تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/07/12 - 12:51
کد خبر: 518478

مقدار مصرف بادام هندی در روز برای کودکان چه مقدار باید باشد؟

مقدار مصرف بادام هندی در روز برای کودکان چه مقدار باید باشد؟

آیا می‌دانید که کودکان در روز می‌توانند چه مقدار بادام هندی مصرف کنند؟ اگر این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده است، با ما همراه باشید تا با این مقاله به مقدار مصرف بادام هندی در روز برای کودکان اشاره کرده و بتوانیم به سوال شما پاسخ دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از آجیل‌های بسیار لذیذ و خوشمزه و همچنین پرطرفدار، بادام هندی است. بادام هندی از جمله مغزیجات و آجیل‌هایی است که خواص بسیار زیادی دارد. بسیاری از کودکان و بزرگسالان علاقه خاصی به این آجیل خوشمزه دارند. نکته بسیار مهمی که در مورد آجیل و کلیه مواد غذایی وجود دارد، میزان مصرف آن محسوب می‌شود. قبل از مصرف هر آجیل یا خوراکی باید بدانید که به چه میزان می ‌توانید از آن مصرف کنید.

آیا می‌دانید که کودکان در روز می‌توانند چه مقدار بادام هندی مصرف کنند؟ اگر این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده است، با ما همراه باشید تا با این مقاله به مقدار مصرف بادام هندی در روز برای کودکان اشاره کرده و بتوانیم به سوال شما پاسخ دهیم.

میزان مصرف بادام هندی در روز برای کودکان

بادام هندی خواص متعددی دارد ولی با مصرف بیش از اندازه آن این خواص چند برابر نمی‌شوند. در نتیجه برای جذب بهتر و استفاده از خواص و فواید بی ‌نظیر این آجیل، بهتر است آن را به مقدار مناسب مصرف کنید. اگر کودک شما زیر دو سال سن دارد، می‌توانید در روز یک عدد بادام هندی به او بدهید. این یک عدد بادام هندی را می‌توانید با موادغذایی از جمله شیر ترکیب کنید. با توجه به توصیه‌های پزشکان و متخصصین تغذیه، بادام هندی می‌تواند برای جنین و حتی نوزادان فواید بسیاری داشته باشد؛ ولی بهتر است این آجیل را از دو سالگی کودک خود در رژیم غذایی او قرار دهید.

مقدار مصرف بادام هندی برای کودکان

با توجه به حساس بودن سنین ۶ تا ۱۱ سالگی، بهتر است حتماً مغزیجاتی مثل بادام هندی در رژیم غذایی کودک قرار داشته باشد. طبق توصیه پزشکان روزانه ۵ الی ۶ عدد بادام هندی برای این گروه، مقدار مناسبی محسوب می شود. در ادامه به خواص این آجیل خوشمزه خواهیم پرداخت.

خواص بادام هندی برای کودکان

تمامی انواع بادام هندی از جمله بوداده یا خام، همگی از خواص یکسانی برخوردار هستند. به عبارتی می‌توان گفت بادام هندی بوداده یا خام از حجم عظیمی از پروتئین، فیبر، ویتامین و موادمعدنی تشکیل شده که می‌تواند به رشد کودکان کمک بزرگی کند. در ادامه به بررسی خواص بادام هندی برای کودکان اشاره خواهیم کرد.

تقویت دندان‌ها و استخوان‌های کودکان

یکی از مهم‌ترین خواص بادام هندی برای کودکان، تقویت دندان‌ها و همچنین استخوان‌های آنها است. وجود میزان بالایی از منگنز، مس، فسفر، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، سلنیوم و همچنین روی باعث می‌شود تا این ماده غذایی به طور مستقیم سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها را فراهم کند.

