تاریخ انتشار: جمعه 1403/07/13 - 10:28
کد خبر: 518507

لحظه به لحظه با نماز جمعه امام امت؛

جمعه نصر؛ تجدید میثاق سربازان نصرالله با خط حزب الله

جمعه نصر؛ تجدید میثاق سربازان نصرالله با خط حزب الله

تاچشم تکان می‌دادم فقط جمعیت می‌دیدم؛ در مصلی جای سوزان انداختن نیست. از پیرمرد خموده و عصا به دست گرفته تا سربازدهه ۹۰ رهبری انقلاب آماده‌اند تا با خط حزب الله تجدید میثاق کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وقتی که رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه در دیدار صدها نفر از نخبگان علمی، نفرات برتر المپیادها و آزمون‌ ورودی دانشگاه‌ها،فرمودند:«بزودی درباره مسائل غزه و لبنان با ملت ایران صحبت خواهند کرد» به همکارانم در گروه سیاسی گفتم آقا روز جمعه به عنوان خطیب در نماز جمعه شرکت شرکت خواهند کرد و مطالب مهمی را بیان می کنند؛ جمعه روز مهمی است.

عصر همان روز (۱۱ مهرماه) خبری منتشر شد مبنی براینکه «مراسم بزرگداشت مجاهد فی سبیل‌الله و سیّد عزیز امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان ازجمله سردار شهید نیل‌فروشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی روز جمعه ۱۳ مهرماه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

در این مراسم و درپی شهادت مظلومانه پرچمدار مقاومت و آزادی قدس و فلسطین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله و در آستانه اولین سالگرد حماسه طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین، نماز جمعه این هفته تهران روز جمعه ۱۳ مهرماه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه می‌شود.»

و امروز به وقت «جمعه نصر» زمان دیدار فرا رسید؛ با اینکه زمان رسمی مراسم ساعت ۱۰:۳۰ اعلام شده بود اما مردم از صبح زود و پس از اقامه نماز صبح خود را به مصلی امام (ره) رسانده بودند تا در مراسم گرامیداشت «سید مقاومت» شرکت کنند. تاچشم تکان می‌دادم فقط جمعیت می دیدم؛ در مصلی جای سوزان انداختن نیست. از پیرمرد خموده و عصا به دست گرفته تا سربازدهه ۹۰ رهبری انقلاب آماده‌اند تا با خط حزب الله تجدید میثاق کنند. «الله اکبر» به این همه حضور....

تعدادی از شرکت کنندگان نیز که پرچم‌های حزب الله لبنان و فلسطین و تصاویری از حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله را به همراه داشتند، با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کردند.

این حضور حماسی فقط مخصوص تهرانی‌ها و ایرانی‌ها نیست بلکه از کشورهای هند، عراق و پاکستان هم در گردهمایی بزرگ مقاومت در پایتختِ ایران شرکت کرده‌اند. آنها آماده‌اند تا بگویند پس از شهادت «سید عزیز مقاومت» عزاداریم اما عزای ما به معنی ماتم گرفتن و افسرده شدن و گوشه‌نشینی نیست بلکه از جنس عزای حضرت سیدالشهداء(ع) است.

 ۱۰:۳۲: «احمد بابایی» شاعر انقلابی در وصف شهادت سید حسن نصرالله به اجرای برنامه پرداخت و با قرائت شعری، گفت:« سید، خون تو آزادی فلسطین است...»

پس از او مداح بحرینی هم با دعوت مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت و به زبان عربی اشعار خود را در توصیف دبیرکل شهید حزب الله لبنان خواند.

۱۰:۴۸: حاج مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی پرداخت.

  «باران آمده، سید از میدان غرق خون آمده. باران آمده، حاج قاسم برات مهمان آمده». این بخشی از مدیحه سرایی این مداح جوان در مراسم گرامیداشت پرچمدار جبهه مقاومت بود.

او در ادامه از مردم خواست با مشت‌های گره گرده شعار«برخیزید حکم جهاد آمده، فرصت درنگ نیست»، «لعنت الله علی اسرائیل» سر دهند. شرکت کنندگان هم یک صدا بر قوم اسرائیل لعنت فرستادند.

