تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/07/10 - 14:30
کد خبر: 518199

چگونه با کاغذ دیواری و رنگ، پذیرایی خانه‌تان را دگرگون کنید؟

چگونه با کاغذ دیواری و رنگ، پذیرایی خانه‌تان را دگرگون کنید؟

آگاهی از نکات مهم برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در محیط پذیرایی به شما کمک می‌کند تا از مهمانان خود در فضایی لاکچری و مدرن پذیرایی کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی دو‌ ایده مهم و کاربردی در طراحی خانه به حساب می‌آیند. این دو عنصر برای تقسیم‌بندی فضا، برجسته‌سازی بخشی از دیوار، تعریف و جداسازی قسمت‌های مختلف خانه بسیار مهم هستند. بسیاری از ما هنگام تغییر دکوراسیون خانه، انتخاب رنگ‌های زیبا یا کاغذ دیواری را یک چالش بزرگ می‌دانیم. رنگ دیوار‌ها و کاغذ دیواری تأثیر زیادی بر حس و حال خانه و دکوراسیون منزل شما دارد، بنابراین باید در انتخاب طرح‌ها و رنگ‌ها دقت کنید. آگاهی از نکات مهم برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در محیط پذیرایی به شما کمک می‌کند تا از مهمانان خود در فضایی لاکچری و مدرن پذیرایی کنید.

نکات مهم برای ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی، فضای داخلی خانه را به شکل قابل توجهی ارتقا می‌دهد. استفاده از کاغذ‌های دیواری طرح‌دار در کنار یک رنگ یکدست می‌تواند بافتی جالب را ایجاد کرده و با ترکیبی زیبا از رنگ‌ها، فضای پذیرایی منزل شما را متحول سازد. نکات مهم برای ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در محیط پذیرایی عبارتند از:

دیگر عناصر موجود در فضا را در نظر بگیرید

چنانچه قصد ندارید سایر عناصر موجود در فضا را تغییر دهید و فقط به فکر تغییر رنگ دیوار‌ها هستید، بهتر است ترکیبی از رنگ و کاغذ دیواری را انتخاب کنید که با دیگر عناصر موجود در فضا هماهنگی داشته باشد. با رعایت این نکته مسلماً زیبایی فضای منزل شما دوچندان خواهد شد.

سطح کنتراست فضا را در نظر بگیرید

اگرچه این نکته اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما در نظر گرفتن سطح کنتراست در طراحی و انتخاب کاغذ دیواری تأثیر زیادی بر فضای منزل شما خواهد داشت. ترکیب رنگ و کاغذ دیواری برای هر قسمت از پذیرایی باعث می‌شود زندگی در محیطی ملایم را تجربه کنید.

میزان نور طبیعی در محیط را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب رنگ و کاغذ دیواری برای پذیرای، میزان نور طبیعی را نیز در نظر بگیرید. این مسأله می‌تواند بر انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری تأثیر بگذارد. اگر منزل شما نورگیر است، انتخاب رنگ‌های روشن می‌تواند فضای شما را بزرگ تر از آن چه هست نشان دهد.

مزایای استفاده از رنگ و کاغذ دیواری در خانه

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی یا دیگر اتاق‌های خانه دارای مزایای زیادی است. اگر فضای خانه شما کوچک باشد، پوشاندن نیمی از فضا با کاغذ دیواری و نیمی دیگر با رنگ باعث می‌شود که اتاق بزرگتر و دلبازتر جلوه کند. از دیگر مزایای ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در اتاق نشیمن عبارتند از:

قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه

کاغذ‌های دیواری براساس جنس و کشور سازنده قیمت‌های مختلفی را در بازار به خود اختصاص داده‌اند. از آن جایی که این محصول دارای تنوع در طرح و جنس است، می‌توانید متناسب با بودجه خود یکی را انتخاب کرده و خریداری کنید. برخی از فروشگاه‌ها نیز برای برخی از کاغذ‌های دیواری خود تخفیفاتی را در انتهای هر سال در نظر می‌گیرند که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

دوام بالا

کاغذ‌های دیواری دارای تنوع بالایی هستند و انتظار می‌رود که بین ۱۰ تا ۱۵ سال عمر کنند. البته نحوه نصب و شرایط نگهداری نیز از عواملی است که می‌تواند تأثیر مستقیمی بر طول عمر کاغذ دیواری داشته باشد.

