تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/07/10 - 23:13
کد خبر: 518294

بررسی نقش زنان در جامعه اسلامی:

نقش زنان در محور مقاومت

نقش زنان در محور مقاومت

بدون زنان مقاوم، مقاومت مردان نه شکل می‌گیرد و نه ادامه می‌یابد. امروز بزرگترین قاب مقاومت ملی، متعلق به ملت فلسطین است. آنها در نوار غزه ۲۲ هزار شهید و ده‌ها هزار زخمی تقدیم «آرمان فلسطین» کرده‌اند. ۱.۸ میلیون نفر یا سه‌چهارم جمعیت‌شان آواره شده است. با این‌حال در هشتادوهشتمین روز جنگ، مقاومت در غزه محاصره‌شده و ویران که پیش از جنگ هم به بزرگترین زندان جهان مشهور بود، ادامه دارد. مادران خانواده‌های فلسطینی ساکن غزه در درون این منطقه کوچک آواره شده‌اند. بدون خانه با ساده‌ترین وسایل مانند تکه‌ای چادر یا چسباندن چندین نایلون به‌هم، محلی برای اسکان موقت خانواده خود ساخته و در غیاب مردان که در جست‌وجوی غذا، مبارزه یا یافتن عزیزان‌شان در خرابه‌ها هستند، زندگی را به سختی هرچه تمام‌تر اداره می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،در حوزه زنانگی و مقاومت که خانم‌ها نقشی پر رنگ دارند، سه راهبرد اصلی را شاهد هستیم که شامل ایران و دیگر کشورهای مسلمان می‌باشد و رویکرد اول عملیاتی است و زنان همواره در صحنه حضور داشته و در فلسطین نیز حاضر نیستند خاک سرزمین خود را ترک کنند.امروز در عرصه جنگ ترکیبی قرار داریم که زنان محور مقاومت نیز در مقابله با این جنگ نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنند. راهبرد بعدی تربیت نسلی مقاوم است که نه‌تنها همسران خود را به حضور در میدان ترغیب می‌کنند، بلکه فرزندان خود را نیز دوشادوش پدران به مبارزه می‌فرستند و در جنگ تحمیلی نیز چنین مسئله‌ای را شاهد بودیم.

1-- میسا عبدالهادی

میسا عبدالهادی بازیگر زن فلسطینی است که پس از عملیات 7 اکتبر، به دلیل حمایت از حماس به صورت موقت دستگیر شد. عنوانی که او در حساب کاربری‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی به کار برده بود، حکایت از همانندسازی بین تخریب دیوار غزه و دیوار برلین بود. عبدالهادی در این خصوص نوشته بود «بیایید آن را به سبک برلین انجام دهیم.» به دنبال این اقدام موشه اربل، وزیر کشور رژیم‌صهیونیستی خواستار سلب تابعیت از این بازیگر شد.
عبدالهادی از فلسطینی‌هایی است که صهیونیست‌ها به آنها «عرب اسرائیلی» می‌گویند. سرزمین فلسطین به دو بخش 1948 و 1967 تقسیم می‌شود. سرزمین 1948 مرزهای رسمی رژیم‌صهیونیستی است و سرزمین‌های 1967 که از کرانه باختری و نوار غزه تشکیل شده، به عنوان مرز رژیم به شمار نمی‌رود بلکه بر اساس توافقات قرار بوده در این دو بخش کشور فلسطین در کنار رژیم‌صهیونیستی تشکیل شود. با وجود تلاش صهیونیست‌ها برای اخراج ساکنان فلسطینی سرزمین 1948 به ویژه در ابتدای تاسیس رژیم که به اخراج 500 هزار فلسطینی نیز انجامید، همچنان عده‌ای از فلسطینی‌ها در این بخش باقی ماندند که جمعیت آن‌ها به 1.8 تا 2 میلیون نفر رسیده است. این تعداد 20 تا 25 درصد کل جمعیت رژیم‌صهیونیستی را تشکیل داده و اوراق هویتی این رژیم را دارند. این بازیگر زن در شهر ناصره به دنیا آمده است که به «پایتخت عربی اسرائیل» مشهور است. ناصره به عنوان مرکز فرهنگی، سیاسی، مذهبی، اقتصادی و تجاری برای شهروندان عرب اسرائیل و همچنین مرکز ناسیونالیسم عربی و فلسطینی است. 70 درصد جمعیت این شهر فلسطینی مسلمان و 30 درصد آن فلسطینی مسیحی هستند. میسا عبدالهادی نخستین بار در سال 2021 و در جریان اعتراض به تلاش رژیم‌صهیونیستی برای اشغال محله فلسطینی‌نشین شیخ جراح و تحویل آن به یهودیان مهاجر زخمی شد.

