باشد و گفت‌وگوهای خود را با اسرائیلی‌ها در این خصوص حفظ خواهیم کرد.»

همزمان با تداوم تهاجم هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان، مقاومت لبنان با حملات موشکی و توپخانه‌ای خود محل تجمع سربازان صهیونیست و پایگاه‌های این رژیم در فلسطین اشغالی را درهم کوبیده است.

مقامات آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که از سوی همتایان صهیونیستی خود مطلع شده‌اند ظاهرا حملات زمینی رژیم اشغالگر از نظر دامنه و مدت «محدود» باشد. اما آنها علنا بر این احتمال تاکید کرده‌اند که آنچه نیروهای صهیونیستی در حال حاضر از آن به عنوان یک «عملیات زمینی محدود» یاد می‌کنند، در نهایت دامنه آن را گسترش داده و به یک تهاجم طولانی‌مدت تبدیل می‌شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم‌چنین پس از اعلام حمایت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، گفت: «در نهایت، یک راه‌حل دیپلماتیک تنها راه دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در سراسر مرز اسرائیل و لبنان است.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاثیر مصالح بر کیفیت و دوام در ساخت خانه‌‌های ویلایی
مزایا و معایب آموزش آنلاین برای دانش‌آموزان و دانشجویان
کاربرد درب پیوت چیست؟
هنر، ماندن و حل مشکلات است/ برای برون رفت از چالش‌ها به نخبگان نیاز داریم
در هنگام خرید گلدان و سنبلدان خاتم کاری به چه نکاتی توجه کنم؟
چگونه هزینه‌های نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات را کاهش دهیم؟
دکتر مهران زارعی قنواتی؛ پیشگام در جراحی‌های پیشرفته قرنیه و پیوند قرنیه مصنوعی
چگونه با کاغذ دیواری و رنگ، پذیرایی خانه‌تان را دگرگون کنید؟
اپتوید | ۳ اپلیکیشن پیشنهادی برای اندروید
رازهای زیبایی مردانه: از تکنیک‌های آرایشگری تا انتخاب مدل موی ایده‌آل
درخواست‌های نخبگان از رئیس‌جمهور؛ از رفع فیلترینگ برای محققان تا ایجاد گمرکات تخصصی برای دانش‌بنیان‌ها
اقامه نماز جمعه این هفته به امامت رهبر انقلاب
حمله تند نماینده مجلس به ظریف و پزشکیان +فیلم
تولید نوشابه‌ کوکاکولا در ایران متوقف می‌شود
۵۰ عملیات ضدصهیونیستی رزمندگان لبنانی
حزب الله مقر موساد و پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد
جلیلی: امروز شهید نصرالله تاثیرگذارتر از سیدحسن نصرالله است
موشک گنبدآهنین به اشتباه در تل‌آویو فرود آمد +فیلم
گزارش پولتیکو از پیام پنهانی آمریکا به اسرائیل درباره حزب‌الله + جزئیات
آخرین خبرها از حمله حزب‌الله به تل‌آویو +جزئیات
لحظه ویران شدن مقر موساد در تل آویو +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top