۱۱:۰۲: قاری قرآن به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

۱۱:۱۱: محمد رسولی شاعر جوان در وصف جبهه مقاومت شعر خوانی کرد.

۱۱:۱۱: مسعود پزشکیان رئیس جمهور وارد مراسم شد و با «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام غلام حسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه مصافحه کرد. بعد از او، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم حضور یافت.

۱۱:۳۰: وقتی مجری برنامه از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد، مردم شعار«ای رهبر آزاده آماده‌ایم، آماده» سردادند. ایشان وقتی بر صندلی جلوس کردند به قرائت قرآن کریم پرداختند. سران سه قوه هم کنار معظم له حضور دارند.

سردار رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری، سردار احمد رادان فرمانده کل فراجا، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و حجت الاسلام محمد مهدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری - در جایگاه ویژه- در کنار یکدیگر نشسته بودند.

۱۱:۳۴: حاج میثم مطیعی به مدیحه سرایی پرداخت و گفت: نبرد با اسرائیل برای ما تمرین است، خود را برای آمریکا آماده کرده‌ایم. «مرگ بر آمریکا»

۵۷: ۱۱: خطبه‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران آغاز شد.

ایشان در خطبه اول با بیان اینکه کمک به فلسطین مشروع است، فرمودند: طوفان الاقصی  یک حرکت درست بود و حق هم با فلسطینی ها بود. دفاع لبنان از فلسطین هم مشمول همین حکم و قانونی، منطقی و مشروع است.

فرمانده کل قوا تصریح کرد: کار درخشان نیروهای مسلح ما در یکی، دو شب گذشته قانونی و مشروع بود.

معظم له در خطبه‌های دوم به زبان عربی نکات مهمی خطاب به همه‌ی دنیای اسلام به‌ویژه ملّت عزیز لبنان و فلسطین ایراد کردند.

۱۲:۴۰: خطبه دوم رهبر معظم انقلاب پایان یافت و نماز «جمعه نصر» به امامت ولی امیر مسلمین اقامه شد.

مراسم گرامیداشت «مجاهد کبیر لبنانی» با حضور گسترده مردم برگزار و پیام اقتدار از ایران به تل آویو منتقل شد؛ عملیات «وعده صادق-۲» کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی بود که در برابر جنایت‌های حیرت آور رژیم خون آشام و گرگ صفت و سگ هار آمریکا در منطقه انجام شد. جمهوری اسلامی با قدرت و صلابت  مسیر خود را ادامه می دهد. در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتابزده می‌شویم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خواسته امروز سیدحسن نصرالله از لبنان و حزب الله ناامید نشدن هست
مقاومت، رژیم صهیونی را ۷۰ سال به عقب برگرداند
صفوف نماز جمعه در جمعه نصر
رژیم صهیونی، بی‌ریشه و مصنوعی و ناپایدار است
مقاومت غزه چشم دنیا را خیره کرد
ورود رهبر انقلاب به محراب نماز جمعه تهران و آغاز اقامه نماز به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
رهبر انقلاب: ایران بر اثر ترورها متوقف نشد بلکه سرعت گرفت
طوفان الاقصی یک حرکت قانونی و بین‌المللی بود/ مقاومت، رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند
تدبیر شهید نصرالله شجره طیبه حزب‌الله را به بار نشاند
در انجام وظیفه نه تعلل میکنیم و نه شتاب زده میشویم
رهبر انقلاب: کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود
رهبر انقلاب: هر ملتی حق دارد از کشور و خاک خود در مقابل متجاوز دفاع کند
رهبر انقلاب: باید کمربند استقلال از ایران تا غزه و لبنان و همه کشورهای اسلامی را محکم ببندیم
رهبر انقلاب: دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است
تصاویر هوایی از حضور گسترده اقشار مختلف مردم در نماز جمعه +فیلم
فریاد الله اکبر خامنه‌ای رهبر در مصلای تهران +فیلم
ورود رهبر انقلاب به مصلای امام خمینی تهران
حضور سران قوا در مراسم گرامیداشت شهید حسن نصرالله در مصلای تهران +فیلم
فیلمی از آماده‌سازی موشک‌های سپاه در عملیات وعده صادق ۲
عراقچی، وزیر خارجه ایران دقایقی پیش وارد بیروت شد
شهامت رهبر انقلاب ستودنی است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top