2- مونا الکرد

مونا الکرد زن 25 ساله فلسطینی، در محله مشهور شیخ جراح در قدس شرقی زندگی می‌کند. دلیل شهرت یافتن او حضور در این محله است. صهیونیست‌ها برای مدت‌ها تلاش داشتند تا این محله را به طور کامل اشغال کرده و با بیرون راندن ساکنان فلسطینی‌اش، یهودیان را در آن ساکن کنند. او در کنار برادر‌ دوقلویش محمد الکرد، به دلیل ایستادگی در برابر اشغال محله شیخ جراح مورد توجه جهانی قرار گرفته است. تلاش‌های او یکی از عوامل محرک در بحران سال 2021 بود که در یکی از شاخه‌های خود منجر به جنگ 11 روزه می‌2021 شد.

با وجود تلاش‌های رسانه‌ای و اجتماعی مونا الکردی که میلیون‌ها دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد، صهیونیست‌ها پیشتر در سال 2009، بخشی از خانه خانواده وی در شیخ را اشغال کرده‌اند.

3- ایزابلا خیریه حدید

ایزابلا خیریه حدید مدل فلسطینی‌تبار آمریکایی است که تلاش کرده از حق مردم فلسطین حمایت کند. خانم حدید در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا به دنیا آمده و بزرگ‌شده سانتا باربارا در کالیفرنیاست. پدر او محمد حدید یک شهروند فلسطینی بود که از کودکی به همراه خانواده‌اش در آمریکا پناهنده شد و در رشته معماری تحصیل کرد و در حوزه املاک فعال است.

نقش زنان در محور مقاومت

خانم حدید که با توجه به نفوذ یهودیان در آمریکا و صنایع پرسود فعالیت‌هایش در خطر قرار دارد گفته است: «حتی اگر حرفه‌ام نابود شود، هرگز حمایت از فلسطین را متوقف نخواهم کرد.» از دیگر موضع‌گیری‌های مهم او نامیدن نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به «هیتلر جدید» است. او همچنین گفته است: «اگر اسرائیلی‌ها از جنگ دست بردارند، صلح برقرار خواهد شد. اگر فلسطینی‌ها از جنگ دست بکشند، فلسطین نابود خواهد شد.»

