تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/07/12 - 09:21
کد خبر: 518433

چهار نکته درباره عملیات وعده صادق ۲

 چهار نکته درباره عملیات وعده صادق ۲

پاسخ موشکی سپاه پاسداران به رژیم متجاوز اسرائیل، بار دیگر غیرت و قدرت و اراده ایران را به جهان نشان داد و بازتاب‌ها و واکنش‌های بین المللی و منطقه ای به آن اقدام مناسب،از چند نظر قابل توجه و تامل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک "یارسول‌الله" اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را در قلب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و سران رژیم صهیونیستی را از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت انداخت.

این عملیات که با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفت، از چند زاویه نظر، اهمیت منطقه ای و جهانی آن قابل ارزیابی و دقت است.

نخست اینکه این عملیات بعد از صبر حساب شده و خویشتنداری استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایت‌های رژیم خون آشام صهیونیستی در به شهادت رساندن مهمان عالی رتبه کشورمان شهید اسماعیل هنیه صورت گرفت و جنایت بعدی رژیم سفاک اسرائیل در به شهادت رساندن سید و پرچمدار جبهه مقاومت سید حسن نصرالله و سردار سرفراز اسلام شهید نیلفروشان، حجت را بر ضرورت تنبیه اسرائیل تمام کرد.

صبر استراتژیک ایران برگرفته از عزت و اقتدار بود و این واقعیت بارها در سطح جهان ثابت شده است که توان دفاعی و حتی رزمی جمهوری اسلامی ایران فراتر از محاسبات معمول است و فکر هر تجاوزی را از مخیله هر متجاوزی باز می دارد و رژیم صهیونیستی نیز هرگز جرات و جسارت حمله به خاک سرزمینی ما را نداشته و فقط کینه توزی و موذی‌گری خود را با ترورهای ناجوانمردانه بزرگان جبهه مقاومت نشان داده است.

بدیهی است رژیمی که در رویارویی نظامی با جبهه مقاومت (جنگ ۲۳ روزه غزه) با رسوایی تمام شکست را پذیرفت و سیاهی خفت و خواری را سال‌ها بر پیشانی خود دارد، در مواجهه با کشوری مقتدر همچون ایران اسلامی، سرافکنده تر خواهد بود از این رو به زیرآبی زدن و ترور عادت دارد و خونریزی و خرابکاری پنهانی، منطبق با ذات پلید اوست.

دوم اینکه شعله‌های آتشفشان خشم ایران در عملیات وعده صادق ۲ به قلب سرزمین‌های اشغالی سرازیر شد و هدف‌های نظامی و اطلاعاتی دشمن در عملیاتی آشکار و خارج از قاعده شوم ترور و عاری از ناجوانمردی مورد اصابت موشک‌های ایرانی قرار گرفت. سرخی سیلی جمهوری اسلامی همچنان بر صورت رژیم منحوس خواهد ماند و صدایی که از سیلی پهلوان افکن سپاه در گوش نتانیاهو پیچیده، او را از تجاوز و تعدی به خاک سرزمین ما بازخواهد داشت.

حامیان جهانی رژیم اسرائیل به خوبی می‌دانند که این رژیم جز با کشتار کور مردم بی پناه غیر نظامی و اقدامات تروریستیو ایذایی توانایی نبرد رویارویی با ایران را ندارد و بهسران این رژیم گوشزد شده است که کشاندن ایران به معرکه جنگ، منطقه را به آشوب خواهد کشید و پیامدهای سیاسی و خسارت های اقتصادی غیر قابل جبران داشته و نابودی اسرائیل را تسریع خواهد کرد.

سوم؛ عملیات وعده صادق ۲ را می‌توان پاسخی مناسب، به جا و اقناع کننده به مطالبه اقشار مختلف مردم ایران و جبهه مقاومت قلمداد کرد زیرا نه تنها ایرانیان بلکه ملتهای آزاده منطقه که شاهد شهادت نزدیک به ۵۰ هزار غیر نظامی در غزه هستند. همه می دانند که ایران هرگز آغازگر جنگ نبوده و نیست اما به کوچکترین تعرضی پاسخ پشیمان کننده می‌دهد.

خوشحالی مردم ایران، لبنان و فلسطین از حمله موشکی سپاه غیرتمند به مراکز نظامی و راهبردی اسرائیل در خیابانها، پای کوبی اقشار مختلف در معابر عمومی نمایانگر براورده شدن انتظار مردم از بابت تنبیه اسرائیل جانی است. ملت آزاده ای که با اتکا به فرهنگ شهادت و ریشه های عمیث فرهنگی و تمدنی در مقاطع مختلف تاریخ سربلند بوده است، اطمینان داشت که در وعده مسئولان دوراندیش و محاسبه گر ایران، خللی وارد نخواهد شد و دیر یا زود تحقق خواهد یافت.