سرعت نصب و اجرا

هنگام ترکیب رنگ و کاغذ دیواری، از آن جایی که قرار است دیواری از خانه با رنگ و قسمتی دیگر با کاغذ دیواری پوشانده شود، مسلماً کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود. به علاوه، نیازی نیست که خانه خود را تخلیه کنید و شاهد ریخت و پاش کمتری هم خواهید بود.

کدام رنگ‌ها برای ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی بهترند؟

اگر قصد دارید از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی استفاده کنید، باید حداکثر هماهنگی بین رنگ‌ها و کاغذ دیواری‌ها وجود داشته باشد. این هماهنگی بدان معناست که باید بین رنگ دو ماده یعنی رنگ و کاغذ دیواری باید تناسب وجود داشته باشد. شما دو راه برای رسیدن به این هماهنگی دارید.

اولین راه که ساده‌ترین روش در نظر گرفته می‌شود، انتخاب رنگ سفید است. به این ترتیب اکثر کاغذ دیواری‌ها چه کلاسیک و چه مدرن را می‌توان با رنگ سفید ترکیب کرد. مزیت این کار این است که لازم نیست هر بار که می‌خواهید کاغذ دیواری دیگری انتخاب کنید، رنگ دیوار را هم تغییر دهید. اما روش دوم استفاده از رنگ‌های موجود در کاغذ دیواری است که انتخاب کرده‌اید. به عنوان مثال، اگر کاغذ دیواری دارای طرح خاکستری و صورتی است، دیوار‌های دیگر را با رنگ خاکستری یا صورتی به شکلی یکدست درآورید.

کدام دیوار در پذیرایی برای نصب کاغذ دیواری مناسب‌تر است؟

از مباحثی مهمی که هنگام ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی به میان می‌آید، این است که بهتر است کدام دیوار با کاغذ دیواری پوشانده شود. معمولاً دیواری در پذیرایی برای پوشاندن با کاغذ دیواری انتخاب می‌شود که بیشترین توجه خود را به خود معطوف می‌کند.

این دیوار انتخاب شده می‌تواند رو به سالن باشد و هنگام ورود میهمانان و افراد به چشم بیاید هم می‌تواند دیوار پشت مبلمان و بوفه باشد. اگر سرویس مبلمان منزل شما قرار است با یک پارچه رنگی و طرح دار پوشانده شود، باید دیواری که روبروی آن است را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید تا از درهم آمیخته شدن طرح مبل و کاغذ دیواری جلوگیری شود.

کدام طرح از کاغذ دیواری برای پذیرایی بهتر است؟

کاغذ دیواری پذیرایی

هنگام ترکیب رنگ و کاغذ دیواری برای پذیرایی، نکته قابل توجه انتخاب طرحی است که قرار است برای کاغذ دیواری پذیرایی انتخاب کنید. اگر رنگ دیوار‌ها ساده و یکدست باشد، بهتر است از کاغذ دیواری طرح دار استفاده شود. کاغذ دیواری‌های سبک مدرن و کلاسیک می‌توانند حال و هوای خاص و بی‌نظیری به سالن پذیرایی شما ببخشند. ترکیب کاغذ دیواری ساده و مدرن مانند:

  • طرح راه راه و خال دار
  • انتخاب یک طرح نیمه کلاسیک همچون گل‌های بهاری
  • طرح‌های پاستلی با رنگی یکدست و ساده

می‌تواند زیبایی فضای منزل شما را دوچندان کند، علاوه بر این که فضا را دلباز‌تر و فراخ‌تر جلوه می‌دهد.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی با سبک دکوراسیون کلاسیک