4- إسراء جعابیص

از زندانیانی است که در جریان آتش‌بس موقت در حین جنگ طوفان الاقصی آزاد شد. او در ماه سپتامبر، یک ماه قبل از عملیات 7 اکتبر داستان مصیبت‌های خود را در کتاب «مصیبت‌زده» منتشر کرد. جعابیص که یک مادر است، در سال ۲۰۱۵ حین بازگشت به قدس با مشکلی در خودروی خود مواجه شد و درنتیجه شلیک نظامیان صهیونیست به خودروی وی و بروز آتش‌سوزی 60 درصد بدن او سوخت. در حین آتش‌سوزی خودرو، کارشکنی‌های آزار‌دهنده صهیونیست‌ها هم آغاز شد. آنها در ابتدا مانع از انتقال وی به بیمارستان شدند اما درنهایت این کار انجام شد. این اسیر فلسطینی درنهایت پس از سه ماه و 10 روز حضور در بیمارستان برای گذراندن 11 سال محکومیت حبس خود به زندان رمله منتقل شد. وضعیت جعابیص به‌قدری وخیم بود که صهیونیست‌ها دادگاهش را در بیمارستان برگزار کرده بودند. رژیم‌صهیونیستی به علت دشواری انتقال وی، جلسات دادگاه فرمایشی خود را در داخل بیمارستان تشکیل داد. او که همسرش به علت تصادف فلج و خانه‌نشین بود و خودش نیز گرفتار اسارت و سوختگی، در دادگاه علاوه‌بر محکومیت زندان به 50 هزار شکل جریمه نیز محکوم شد. صهیونیست‌ها در زندان نیز شرایط سختی بر این اسیر تحمیل کردند به‌گونه‌ای که او نه‌تنها نتوانست 8 عمل جراحی لازم را انجام دهد بلکه از داروها و مسکن‌های مورد نیازش نیز محروم بود. حلوه حمامره یکی از اسرای هم‌بند جعابیص درباره وضعیت دشوار او می‌گوید هر زمان که زنان زندانی از خواب بیدار می‌شدند، اسراء را می‌دیدند که از شدت درد ناشی از سوختگی‌های بدنش زیر دوش آب سرد ایستاده است و بسیار پیش می‌آمد که درنتیجه فریادهای ناشی از درد وی از خواب بیدار می‌شدیم.

5- عطاف جرادات

او هم در جریان تبادل اسرا در جریان جنگ طوفان الاقصی رنگ آزادی را دیده است. عطاف جرادات که در زمان آزادی 50 سال داشت، به مادر اسرا نیز معروف است. دلیل این نامگذاری، سرپرستی یا کمک به اسرای زن فلسطینی در زندان نیست بلکه به اسارت سه پسرش مربوط است. صهیونیست‌ها جرادات را در سال 2021 دستگیر کردند، یک هفته پس از آنکه دو پسرش عمر 21 ساله و غیث 18 ساله دستگیر و به زندان مجیدو منتقل شدند. در مارس 2022 نیز منتصر پسر بزرگش که 33 سال سن دارد، دستگیر شد. جرادات به رسم عرب‌ها، با کنیه نام فرزند بزرگتر خود «ام منتصر» نیز نامیده می‌شود. بهانه اصلی صهیونیست‌ها برای به بند کشیدن این خانواده، حضور احتمالی غیث-کوچک‌ترین پسر خانواده- به شرکت در تیراندازی علیه شهرک‌نشینان در نزدیکی شهرک هومش در سال 2021 است که در آن یک صهیونیست به هلاکت رسید و یک نفر دیگر زخمی شد. خانم جرادات دو سال اسارت خود را در زندان مشهور دامون گذرانده است. این زندان که یکی از مخوف‌ترین زندان‌های رژیم به حساب می‌آید، ابتدای سال جاری میلادی شاهد انتشار گسترده فایل استغاثه و کمک‌خواهی زندانی زن حاضر در آن بود. در این فایل، یکی از زندانیان با توجه به فشارها و ضرب‌وشتم‌ علیه زنان این زندان، از مسلمانان و مردم فلسطین درخواست کرده بود به کمک آنان بشتابند. خانم جرادات که اهل شهر السیله الحارثیه در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری است، پس از آزادی از بند صهیونیست‌ها افشا کرد آنان به دنبال حمله موفق 7 اکتبر، شاهد تشدید فشارها مانند قطع ارتباط با خانواده و پاشیدن اسپری فلفل بودند. هرچند امروز جرادات که در آستانه محکومیت به 15 سال زندان بود به همراه یکی از فرزندانش آزاد هستند اما همچنان دو فرزند دیگر وی در بند رژیم قرار دارند.

