تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/14 - 13:51
کد خبر: 518620

پیکاپ ویزای کانادا یعنی چه؟

پیکاپ ویزای کانادا یعنی چه؟

یکی از محدودیت‌های بزرگی که افراد ایرانی برای دریافت ویزای کانادا جهت گردشگری یا مهاجرت با آن روبرو هستند، موضوع مصاحبه در سفارتخانه کانادا خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر در مسیر مهاجرت به کانادا قرار دارید و این کشور را برای ادامه زندگی خود انتخاب کرده‌اید، احتمالا راجع به پیکاپ کانادا چیزهایی شنیدید. در مطلب پیش رو درباره ویزای پیکاپ کانادا حرف می‌زنیم. به طور مثال توضیح می‌دهیم که مراحل آن به چه صورت است. سپس شما می توانید برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنید. با کارناوال همراه باشید.

درباره پیکاپ کانادا بیشتر بدانید

یکی از محدودیت‌های بزرگی که افراد ایرانی برای دریافت ویزای کانادا جهت گردشگری یا مهاجرت با آن روبرو هستند، موضوع مصاحبه در سفارتخانه کانادا خواهد بود. چرا که کشور کانادا هیچ سفارتی در ایران نداشته و شما باید به یکی از مراکز وک یا همان کارگزاری سفارت کانادا که در کشورهای همسایه مانند امارات، ترکیه و ارمنستان وجود دارد، مراجعه نمایید. بنابراین بعد از گرفتن وقت سفارت کانادا در یکی از این کشورها، به آنجا مراجعه کرده و  فرآیند مصاحبه و انگشت ‌نگاری را به شکل حضوری انجام می‌دهید.

در صورتی که کنسولگری کانادا ویزای شما را تایید کند، یک ایمیل مبنی بر تایید درخواست‌تان برای شما فرستاده خواهد شد. در این شرایط، فرستادن پاسپورت به سفارت و برگرداندن آن با ویزا توسط شما هزینه‌های زیادی را در بر می‌گیرد. در نتیجه شما می‌توانید برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، یک نماینده‌ قانونی برای خود انتخاب نموده و با ارائه مدارک به او، از وی بخواهید تا این مراحل را برای شما انجام دهد. در واقع حضور شما به عنوان متقاضی دریافت ویزا، در پروسه انگشت‌نگاری یا مصاحبه الزامی خواهد بود. ولی بعد از صدور ویزا، دیگر نیازی به حضور فیزیکی شما در سفارت کانادا در کشور ثالث نبوده و نماینده شما این امکان را دارد تا این امر را به جای شما انجام دهد.

پیکاپ ویزای کانادا

مراحل پیکاپ ویزا کانادا

بعد از اینکه شما ایمیل تایید ویزای کانادا را دریافت نمودید، لازم است که نماینده قانونی شما، ایمیل سفارت، پاسپورت و فرم وکالت امضا شده از طرف شما را در دست داشته و برای الصاق ویزا، به سفارت کشور مربوطه مراجعه نماید.  روند انجام پیکاپ ویزای کانادا به صورت زیر است:

  1. در ابتدا شما باید به یک موسسه مثل قصران گشت که مجوز خدمات پیکاپ پاسپورت را از پلیس مهاجرت ایران دارد، بروید. چرا که یکی از خدمات اصلی این موسسات دریافت ویزای پیکاپ کانادا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.
  2. لازم است مدارک لازم چون اصل پاسپورت، وکالت نامه و پرینت نامه پاس ریکوئست را به کارگزار مربوطه در آن آژانس تحویل دهید.
  3. کارگزار پاسپورت‌ و سایر مدارک را از راه هوایی به کشور ثالث می‌فرستد.
  4. سپس مدارک به دفاترVAC  در کشور ثالث تحویل داده می‌شود.
  5. با ورود پاسپورت‌ به دفتر وک، برای شما یک کد رهگیری فرستاده می‌گردد تا بتوانید مراحل انجام شده این پروسه را پیگیری نمایید.
  6. پاسپورت‌ها در سفارت کانادا بعد از چند روز، با لیبل ویزا مهر خواهند شد.
  7. پاسپورت‌های مهر شده توسط نماینده قانونی شما به ایران آورده شده و تحویل شما می‌گردد.