مُشت موشکی ایران به قدری به مذاق ایرانیان و دلسوزان به سرزمین‌های اشغالی خوش آمده و در دل مردم نشسته که آحاد مختلف مردم، واکنش ایران را بسیار قاطع و کامل توصیف می‌کنند و یقین دارند که در صورت تکرار خبط و خطا از ناحیه رژیم غاصب، دشمن مشتی محکم تر دریافت خواهد کرد و با ضربات کوبنده تر و نابودگر ایران مواجه خواهد شد.

چهارمین نکته ای که در باب تحقق وعده صادق ۲ می توان گفت، بازتاب منطقه ای و جهانی آن برای کشورهای اسلامی و عربی است که از آنها انتظار می رود در ترکیب امت اسلامی، خشم و رنج ملت های مظلوم و تحت تجاوز در فلسطین و لبنان را دریابند و با دقت نظر در راهبردهای سیاسی و اقتصادی خود در قبال اسرائیل، به وظایف اخلاقی و انسانی خود عمل کرده و زمینه انزوا و تنبیه جهانی این رژیم کودک کش را ایجاد کنند.

بی شک عملیات وعده صادق ۲ این پیام را به کشورهای اسلامی و عربی و حتی سایر کشورها منتقل کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت در مواضع اصولی و اساسی منطبق بر آموزه‌های اسلامی دچار تغییر و تزلزل نخواهد شد و در سایه رهبری عالمانه و دوراندیشانه و پشتیبانی و همدلی مردم آگاه، جبهه مقاومت را تنها نخواهد گذاشت.

عضویت کشورهای اسلامی و عربی در معاهدات و پیمانهای جهانی و منطقه ای که بستر همگرایی و همکاری سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آنها را با محوریت اشتراکات دینی فراهم می‌نماید، ایجاب می‌کند در برابر اسرائیل متجاوز نیز مثل امت واحده بایستند و بعید نیست جهان که آبستن تغییر و تحول است، فردایی رقم بزند که چنین اتفاقی بیفتد و اراده بلند و استوار ملت‌های آزاده جهان سد راه جنایات رژیم غاصب شود.

استیلای مستضعفان بر مستکبران، وعده ای الهی است و به قول قرآن " لاریب فیه" یعنی شکی در آن نیست و بدون تردید تحقق خواهد یافت و بالاخره روزگاری فراخواهد رسید که متجاوز، همانگونه که در محکمه افکار عمومی جهان مورد مذمت و تحقیر قرار می‌گیرد، به جزای اعمالش برسد و حقانیت جبهه مقاومت و موضع بر حق ایران در حمایت از آن، واضح تر از همیشه مخابره شود و گرد و غبار پروپاگاندا و اغوای رسانه‌ای حامیان رژیم اسرائیل فروبنشیند و سیمای حقیقت آشکار شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تصاویر ماهواره‌ای خسارات وارده به پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل در حمله موشکی ایران +عکس
بدعهدی نتانیاهو و بایدن در قول و قرار با لبنان
دولت برای رفع ناترازی انرژی چه برنامه‌ای دارد؟
آخرین قیمت انواع خودرو رانا اعلام شد +جدول
چگونه موشک‌های سپاه سامانه‌های پدافندی رژیم را مختل کرد؟
مسی و کسب جام ۴۶!
طارمی، نامزد بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا
ونزوئلا: پاسخ موشکی ایران دفاع از خود بود
پاسخ موشکی، معادلات منطقه را به نفع ایران و مقاومت تغییر داد
دیپلمات صهیونیست: به‌دنبال جنگ تمام عیار با ایران نیستیم
بالا کشیدن ارثیه مادر توسط دختر طعمکار
آمار مسمومان الکلی مازندران از ۱۵۰ نفر گذشت
نخستین انتقام موشکی ایران چه زمانی اتفاق افتاد؟
هشدار نارنجی در ۳ استان/ تهران از فردا خنک می‌شود
صید بزرگ زمستانی برای پرسپولیس رزرو شد
تماس گزینه سرمربیگری استقلال با ساپینتو؛ من به ایران بروم؟
سرمربیان نامدار خارجی برای نیمکت استقلال
ضربه بزرگ وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به یک گروه تروریستی + جزئیات
خداحافظی رژیم صهیونیستی از منطقه در صورت پاسخ به حمله ایران
اولین واکنش فرهاد مجیدی به جدایی نکونام
تثبیت جایگاه ایران با «وعده صادق ۲»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top