نقش زنان در محور مقاومت

6- میسون موسی الجبالی

میسون موسی در سال ۱۹۹۵ به‌‌دنیا آمده است و یکی از مبارزان فلسطینی به‌شمار می‌رود. این زن مقاوم و 28‌ساله فلسطینی متعلق به یک خانواده پرجمعیت است و ۷ برادر و ۶ خواهر نیز دارد. نرخ فرزندآوری بالا یکی از اقدامات مقاومتی فلسطینی‌ها در برابر صهیونیست‌هاست تا مانع برهم خوردن توازن جمعیتی در سرزمین‌شان شوند. دلیل دستگیری خانم الجبالی ترتیب دادن عملیات شهادت‌طلبانه توسط وی است که در بیت‌‌لحم منجر به زخمی شدن یک نظامی زن صهیونیست شد. این مبارز فلسطینی پس از دستگیری در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۵ به ۱۵ سال زندان محکوم شد. با این حال او در نهمین سال زندانی شدنش، در جریان تبادل اسرا در جنگ طوفان الاقصی آزاد شد.

این زندانی پرسابقه، در زمان دستگیری دانشجوی سال اول در دانشگاه قدس در رشته ادبیات انگلیسی بود، اما با وجود قطع تحصیلاتش در این رشته موفق شد در زندان با وجود دشواری‌ها مدرک کارشناسی در رشته خدمات اجتماعی را اخذ کند.

نقش زنان در محور مقاومت

گفته می‌شود اسرای زن فلسطینی به‌دلیل سال‌های زیاد اسارت میسون در زندان به نسبت سن کمش، به او لقب «رئیس اسرای زن فلسطینی» داده بودند. او نیز در زندان مشهور دامون، دوران اسارت خود را گذرانده است. محل زندگی الجبالی نیز دارای اهمیت خاصی در فلسطین و حتی در جهان است. او اهل روستای الشواره در شرق شهر بیت لحم در کرانه باختری رود اردن است که منطقه‌ای مهم به‌لحاظ فرهنگی و دینی به‌شمار می‌رود. منطقه بیت لحم به‌دلیل آنکه محل تولد حضرت عیسی‌(ع) به‌حساب می‌آید مورد توجه مسیحیان قرار دارد. تعطیلی و فشار بر ساکنان فلسطینی این منطقه در جریان جنگ، مورد توجه مسیحیان از پاپ تا نمایندگان کنگره آمریکا قرار گرفته است.

7- نورهان خضر عواد

شهرت او به‌خاطر لبخندی است که در محاصره نظامیان صهیونیست در هنگام برده شدن به دادگاه داشت. این لبخند برای ساکنان کرانه باختری و شهر قدس که در منطقه‌ای پر از حصار و ایست‌وبازسی‌هایی به همراه فشار و تحقیر زندگی می‌کنند، معنایی دیگر داشت. نورهان از بدترین جا و سخت‌ترین شرایطی که برای یک زن قابل تصور بود، لبخند می‌زد. این برای دیگر فلسطینیانی که آزاد بودند، امیدی برای حیات حتی زیر فشار و تحقیر صهیونیست‌ها بود. یکی از اسرای زن همبند با نورهان می‌گوید او با وجود آنکه بسیار کوچک به‌نظر می‌رسید دختری شگفت‌انگیز بود که به قلب همه زندانیان نفوذ می‌کرد. علی‌رغم وجوه مثبت، اما این زن فلسطینی داستانی غمبار پشت‌سر خود داشت. نورهان خضر عواد در سن 15‌سالگی هنگامی که با «هدیل عواد» دختر عموی ۱۴‌ساله خود از مدرسه برمی‌گشت، با نظامیان صهیونیست مواجه شد. صهیونیست‌ها با آتش گشودن به‌سمت این دو باعث شهادت هدیل عواد شدند. نورهان نیز پس از زخمی شدن بازداشت و به بیمارستان برده شد و همزمان نیز مورد بازجویی قرار گرفت. او با وجود شرایط سلامتی دشوار خود به زندان هشارون منتقل شد. رژیم مدعی بود او و هدیل تلاش کرده‌اند با سلاح سرد به دو شهرک‌نشین صهیونیست حمله کنند. صهیونیست‌ها می‌گفتند نورهان به این دلیل که یکی از برادرانش در سال 2013 به‌دست رژیم به شهادت رسیده، قصد داشت انتقام بگیرد. این ادعا اما اثبات نشد. رژیم این اسیر زن را با وجود سن بسیار کم به 13 سال و 6 ماه زندان و پرداخت 30 هزار شکل جریمه نقدی محکوم کرد. خضر عواد از اهالی قلندیا در شمال شهر قدس است که بخشی از کرانه باختری به شمار می‌رود.

