تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/07/12 - 09:29
کد خبر: 518439

مواضع رئیس دولت چهاردهم درباره جبهه مقاومت؛ محکم و دلنشین

مواضع رئیس دولت چهاردهم درباره جبهه مقاومت؛ محکم و دلنشین

البته برخی اظهارات سهوی ایشان همچون «سلاح بر زمین گذاشتن»، دستاویز دشمن و رسانه‌های اصلاح طلب قرار گرفت، اما حقاً و انصافاً وزن حمایت‌های پزشکیان بسیار سنگین تر از برخی جملاتی است که ظاهرا بدون قصد و غرض خاصی بیان کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند ماه پیش، زمانی که رژیم صهیونیستی زبان به تهدید علیه حزب الله گشوده بود و گاه و بی‌گاه آمادگی خود را برای حمله به جنوب لبنان اعلام میکرد، دکتر پزشکیان بر صندلی ریاست جمهوری نشست. همزمان با شروع دولت پزشکیان، ماشین ترور رژیم صهیونیستی هم روشن شد، تاحدی که روز تحلیف رئیس جمهور با ترور شهیدهنیه و فواد شکر در تهران و لبنان مصادف شد.

هنوز دو ماه از عمر دولت اصلاحات نگذشته بود که رژیم صهیونیستی تهدیدات خود را که از اواخر سال گذشته مرتب تکرار میشد، عملی کرد. ارتش رژیم چند روز پس از حمله تروریستی پیجرها، دست به حملات هوایی گسترده زده و جنوب، شرق و پاییتخت لبنان را بمباران کرد. در خلال این بمباران‌ها، همزمان با قتل عام مردم عادی، فرماندهان ارشد حزب الله را نیز ترور کرد.

چند روز پیش هم سید حسن نصرالله، با بیش از هشتاد تن مواد منفجره به شهادت رسید. از آنجایی که پیکر سید سالم بود، گفته میشود ایشان به علت ورود گازهای سمی به محل جلسه به شادت رسیده است.

پس از گذشت این اتفاقات تلخ، شب گذشته ارتش رژیم اعلام کرد که حمله زمینی خود را به جنوب لبنان آغاز کرده است. البته در همان ساعات اولیه، نیروهای رضوان توانسته بودند ارتش رژیم را به عقب برانند.

علی‌رغم تراکم بحران‌ها و توطئه‌های صهیونیستی و آمریکایی علیه مقاومت، در ماه‌های ابتدایی ریاست جمهوری پزشکیان، مواضع ایشان در قبال مقاومت و مشخصا حماس و حزب الله قابل تقدیر است. برخلاف مواضع و رویکردهای هم حزبی‌های ایشان، و برخی چهره‌های حاضر در دولت، نگاه ایشان در حمایت از محور مقاومت بسیار محکم و غیرتمدارانه است.

البته برخی اظهارات سهوی ایشان همچون «سلاح بر زمین گذاشتن»، دستاویز دشمن و رسانه‌های اصلاح طلب قرار گرفت، اما حقاً و انصافاً وزن حمایت‌های پزشکیان بسیار سنگین تر از برخی جملاتی است که ظاهرا بدون قصد و غرض خاصی بیان کردند.

ایشان در همان روز تحلیف بعد از سخنرانی محکم خود در حمایت از فلسطین گفته بود: «آنان که سلاح کودک‌کشان غزه را تأمین می‌کنند، نمی‌توانند به دیگران درس انسانیت و مدارا بدهند. هیچ‌کس در دنیا نمی‌پذیرد رئیس رژیمی که با زنان و کودکان می‌جنگد و بر سر آنها بمب می‌ریزند، مورد حمایت و تشویق قرار گیرد. گویا برای برخی از مدعیان تمدن حقوق اساسی انسان‌ها براساس رنگ پوست، زبان و دینشان سنجیده می‌شود.»؛ سپس شهید هنیه را در آغوش کشید تا تعهد خود را به انسانیت و مقاومت نشان دهد.

