تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/14 - 15:24
کد خبر: 518634

۵ مزیت‌ تورهای زیارتی هوایی که از آن بی‌خبرید!

۵ مزیت‌ تورهای زیارتی هوایی که از آن بی‌خبرید!

تور‌هایی که نسبت به تور‌های زمینی، قیمتی به‌مراتب بالاتر دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از انواع خاص سفر‌های زیارتی به مقصد‌های پرطرفداری همچون مشهد و کربلا، سفر با تور‌های هوایی است. اگر شما جزو کسانی هستید که قصد عزیمت به این شهر‌های زیارتی را دارید، در ادامه همراه ما باشید، تا شما را با مزیت‌های تور‌های هوایی آشنا کنیم. تور‌هایی که نسبت به تور‌های زمینی، قیمتی به‌مراتب بالاتر دارند. در نگاه بسیاری از افراد، راحتی سفر با هواپیما و صرفه‌جویی در زمان، شاید تنها مزیت‌های سفر‌های هوایی محسوب شود؛ اما در این مطلب، ویژگی‌ها و مزیت‌هایی از تورهای هوایی زیارتی را به شما ارائه خواهیم کرد تا بتوانید بین رزرو تور هوایی کربلا و مشهد یا تور‌های زمینی آن، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

تخفیف‌های لحظه ‌آخری

با توجه به اینکه، تقاضای سفر در ایام مختلف سال، متفاوت است، قیمت تور‌های زیارتی در طول سال متغیر خواهد بود. این تغییرات قیمت، بر روی پرواز‌ها، بیشتر از وسایل حمل‌ونقل زمینی همچون اتوبوس و قطار دیده می‌شود. از این رو، تور‌های لحظه‌آخری و تخفیف‌دار که در سفر‌های هوایی ارائه می‌شوند، کاهش قیمت بیشتری را تجربه می‌کنند؛ به‌طوری‌که کاهش قیمت ۱ تا ۷ میلیونی بر روی تور‌های هوایی دیده شده است و درنتیجه سفر زیارتی را برای مسافران، بسیار به‌صرفه و ارزان کرده است.

کاهش مشکلات سفر نسبت به تور‌های زمینی

راحتی سفر با تور‌های هوایی و صرفه‌جویی در زمان در مقایسه با سفر‌های زمینی، از بروز بسیاری مشکلات نیز، جلوگیری خواهد کرد. به‌ عنوان مثال، در شرایط آب‌وهوایی بسیار گرم یا سرد سال، سفر به کربلا با اتوبوس علاوه بر خستگی در مسیر‌های طولانی، منجر به افزایش احتمال بیماری زائران خواهد شد. بنابراین اگر شما می‌خواهید خستگی سفر و خطر ابتلای به بیماری در سفر خود را کاهش دهید، بهتر است از تور‌های هوایی استفاده کنید.

از سویی دیگر، معطلی برای عبور از پایانه‌های مرزی و همچنین تأخیر احتمالی اتوبوس‌های عراقی که زائران را بین مرز تا شهر‌های زیارتی جابه‌جا می‌کنند، باعث اذیت شدن زائران در این سفر شده و تجربه ناخوشایندی از این بخش سفر به‌یاد خواهند داشت.

همچنین در سفر‌های زیارتی به مشهد مقدس، گرچه احتمال بروز مشکلات، به‌اندازه سفرهای عتبات عالیات نیست، اما درمجموع، با چالش‌های احتمالیِ بسیار کمتری در سفر با تور هوایی مشهد نسبت به تور‌ زمینی، مواجه خواهید شد.

کاهش هزینه‌های سفر با ارز زیارتی

یکی از مزیت‌های بسیار مهم در سفر‌های هوایی به مقاصدی همچون عتبات عالیات، امکان دریافت ارز مسافرتی است. میزان این ارز ۵۰۰ دلار است که هر نفر، یک بار در سال می‌تواند این مقدار ارز را دریافت کند. نکته مهم، تفاوت نرخ این ارز با قیمت ارز در بازار آزاد است؛ درواقع دریافت دلار مسافرتی با نرخ دولتی، باعث می‌شود در مقایسه با اینکه بخواهید ارز آزاد خریداری کنید، چندین میلیون در هزینه‌های خود، صرفه‌جویی کنید.

به عبارت دیگر، اگر شما ۵۰۰ دلار مسافرتی خود را هزینه کنید، در مقایسه با اینکه دلار آزاد تهیه می‌کردید، به‌ قدری در مخارج سفر شما صرفه‌جویی می‌شود که گویی به‌اندازه تور زمینی، هزینه کرده‌اید ولی به‌صورت هوایی سفر کرده‌اید.

نحوه دریافت ارز مسافرتی به این صورت است که شما، چند روز پیش از پرواز خود، ازطریق نرم‌افزار بله یا مراجعه حضوری به بانک‌های ملت یا سامان، اطلاعات خود را برای دریافت ارز مسافرتی ثبت می‌کنید. سپس با پرداخت هزینه ارز، یک شناسه پرداخت به شما تعلق خواهد گرفت.