8- عهد التمیمی

عهد التمیمی یکی از معدود مبارزان فلسطینی مشهور در جهان است. شهرت او به جایی رسیده که حتی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی با او دیدار کرده و رجب طیب اردوغان نیز با او تماس تلفنی برقرار کرده است.
او در سال 2001 در میانه انتفاضه دوم در روستای نبی صالح به دنیا آمد و ‌دوره‌ای بحرانی را طی کرد. یکی از زمینه‌هایی که باعث شد او در مسیر مقاومت گام بردارد، تلاش صهیونیست‌ها برای تخریب روستای آنها و تبدیل آن به شهرک صهیونیست‌نشین بود. اهالی این روستا که هم‌نام التمیمی بودند، هفتگی اعتراضاتی را برنامه‌ریزی کرده بودند که به معروفیت آنها منجر شد. بخشی از این معروفیت به پیگیری و حساسیت رسانه‌های جهانی به  مباحث مرتبط با شهرک‌سازی‌های رژیم در کرانه باختری رود اردن باز می‌گشت.

نقش زنان در محور مقاومت

علاوه بر برجستگی رسانه‌ای اعتراضات روستا، حضور فعالانه تمیمی در این درگیری‌ها از سنین کودکی باعث شد وی به چهره‌ای آشنا برای رسانه‌های جهان و مخاطبان‌شان در سراسر کره زمین تبدیل شود. اوج شهرت او به دسامبر 2017 بازمی‌گردد که او به دنبال یورش نظامیان صهیونیست به روستایشان به یکی از سربازان سیلی می‌زند. فیلم این سیلی به سرعت گسترده شد و مورد توجه و بحث بین‌المللی قرار گرفت.

این شجاعت در خانواده تمیمی‌ها ریشه‌دار‌ است. پدر عهد‌التمیمی، پسر عموی ‌الاحلام التمیمی‌ اولین زنی ‌است که به شاخه نظامی حماس گردان‌های «عزالدین القسام» پیوست. رژیم مدعی است احلام التمیمی در حمله به یک رستوران در قدس که طی آن 16 صهیونیست کشته و 130 نفر دیگر زخمی شدند، نقش داشته است. احلام التمیمی در سال 2011 پس از 10 سال زندان، و توافق تبادل اسرا معروف به «شالیت» آزاد شد.

 شواهد تاریخی فراوانی از حضور زنان چه در معرکه‌های نبرد و چه در عرصه‌های مختلف جوامع اسلامی وجود دارد؛ حضور زنان در جنگ ها، میدان های نبرد و ایثارگری های آنان ثابت کرد که با جان و دل خود به میهن خویش عشق می ورزند و برای دفاع از وطن مردانه می جنگند.

در قاموس مقاومت، زنان، ایثارگرانی عاشق ترند

چه بسیار مادران غیوری بودند که با تربیت اولاد صالح و اعزام فرزندان دلبندشان به صحنه‌های نبرد به مسوولان جنگ قوت قلب می دادند؛ زنانی که با تمام مشکلات و دلبستگی ها همسران خود را ترغیب به حضور در میادین جنگ می‌کردند.

چه زیبا امام راحل (ره) فرمودند:" زنان حق بیشتری از مردان دارند؛ زنان مردان شجاع را در دامان خود بزرگ می‌کنند؛ اگر زنان شجاع و انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته شوند، ملت‌ها به شکست و انحطاط کشیده می‌شوند."