مدت زمان انجام پیکاپ ویزا کانادا

از روزی که ایمیل تایید ویزا برای شما فرستاده می‌شود، شما مدت 30 روز فرصت دارید تا اقدامات لازم را برای پیکاپ ویزای خود انجام دهید. چنانچه در این بازه زمانی اقدامات لازم را انجام ندهید، درخواست شما ریجکت خواهد شد. مدت زمان فرآیند پیکاپ ویزای کانادا، با توجه به اینکه شما کدام کشور ثالث را انتخاب کرده‌اید، بین 3 تا 4 هفته کاری زمان خواهد برد. برای اطلاع از زمان بازگشت ویزا به منظور رزرو هتل، بلیط و... می‌توانید وضعیت آن را توسط کد رهگیری ارائه شده پیگیری کنید.

هزینه پیکاپ ویزا کانادا

هزینه پیکاپ ویزای کانادا، در برگیرنده برخی هزینه‌ها چون دستمزد آژانس مجاز و دفاتر وک است. مقدار این هزینه‌ها متفاوت بوده و به این بستگی دارد که شما در سفارت کدام کشور انگشت نگاری کرده باشید. به صورت کلی، ممکن است علاوه بر موارد ذکر شده، برخی دیگر از هزینه‌ها مانند ترجمه مدارک، هزینه تمبر، انگشت نگاری نیز به این هزینه‌‌ها اضافه شود. از فاکتورهای موثر در هزینه نهایی پیکاپ ویزای کانادا، باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه قانونی برای پیکاپ ویزای کانادا
  • هزینه پیگیری لحظه‌ای و پشتیبانی مستمر
  • هزینه خدمات پستی در کشور مقصد

مزایای پیکاپ ویزا

پیکاپ ویزای کانادا با مزایای زیادی همراه است که در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است:

  • کاهش هزینه‌ها

از جمله مزایای پیکاپ ویزا، کاهش هزینه خواهد بود. شاید برای انجام پیکاپ ویزا لازم باشد تا شما هزینه‌‌ای را به نماینده قانونی یا آژانس موردنظر پرداخت کنید، ولی این میزان در مقابل هزینه سفر به یک کشور خارجی و ...، بسیار ناچیز است. چرا که شما برای مسافرت به یک کشور خارجی، نیاز به انجام برخی هزینه‌ها مانند خرید غذا، اسکان و ..‌. سایر برنامه‌ها در این راستا دارید. پس به این نتیجه می‌رسیم که انتخاب یک نماینده باتجربه و سپردن تمام امور و مدارک به او، هزینه‌های شما را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد.

  • پیشگیری از اتلاف وقت

سفر به یک کشور دیگر، به چند روز زمان نیاز داشته و این امر می‌‌تواند باعث اتلاف وقت مفید شما شود. چنانچه شما کارمند بوده و نمی‌توانید مرخصی بگیرید و یا حتی صاحب بیزینسی هستید و این امکان را ندارید تا کارتان را به حال خود رها ساخته و مدیریت آن را به شخص دیگری بسپارید، زمان برایتان بسیار حائز اهمیت و ارزشمند خواهد بود.

  • صرفه جویی در انرژی شخص

مسافرت خارجی چه به منظور گردشگری باشد و چه برای مهاجرت صورت گیرد، در هر دو حالت فرآیند پیچیده‌ای بوده و می‌تواند در کنار استرس‌زا و انرژی‌بر بودن، شما را کاملا درگیر سازد. در نتیجه سپردن وکالت خود جهت اخذ ویزا به یک فرد دیگر، درگیری‌های ذهنی شما را کمتر نموده و باعث شود شما انرژی خود را در امور دیگری متمرکز سازید.

پیکاپ ویزای کانادا

مدارک لازم برای پیکاپ ویزا

مدارک ضروری جهت پیکاپ ویزای کانادا، برمبنای کشور مبدأ، کشور مقصد و کشور ثالث که صدور ویزا در آن صورت می‌گیرد، خواهد بود. به صورت کلی مهم‌ترین این مدارک عبارتند از:

  • کلیه مدارک شناسایی شخصی فرد متقاضی
  • فرم وکالت‌نامه به همراه امضا و اثر انگشت متقاضی
  • حداقل 2 قطعه عکس در سایز 5×7 و پشت‌نویسی
  • رسید انگشت‌نگاری
  • پرینت ایمیل سفارت حاوی اطلاعات نام و نام خانوادگی، رنگ چشم، قد، آدرس، تلفن و ایمیل
  • اصل پاسپورت  با حداقل 7 ماه تا ۱ سال اعتبار