همانطور که می‌دانید دندان‌های نوزادان از سن ۶ ماهگی در مسیر رشد قرار گرفته و نیازمند کلسیم هستند. در این سنین می‌توان کلسیم مورد نیاز دندان‌ها را با مصرف این آجیل فراهم کرد. همچنین شیر بادام هندی می‌تواند نیاز روزمره کلسیم کودک را به طور کلی برطرف کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن کودک

زمانی که سیستم ایمنی بدن کودک مقاومت بالایی داشته باشد، می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های مختلف پیشگیری کند. بادام هندی، آجیل لذیذی است که سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و همچنین ترکیبات ضد التهابی است. با توجه به این موارد می‌توان گفت این آجیل می‌تواند تاثیر بسیار فوق العاده و مثبتی را بر سیستم ایمنی بدن کودک داشته باشد.

علاوه بر این موارد این دانه بسیار خوشمزه سرشار از کربوهیدرات، پروتئین و روی است. با این مواد و ترکیبات، قدرت بدن کودک در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی افزایش می یابد. با توجه به آنچه که گفته شد این خاصیت بادام هندی برای کودکان بسیار ارزشمند و مهم است.

افزایش قدرت هوش و بهبود عملکرد مغز کودکان

بادام هندی سرشار از چربی‌های سالم است. این چربی‌ها می‌توانند بر سیستم عصبی مغز کودک تاثیر مثبتی گذاشته و به رشد مغز او کمک کنند. بعضی از متخصصین توصیه می‌کنند برای بهره‌گیری از این خاصیت بادام هندی، بهتر است نوع خام آن را انتخاب کنید.

رفع یبوست کودکان

مقدار بالای فیبر بادام هندی می‌تواند به رفع یبوست کودکان کمک بزرگی کند. به طور کلی فیبر میزان متابولیسم را افزایش داده و در نهایت با کنترل هضم غذا از بروز مشکلاتی مثل یبوست جلوگیری می‌کند. البته توجه داشته باشید که مقدار مصرف بادام هندی در روز برای کودکان باید برای این خاصیت نیز رعایت شود. در غیر این صورت ممکن است کودکان با مصرف بیش از حد این آجیل، دچار مشکلات گوارشی شوند. همانطور که در قسمت ‌های قبلی هم اشاره کردیم مقدار مصرف بادام هندی در روز برای کودکان ۵ الی ۶ عدد است و با این میزان نیاز کودک به فیبر و سایر موادغذایی تامین می‌شود.

کنترل دیابت و کاهش وزن کودکان

بادام هندی در حد مجاز خود، بسیار کم کالری محسوب می‌شود. این آجیل پروتئین و فیبر فراوانی داشته و می‌تواند با این خواص خود اشتها را کم کرده و به معده احساس سیری دهد. با توجه به این مسئله می‌توان گفت این آجیل خوشمزه برای کاهش وزن کودکان می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. همچنین علاوه بر کنترل وزن می‌توانید دیابت را نیز با حد مجاز بادام هندی کنترل کنید. اگر کودک شما در روز ۵ الی ۶ عدد بادام هندی مصرف کند، از ابتلای او به دیابت در آینده جلوگیری خواهد شد.

خواص بادام هندی برای کودکان

تامین انرژی بدن کودک

کودکان در سن رشد خود علاقه زیادی به جنب و جوش دارند و این انرژی باید از جایی تامین شود. بادام هندی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تامین انرژی بدن کودک باشد. معمولا بعضی از کودکان در سنین رشد خود از خوردن وعده‌های غذایی اجتناب می‌کنند. با توجه به این مسئله شما می‌توانید جایگزین مناسبی به نام بادام هندی را در کنار آجیل‌های دیگر به کودک خود بدهید.