زنان مسلمان نقش اساسی در زنده نگه داشتن محور مقاومت دارند چنانچه با همه فجایع در غزه و فلسطین زنان و کودکان ایستادگی می‌کنند، زنانی مقتدر، شجاع، صبور و باایمان، زنانی که هم درون جبهه مقاومت می جنگند هم بیرون جبهه مقاومت، زنانی که قبل از نبرد می جنگند و هم بعد از نبرد.

در دوران دفاع مقدس نیز زنان نقش پشتیبانی روانی و عاطفی خانواده بعد از رفتن همسران و فرزندان به جبهه را بر دوش خود داشتند و در دوران مبارزه با رژیم شاهنشاهی هم زنان نقش تعیین کننده‌ای در رقم خوردن انقلاب اسلامی ایفا نمودند؛ زنانی که همزمان هم مادر بودند و هم در نقش‌هایی مانند پشتیبانی، پرستاری و امدادی به مجروحان یاری می‌رساندند و چه در کارهای دیگری مثل شستشوی لباس رزمندگان؛ تهیه غذا و تامین تدارکات جبهه کمک می‌کردند و در این میان بودند زنانی که از روی اختیار همسر یک جانباز شیمیایی و قطع نخاع می شدند؛ آنها نقش‌های زیبایی بر صفحه پرکار و اعجاز گونه دفاع مقدس رقم زدند.

نقش زنان در محور مقاومت

شیرزنان غیور ایرانی خاطره مجاهدت و فداکاری‌های زنان مجاهد صدر اسلام را زنده کردند؛ مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا و جانبازان نقش بسزایی در ترویج ارزش‌ها و فرهنگ روزهای آتش و خون دارند آنها رسالت پدر بودن را نیز همپای وظیفه خطیر مادری بر دوش نهادند و اگر نبودند مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا و شاهد افتخار آنها بر شهادت عزیزانشان نبودیم اینک فرهنگ ایثار و روحیه شهادت طلبی در میان مردان، پسران، جوانان و آحاد ملت نیز نبود.

آنها، این روزها نیز با ایثار، شجاعت و با الگو پذیری از حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها و با اطاعت کامل و بی چون و چرا از ولایت مطلقه فقیه دشمنان قسم خورده اسلام را در رسیدن به اهدافشان که همانا شکست انقلاب و نابودی اسلام است، ناکام گذاشتند و به عنوان بخشی از جامعه انسانی در هر یک از صحنه‌های مختلف اجتماع ایفاگر نقش اساسی می‌باشند.

نگاه ما در محور مقاومت نگاه جهانی ست

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، عضو فراکسیون محور مقاومت و عضو هیئت رئیسه گروه دوستی پارلمانی ایران، سوریه، لبنان، فلسطین و اردن عنوان کرد: امروز منطقه دستخوش تحولات بسیار عمیقی ست و در حالت جنگی قرار دارد منطقه خاورمیانه و هر جایی که اسم کشورهای محور مقاومت می‌آید مثل لبنان، سوریه، یمن و حتی ونزوئلا جزو محور مقاومت هستند؛ در محور مقاومت فقط خاورمیانه را در نظر نمی‌گیریم؛ نگاه ما در محور مقاومت نگاه جهانی ست؛ کشورهایی که به دنبال استقلال خود هستند و مقابل امپریالیسم جهانی می‌ایستند جزو محور مقاومت می‌باشند؛ لذا تقویت محور مقاومت خارج از منطقه هم در دستور کار ماست.

نقش زنان در محور مقاومت

زنان پاشنه آشیل محور مقاومت هستند

عضو فراکسیون محور مقاومت اظهار کرد: زنان محور مقاومت پاشنه آشیل پیروزی حرکت طوفان الاقصی، طوفان الاحرار و وعده صادق هستند؛ اگر مردان دلاورانه در جبهه‌های نبرد شرکت می‌کنند به خاطر آن است که زن، همسر، مادر و دختر آنها حامی و پشتیبان و در نگاه داشتن خانه و بالا نگه داشتن پرچم خانواده و استحکام آن محکم

ایستاده‌اند تا آن مرد توان جنگیدن داشته باشد، اگر مردی به خانواده خود مطمئن نباشد هیچگاه در میدان نبرد حضور پیدا نمی‌کند؛ امام راحل فرمودند: "این زن‌ها هستند که مردان را تشجیع می‌کنند و به میدان می‌فرستند و اگر این میدان داری و پرچمداری زن‌ها نباشد مردان ما نمی‌توانند تمام وقت و انرژی خود را برای مقاومت بگذارند."