اقدامات پیکاپ ویزای کانادا از طریق کدام کشورها ممکن است؟

همانطور که عنوان شد، شما می‌توانید با گرفتن وقت سفارت کانادا در کشورهای ثالث مانند ترکیه، ارمنستان، امارات و ...، اقدامات لازم برای پیکاپ ویزای خود را انجام دهید. در ادامه به توضیح پیکاپ ویزا از ترکیه و امارات خواهیم پرداخت:

پیکاپ ویزا از ترکیه

اداره مهاجرت کانادا در دو شهر آنکارا و استانبول واقع شده و خدمات پیکاپ ویزا در دفاتر VAC  در این شهرها انجام می‌گیرد:

  • پیکاپ ویزای کانادا از استانبول

کارگزار مربوطه، مدارک شما را به دفتر VAC  که در شهر استانبول واقع شده ارسال نموده و پیکاپ ویزای کانادا بعد از چند روز، از طریق استانبول انجام شده و پاسپورت مهر خورده شما به وسیله نماینده تعیین شده وارد ایران می‌شود.

  • پیکاپ ویزا کانادا از آنکارا

پس از ارسال پاسپورت شما به دفتر VAC  واقع در شهر آنکارا و با گذشت چند روز کاری، فرآیند پیکاپ ویزا کانادا از شهر آنکارا، صورت گرفته و ویزا به شکل مهر خورده توسط کارگزار به شما در ایران تحویل داده می‌شود.

پیکاپ ویزا کانادا از کشور امارات

از دیگر کشورهای همسایه که سفارت کانادا در آنجا وجود داشته و افراد می‌توانند خدمات پیکاپ ویزا را از طریق آن انجام دهند، امارات است. سفارت کانادا در دو شهر امارات یعنی دبی و ابوظبی فعالیت دارد:

  • پیکاپ ویزا کانادا از شهر دبی

بعد از ارسال پاسپورت به VAC  در شهر دبی، ویزا در پاسپورت شما درج شده و به کارگزار مورد نظر پست و از طریق آن به ایران ارسال می‌گردد.

  • پیکاپ ویزا کانادا از شهر ابوظبی

در شهر ابوظبی نیز سالانه پیکاپ پاسپورت کانادا انجام پذیرفته و ویزای مهر شده در سفارت کانادا به وسیله کارگزار، تحویل شما می‌گردد.

سخن آخر

اگر چه مراحل پیکاپ ویزای کانادا سخت است، اما شوق مهاجرت و پیشرفت این مسیر را برای شما راحت خواهد کرد. اگر تصمیم خود را برای شروع یک زندگی جدید در این کشور گرفتید، به طور قطع چالش‌های آن را نیز پذیرفته‌اید. ما در این مطلب هر آنچه که لازم بود را برای شما توضیح دادیم تا این مسیر سخت را راحت‌تر بپیمایید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفر هیات ایرانی به چین؛ گامی نوین در توسعه صنعت شیلات
نماز جمعه ۱۳مهر صلابت جبهه حق در مقابل جبهه باطل بود
عراقچی خواستار تحرکات کشورهای اسلامی علیه اسرائیل شد
رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال:فکری باید شلاق بخورد
زنان پرچم دار جبهه فرهنگی مقاومت
«عراقچی» با نخست وزیر سوریه دیدار کرد/انتقاد شدید از بی عملی شورا
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه معرفی شد
تاکید ایران و سوریه بر همکاری بیشتر دو کشور جهت توقف جنایات
شفافیت آرا نمایندگان در انتظار بروزرسانی سامانه‌های مجلس
نرخ بیکاری تابستان ۷.۵ درصد شد/ نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱.۷ درصد
دهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر آذرماه برگزار می‌شود
نرخ انواع ارز در معاملات مرکز مبادله امروز شنبه
کاهش قیمت سکه در بازار تهران
شب شعر «جاء نصرالله» برگزار می‌شود
استعدادهای برتر دانشجویی با رتبه معلمی جذب می‌شوند
۵ مزیت‌ تورهای زیارتی هوایی که از آن بی‌خبرید!
کاهش ۸هزار واحدی شاخص بورس درمعاملات امروز
روئسای کشورهای اسلامی در مقابل جنایت صهیونیست‌ها اقدامات راهبردی انجام دهند
پرداخت ۲۰ همت وام فرزندآوری/ ۴۰۰ هزار نفر در صف
آغاز توزیع کارت آزمون سازمان امور مالیات از روز سه شنبه
جزییات برگزاری آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top