بهترین زمان مصرف بادام هندی برای کودکان

همانطور که می‌دانید یک سری از موادغذایی و خوراکی‌ها زمان مصرف خاص خود را دارند. در واقع این مسئله به این دلیل است که یک سری از ویتامین‌ها در ساعت‌های خاص و همچنین در زمان‌های معینی حداکثر جذب را در بدن دارند. بهترین زمان مصرف بادام هندی برای کودکان بستگی به رژیم غذایی کودک شما دارد. به طور کلی می‌توان گفت اگر کودک شما برنامه غذایی خاصی ندارد و دوست دارید وزن او کنترل شود، بهتر است بادام هندی را در وعده صبح به او بدهید.

توجه داشته باشید که شما می ‌توانید علاوه بر بادام هندی در وعده صبح کودک خود، مقداری از دیگر انواع آجیل را نیز قرار دهید. توجه داشته باشید که محدودیت مقدار مصرف تنها برای بادام هندی نبوده و بهتر است کلیه آجیل‌ها و سایر موادغذایی را نیز به اندازه و در حد اعتدال مصرف کنید و این مسئله را در مورد کودک خود نیز رعایت نمایید.

تقریبا تمامی کودکان و حتی بزرگسالان از بادام هندی به عنوان یک آجیل خوش طعم و خوشمره یاد می‌کنند. اما دقت داشته باشید، که در مصرف هر ماده غذایی حتی آجیل‌ها باید اعتدال را رعایت کرده تا از عوارض احتمالی آنها به دور باشید. اگر حد اعتدال و مقدار مصرف روزانه بادام هندی در کودکان رعایت نشود، موجب به هم خوردن رژیم غذایی آنها شده و ممکن است آنها را به اضافه وزن و ایجاد مشکلاتی در اندام‌های کبد و کلیه دچار کند.

از طرف دیگر، با رعایت مقدار مصرف بادام هندی در روز برای کودکان، می‌توانید گام موثری در جهت کاهش ابتلا به بیماری‌های مختلفی از جمله دیابت بردارید. بادام هندی سرشار ازمواد معدنی است و همین مسئله باعث می‌شود تا تاثیر مستقیمی بر سلامت استخوان‌های کودکان و همچنین دندان‌های آنها داشته باشد. طبق توصیه پزشکان، روزانه 5 الی 6 عدد بادام هندی مقدار مناسبی است. (البته همان‌طور که اشاره شد از دادن این آجیل به کودکان زیر 2 سال خودداری کنید.)

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرور مجازی ارزان چیست و کدام سرور مجازی ارزان است؟
مزون لباس عروس سعادت آباد شبنم نظیف
رازهای موفقیت در مهاجرت کاری به دبی و کشورهای خلیج فارس
لیست قیمت گوشی های ارزان لمسی + خرید با کد تخفیف دیجی کالا
حضور باریج اسانس در ایران فارما ۱۴۰۳: روایتی از نوآوری و کیفیت
مقدار مصرف بادام هندی در روز برای کودکان چه مقدار باید باشد؟
مقایسه قیمت تور آنتالیا با پرواز ترکی و ایرانی در سال ۱۴۰۳
روش صحیح تمیز کردن مبل چرمی
فراکسیون مقاومت: راه شهدای مقاومت را ادامه می‌دهیم
تصاویر ماهواره‌ای خسارات وارده به پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل در حمله موشکی ایران +عکس
پزشکیان: عربستان برادر ماست
معدن طبس همچنان قربانی می‌گیرد
تصمیم مهم AFC در خصوص میزبانی تیم ملی، استقلال و پرسپولیس
بدعهدی نتانیاهو و بایدن در قول و قرار با لبنان
دولت برای رفع ناترازی انرژی چه برنامه‌ای دارد؟
آخرین قیمت انواع خودرو رانا اعلام شد +جدول
چگونه موشک‌های سپاه سامانه‌های پدافندی رژیم را مختل کرد؟
مسی و کسب جام ۴۶!
طارمی، نامزد بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا
ونزوئلا: پاسخ موشکی ایران دفاع از خود بود
پاسخ موشکی، معادلات منطقه را به نفع ایران و مقاومت تغییر داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top