مقاومت با تمام وجود در میان خانواده‌های محور مقاومت جاری ست

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: مقاومت چندین لایه است؛ یک لایه در واقع روی صحنه است که مردان پیکار می‌کنند، لایه بعدی حوزه زنان و خانواده محور مقاومت است؛ مقاومت با تمام وجود در خانواده‌های محور مقاومت جاری و ساری است؛ زنان غزه روی خرابه‌ها مراسم ازدواج برگزار می‌کنند تا به دنیا اعلام نمایند که اگر هزاران تن بمب و موشک بر سر ما بریزید، دست از خانواده محوری و ازدواج برنخواهیم داشت، زندگی جریان دارد، از لابلای این ویرانه‌ها جوانه‌ها و فرزندانمان به دنیا خواهند آمد و محور مقاومت را ادامه خواهند داد.

اولین رمز مقاومت خداباوری ست

هیئت رئیسه گروه دوستی پارلمانی تشریح کرد: خانواده‌های محور مقاومت باید با همدیگر ارتباط برقرار نمایند؛ یک زن ایرانی باید با یک زن یمنی و فلسطینی ارتباط برقرار نماید تا رمز ایستایی خانواده‌های مقاومت را دریابد. تصاویر زیادی می‌بینیم که وقتی مجروح می‌شوند لابلای خرابه‌ها، آوارها و بتن‌های فروریخته قرآن می‌خوانند.

وی خاطرنشان کرد: اولین رمز محور مقاومت خداباوری و تکیه به کلام الهی و آرامش جستن با گفتار الهی که همانا قرآن است، می‌باشد. مقام معظم رهبری فرمودند:" هرجا کم آوردید قرآن بخوانید و به آن تمسک جویید تا وحدت پیدا کنید."

کلید گشایش رمز موفقیت برای محور مقاومت و اسلام بحث امت اسلامی ست

فاطمه محمدبیگی بیان کرد: حضرت آقا کلمه رمز و کلید گشایش رمز موفقیت برای محور مقاومت و اسلام را بحث امت اسلامی بیان نمودند؛ پایه گذاری بحث امت اسلامی با حوزه زنان و خانواده خواهد بود و مردان باید بجنگند و معبر را باز کنند؛ زنان باید تزکیه نفس نسل و تعلیم و آموزش را مد نظر داشته باشند؛ اگر مادر آیات قرآن را به فرزند خود یاد دهد چون کوه در برابر مشکلات خواهد ایستاد. تربیت عزت نفس و افزایش اعتماد عمومی و ملی بر عهده زنان و خانواده است و مقام معظم رهبری روی این موضوع تاکید ویژه‌ای دارند.

نقش زنان در محور مقاومت

وی تصریح کرد: ارتباط زنان و خانواده در جهان اسلام برای تشکیل امت اسلامی در دستور کار ماست؛ کلمه امت اسلامی باید به قدری تکرار شود تا این موضوع یک دیوار سترگ، قلعه و دژ محکمی برای دو میلیارد مسلمان شود تا بتوانند به فضل الهی رژیم صهیونیستی را دچار هزیمت و شکست نهایی کنند.

تربیت خانواده اربعینی مقدمه ای برای شبکه سازی در بحث ظهور

عضو فراکسیون محور مقاومت اظهار کرد: محور مقاومت فقط موشک‌های هایپرسونیک و جنگ الکترونیکی نیست؛ بلکه جزوی از این جنگ ترکیبی است که باید در همه ابعاد آن حضور جدی داشته باشیم و فرزندان خود را شجاع و جنگاور تربیت کنیم؛ نبرد نهایی برای ظهور نزدیک است و باید شبکه جهانی ظهور را آماده کنیم شبکه جهانی ظهور باید ایجاد شود تا حضرت ظهور نماید.