سپس در فرودگاه و پس‌از عبور از گیت‌های پلیس گذرنامه، ازطریق باجه‌های حضوری بانک‌های ذکرشده یا خودپرداز‌های ارزی، اقدام به دریافت ارز می‌کنید. برای گرفتن ارز درخواستی، ارائه کارت ملی، گذرنامه و شناسه پرداخت، الزامی است.

توجه داشته باشید که ارز زیارتی، به مسافران بالای ۱۸ سال تعلق می‌گیرد و برای ثبت درخواست در نرم‌افزار بله، باید شماره تلفن فرد درخواست‌دهنده با شماره وارد‌شده در نرم‌افزار یکسان باشد.

خدمات خاص اسکان در تور‌های هوایی

معمولاً در تور‌های هوایی، هتل‌هایی که برای اسکان مسافران استفاده می‌شود، درجه کیفی بالاتری نسبت به تور‌های زمینی دارند؛ به‌طوری‌که معمولاً هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره در تور‌های زیارتی هوایی برای اقامت زائران در مشهد و همچنین شهر‌های زیارتی عراق، درنظر گرفته می‌شود.

به‌عنوان مثال هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره‌ای که در شهر‌های نجف و کربلا برای کاروان‌های هوایی درنظر گرفته می‌شود عبارتند‌از: هتل الریان کربلا، عطا‌ء‌الوارث کربلا، کربلاالدولی کربلا، برج‌الخلیج کربلا، دره‌الرسول کربلا، کورال کربلا، المحاسن نجف، الیاقوت نجف، اوروک نجف، الاغنار نجف و کوثر نجف.

همچنین در شهر مشهد نیز، هتل‌های باکیفیت و لوکسی، برای تور‌های هوایی درنظر گرفته شده است؛ هتل‌هایی مانند سی‌نور، رونا، ارغوان، کیانا، قصر، درویشی و الماس.

سخن آخر

در بخش‌های قبل، به ارائه مزیت‌های مهم تور‌های هوایی به‌ مقصد‌های زیارتی مشهد و کربلا پرداختیم. از مهم‌ترین ویژگی‌های تور‌های هوایی، به ارائه تخفیف‌های ویژه آن و امکان دریافت ارز مسافرتی اشاره کردیم. همچنین به مقایسه مشکلات احتمالی سفر‌ با تور‌های هوایی و زمینی پرداختیم و به این موضوع اشاره کردیم که امکانات اسکان در تور‌های هوایی، به‌طور معمول، بهتر از کاروان‌های زمینی است. نکته‌ دیگری که پیش از خرید تور هوایی کربلا باید توجه کنید این است که از شرکت‌های رسمی و معتبر، اقدام به رزرو تور زیارتی خود کنید تا با تضمین قیمت، سفر بدون مشکل و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. شرکت آوای رسم سفر، نماینده رسمی سازمان حج و زیارت است که با مجوز رسمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تور‌های زیارتی مختلفی را در طول سال، به مقصد مشهد و کربلا، ارائه می‌کند. کافی است سری به سایت آوای رسم سفر بزنید و از برنامه برگزاری آخرین تور‌های زیارتی مطلع شوید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین شرایط نماینده فوتبال زنان ایران پیش از لیگ قهرمانان آسیا
واکنش فدراسیون فوتبال به رای پرونده شکایت پرسپولیس از بیرانوند
ارسال نتایج مصاحبه‌ بورس‌های دانشجویی به سازمان سنجش
محکومیت اقدام لیتوانی علیه سپاه توسط رئیس کمیسیون امنیت ملی
سفر هیات ایرانی به چین؛ گامی نوین در توسعه صنعت شیلات
نماز جمعه ۱۳مهر صلابت جبهه حق در مقابل جبهه باطل بود
عراقچی خواستار تحرکات کشورهای اسلامی علیه اسرائیل شد
رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال:فکری باید شلاق بخورد
زنان پرچم دار جبهه فرهنگی مقاومت
«عراقچی» با نخست وزیر سوریه دیدار کرد/انتقاد شدید از بی عملی شورا
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه معرفی شد
تاکید ایران و سوریه بر همکاری بیشتر دو کشور جهت توقف جنایات
شفافیت آرا نمایندگان در انتظار بروزرسانی سامانه‌های مجلس
نرخ بیکاری تابستان ۷.۵ درصد شد/ نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱.۷ درصد
دهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر آذرماه برگزار می‌شود
نرخ انواع ارز در معاملات مرکز مبادله امروز شنبه
کاهش قیمت سکه در بازار تهران
شب شعر «جاء نصرالله» برگزار می‌شود
استعدادهای برتر دانشجویی با رتبه معلمی جذب می‌شوند
۵ مزیت‌ تورهای زیارتی هوایی که از آن بی‌خبرید!
کاهش ۸هزار واحدی شاخص بورس درمعاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top