مواضع ایشان در نشست خبری نیز، علی رغم حواشی‌های آن، قابل تقدیر بود؛ خصوصا آنجایی که گفت: «باید مسلمانان با هم  وحدت داشته باشند و به آنها «اولتیماتم» بدهند. رسانه‌های غربی با افکار مردم بازی می‌کنند. در ظاهر می‌خواهند صلح کنند اما پشت پرده اسرائیل را مجهز می‌کنند! ...جنگ قلدرها و نسل‌کش‌هاست، افرادی که دم از حقوق بشر می زنند خودشان راحت می‌کُشند و نابود می‌کنند.»

نطق رئیس جمهور در مجع عمومی سازمان ملل علیه صهیونیست‌ها هم دلنشین بود. آقای پزشکیان گفت: «مردم جهان در یک سال گذشته، ماهیت رژیم اسرائیل را دیده‌اند؛ دیده‌اند سردمداران این رژیم چگونه جنایت می‌کنند و در یازده ماه بیش از 41 هزار مردم بی‌گناه را در غزه به خاک و خون کشیده‌اند که بیشتر زنان و کودکان بی‌گناه بوده‌اند؛ ولی به نسل‌کشی، کودک‌کشی، جنایت جنگی و تروریسم دولتی می‌گویند «دفاع مشروع»! به بیمارستان و مهدکودک و مدرسه می‌گویند «هدف مشروع نظامی»! به مردم آزادیخواه و شجاعی که در غرب و شرق جهان به نسل‌کشی آن‌ها اعتراض می‌کنند می‌گویند «یهودستیز»! به مردم مظلومی‌که پس از هفت دهه اشغال و تحقیر، علیه آن‌ها به پا خاسته‌اند می‌گویند «تروریست»! »
 
پیام محکم و مقتدرانه پزشکیان برای شهادت سید حسن نصرالله نیز، درس عزت، اقتدار و روشن بینی برای سایر اصلاح طلبان بود و جا دارد هم حزبی‌های دکتر پزشکیان چندبار آن را بخوانند.

اظهارات اخیر رئیس جمهور در مورد نیت آمریکا از آتش بس و مذاکره نیز حاوی نکات تحلیلی ارزشمندی بود که ناشی از اعتقاد ایشان به مقاومت و دفاع از فلسطین بود: « ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی نیز که در ازای پاسخ‌ندادنِ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما دروغ بود و فرصت‌دادن به چنین جنایتکارانی صرفا آنها را در ارتکاب به جنایات بیشتر جری‌تر خواهد کرد.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرور مجازی ارزان چیست و کدام سرور مجازی ارزان است؟
مزون لباس عروس سعادت آباد شبنم نظیف
رازهای موفقیت در مهاجرت کاری به دبی و کشورهای خلیج فارس
لیست قیمت گوشی های ارزان لمسی + خرید با کد تخفیف دیجی کالا
حضور باریج اسانس در ایران فارما ۱۴۰۳: روایتی از نوآوری و کیفیت
مقدار مصرف بادام هندی در روز برای کودکان چه مقدار باید باشد؟
مقایسه قیمت تور آنتالیا با پرواز ترکی و ایرانی در سال ۱۴۰۳
روش صحیح تمیز کردن مبل چرمی
فراکسیون مقاومت: راه شهدای مقاومت را ادامه می‌دهیم
تصاویر ماهواره‌ای خسارات وارده به پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل در حمله موشکی ایران +عکس
پزشکیان: عربستان برادر ماست
معدن طبس همچنان قربانی می‌گیرد
تصمیم مهم AFC در خصوص میزبانی تیم ملی، استقلال و پرسپولیس
بدعهدی نتانیاهو و بایدن در قول و قرار با لبنان
دولت برای رفع ناترازی انرژی چه برنامه‌ای دارد؟
آخرین قیمت انواع خودرو رانا اعلام شد +جدول
چگونه موشک‌های سپاه سامانه‌های پدافندی رژیم را مختل کرد؟
مسی و کسب جام ۴۶!
طارمی، نامزد بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا
ونزوئلا: پاسخ موشکی ایران دفاع از خود بود
پاسخ موشکی، معادلات منطقه را به نفع ایران و مقاومت تغییر داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top