وی در پایان ابراز کرد: ما بر اساس قوانین طبیعی و سنت الهی زندگی می‌کنیم؛ قوانین فیزیکی، ریاضی، زیست و علوم تجربی برای جهان ساری است و نمی توان همه چیز را بر اساس عادت پیگیری نمود؛ شبکه سازی برای بحث ظهور موضوع مهمی است که یکی از مصادیق آن بحث اربعین است؛ بحث تربیت خانواده اربعین باید الگوی ما باشد چون بحث تربیت خانواده اربعینی یکی از مقدمات شبکه سازی برای ظهور است.

نقش زنان در محور مقاومت

نقش زنان در پیشبرد و اهداف جبهه مقاومت بسیار حیاتی و چشمگیر است از زنان مقاوم دفاع مقدس گرفته تا زنان آزاده لبنان، فلسطین، یمن و سوریه که تکیه گاهی محکم برای مردان مجاهد و جنبش‌های آزادی‌خواه بوده و هستند؛ در خیزش‌های اسلامی وزنه‌های سنگینی به شمار می‌آیند و علاوه بر نقش تربیتی خود کمک‌های زیادی به جبهه مقاومت کرده‌اند؛ نقش آنها در خیزش‌های اسلامی پررنگ بوده و همواره تغییر و اثرگذاری پویایی داشته اند؛ زنان همواره در صحنه‌های نبرد با تربیت نسلی مقاوم نه تنها همسران خود را به حضور در میدان جنگ ترغیب می‌کردند؛ بلکه فرزندان خود را نیز دوشادوش پدران برای دفاع از دین و وطن خود به جنگ می‌فرستادند؛ آنها دوشادوش مردان در شکل گیری فرهنگ مقاومت تلاش کرده‌اند؛ امروز زنان محور مقاومت با وجود همه فشارهای ناشی از محاصره، جنایت و اشغالگری یک قدم از آرمان‌های اسلام و مقاومت کوتاه نیامده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
یک زن دهه هفتادی سمت گرفت
بررسی نگاه غرب، ایران باستان و قرآن کریم نسبت به زنان
موشکی که اسرائیل را درنوردید
۹۰ درصد شلیک ها با موفقیت به اهداف اصابت کرد/۳ پایگاه ارتش اسرائیل را هدف قرار گرفته است
ضرب شست ایران به صهیونیست‌ها
بارش موشک در تل‌آویو/ وعده صادق ۲ کابوس صهیونیست‌ها شد
امشب، آخرین مهلت ثبت نام مجدد آزمون دکتری وزارت بهداشت
لحظۀ اصابت موشک‌های ایران به فرودگاه اللد در اسرائیل +فیلم
اصابت موشک به یک برج وسط تل‌آویو؟ +فیلم
تصاویری از قدرت تخریب موشک‌های ایران +فیلم
تصمیم فوری رهبر انقلاب بعد از حوادث اخیر
چهره‌های پریشان فرماندهان ارشد اسرائیل در اتاق جنگ +عکس
آقای نتانیاهو، بفرمایید این شما و این هم دیوار واقعیت!
درخواست آمریکا از اتباع خود در فلسطین اشغالی برای رفتن به پناهگاه
دانشگاه‌های ایرانی به تعاملات علمی و آموزشی با عراق اهتمام دارند
رسانه صهیونیستی: با حمله موشکی بی‌سابقه ایران مواجه هستیم
بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی
عکس/ شهادت ۲ مرزبان در محور زاهدان به خاش
پژوهش‌های کاربردی دانشگاه‌ها به ارتقای حکمرانی محیط‌زیست کمک می‌کند
شادی مردم تهران از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی
عکس/ محل اصابت موشک‌های حزب الله به مرکز فلسطین اشغالی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top