یکی از مزیت‌های پوشاندن دیوار‌های قسمت پذیرایی با کاغذ دیواری این است که برای هر دو نوع چیدمان کلاسیک و مدرن کاربرد دارد. اگر خانه خود را به سبک کلاسیک چیدمان کرده‌اید، بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که دارای طرحی کلاسیک هستند. بدین ترتیب ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی خانه شما یک کاغذ دیواری کلاسیک با رنگی ساده و یکدست خواهد بود. برای دیوار‌های ساده استفاده از رنگ‌های سفید، کرم، قهوه ای و طلایی با ترکیب یک کاغذ دیواری طرح دار مسلماً پرستیژ و زیبایی پذیرایی شما را دوچندان می‌کند.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی با سبکی مدرن

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی که از سبکی مدرن پیروی می‌کند، نتیجه‌ای فوق‌العاده زیبا و جذاب را به همراه خواهد داشت. در بازار شاهد مدل‌های مختلفی از کاغذ دیواری‌های مدرن هستیم، به همین ترتیب می‌توان از آن‌ها برای دیوار‌های ساده و رنگی استفاده کرد.

کاغذ دیواری با طیف رنگی گسترده‌ای در سالن‌های پذیرایی قابل استفاده هستند و این مسأله باعث شده تا دست باز بتوانید ‌ایده خلاقانه خود را برای ترکیب رنگ و کاغذ دیواری اجرا کنید. انتخاب ترکیب رنگ مناسب در این راستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که قصد دارید دیوار پشت مبلمان را با کاغذ دیواری بپوشانید، بهترین پیشنهاد ما این است که مبل‌های راحتی خود که با پارچه‌ای ساده پوشانده شده‌اند و کوسن‌های رنگارنگ و طرح داری دارند را در پذیرایی قرار دهید. حتی می‌توانید طرح کاغذ دیواری را نزدیک به طرح کوسن مبلمان انتخاب کنید.

تأثیر ترکیب رنگ و کاغذ دیواری بر فضای خانه

تغییر دکوراسیون به یکی از دغدغه و نگرانی افرادی تبدیل شده که نمی‌توانند بین رنگ و کاغذ دیواری یکی را انتخاب کنند. ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در پذیرایی از‌ ایده‌های بسیار جذابی است که می‌تواند رضایتمندی این افراد را برآورده سازد. هنگام ترکیب رنگ و کاغذ دیواری باید به اصولی همچون هماهنگی رنگ با دیگر عناصر موجود در خانه، مساحت فضا و طرح کاغذ دیواری توجه شود. با رعایت نکات و اصول مرتبط با انتخاب رنگ و کاغذ دیواری می‌توانید شاهد یک طراحی شیک و جذاب در اتاق نشیمن خود باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
یک نماینده مجلس: ممکن است حمله پیجری برای آیفون‌ها در ایران هم رخ می‌دهد
روسیه: اسرائیل فورا خصومت‌ها علیه لبنان را متوقف کند
تکذیب یک خبر درباره جواد نکونام +عکس
آرزوی سید حسن نصرالله چه بود ؟ +فیلم
توضیحات دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره پاسخ به اسرائیل
تفاهم‌نامه تهاتر کالا بین ایران و ارمنستان امضا شد
امضای خروج نکونام با اشتباه کاپیتان و پنالتی چشمی
اینترنشنال باز گاف داد؛ این بار با ویدئوی فریاد پسر شهید نیلفروشان که «ظریف کجایی؟»
فیلترینگ باید هوشمندانه باشد/ از موضوع فیلترینگ کره نگیرید
افت ۸ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز
واکنش علمای‌اهل‌ سنت به ترور سید‌ مقاومت
شهید سید حسن نصرالله، نمونه‌ای از ایمان، مقاومت و ایثار بود
خون شیعه؛ جریان بی‌پایان تاریخ و سازنده آینده جهان
بیانیه اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی پیرامون شهادت سیدحسن نصرالله
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: راه شهدای مقاومت با صلابت ادامه دارد
پزشکیان خطاب به شی جین‌پینگ: روابط ایران و چین عمیق، پایدار و راهبردی است
مطالبه بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی برای تشییع پیکر «شهید سید حسن نصرالله» در ایران
در نبرد با دشمنان اسلام از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزیم
اعلام لیست ازبکستان برای تقابل با ایران با حضور ستاره‌های لیگ برتر
لغو دیدار تراکتور و موهون باگان با اعلام نماینده AFC
شروع طوفانی دختران تکواندو ایران در رقابت‌های جهانی نوجوانان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top