تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/07/16 - 11:44
کد خبر: 518820

ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفر در فراخوان جذب دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفر در فراخوان جذب دانشگاه علمی کاربردی

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ثبت نام ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در فراخوان جذب مدرس حق التدریس در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اصغر کشت کار با اشاره به فراخوان جذب مدرس حق التدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: فراخوان جذب مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال ۱۴۰۳ از روز شنبه ۱۷ شهریورماه آغاز شد، قبل‌از فراخوان، نیازسنجی صورت گرفت و کد رشته‌هایی که در استان‌ها و شهرهای مختلف که مراکز علمی کاربردی درآن‌جا فعال هستند، نیاز به مدرس داشتند، مشخص شده و براساس آن دفترچه منتشر شد. امسال برای اولین‌ بار این کار صورت گرفت.

وی افزود: ظرفیت برای پذیرش مدرسان ۳ هزار و ۳۰۰ نفر پیش بینی شد که نیازسنجی آن در یک بازه زمانی مشخص باتوجه به نیازهای زمانی و مکانی مطابق با آمایش آموزش های عالی علمی کاربردی از طریق واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام و جمع بندی شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در این فراخوان برخی از رشته‌ها به عنوان رشته‌های خاص نامگذاری شدند، رشته هایی که در مرکز استان، مدرس داشتند، ولی در یک شهری در آن استان مرکز ی بود که این افراد مایل نبودند در آن مراکز تدریس کنند، بنابراین برای مراکز مذکور، مدرس مخصوص جذب و اعلام شد افرادی که مایل هستند ثبت‌نام کنند.

وی افزود: با وجود اینکه فراخوان تمدید شده بود، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این فراخوان ثبت‌نام کردند که تعداد آنها مقداری کم‌تر از سال‌های پیش بود چون دانشگاه و هیئت اجرایی جذب دانشگاه، امسال شرط گذاشته بودند که متقاضیان حداقل ۳ سال سابقه کاری مرتبط با گروه درسی انتخابی را داشته باشند و کم‌تر از سه سال تجربه را به‌عنوان مدرس نمی‌ پذیرفتند و باید افرادی ثبت نام می کردند که با محیط کار و با شغل آشنا بودند. همچنین حداقل سن متقاضیان برای شرکت در فراخوان ۲۸ سال و حداکثر سن ۶۵ سال اعلام شده بود و جذب مدرس بصورت بومی در استان ها صورت می گیرد.

کشت کار افزود: ۱۰‌ هزار و ۵۰۰ نفر در این فراخوان ثبت‌نام کردند و حدود یک از سه نفر و خورده ای پذیرفته خواهند شد.

وی درباره روند غربالگری و جذب مدرسان حق التدریس در این فراخوان افزود: هیئت های اجرایی جذب معین در دانشگاه های جامع استان فعال هستند و برای هر کدام از گروه رشته ها، کارگروه علمی تشکیل می‌دهند، اول پرونده‌ها را بررسی می‌کنند پرونده هایی که سطح علمی آنها ضعیف هستند در گروه حذف می شوند، مابقی را به مصاحبه دعوت می‌کنند در مصاحبه امتیازات علمی، اجرایی، آموزشی، پژوهشی و مصاحبه را ارزیابی می‌کنند و از بین آنها تعدادی که نیاز است، انتخاب می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: اگر امتیازها نزدیک به‌هم بود یک تعداد بیشتر انتخاب می‌کنند تا در مراحل بعدی اگر نیاز شد، ظرفیت نیز اضافه شود، کارگروه‌ها توسط هیئت اجرایی معین استان جمع‌بندی می‌شود سپس نتیجه کار هر استان مجدد در مرکز امور مدرسان، جمع‌بندی و جدول‌بندی شده و خطایی اگر بود اصلاح می شود، هم‌زمان صلاحیت عمومی متقاضیان از طریق دبیرخانه جذب انجام می‌شود، آن‌هایی که به هیئت اجرایی جذب ارسال می شوند افرادی هستند که صلاحیت عمومی شان تأیید و صلاحیت علمی نیز در استان تأیید شده است بنابراین پرونده آنها در هیئت اجرایی جذب نهایی می‌شوند.

وی افزود: گاهاً به این مورد بر می‌خوریم که در یک جایی به سه نفر نیاز است ولی چهار یا ۵ نفر امتیاز نزدیک بهم دارند، بنابراین ظرفیت را اضافه می‌کنیم تا بتوانیم عدالت را اجرا کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: با موافقت هیئت اجرایی جذب مدرسان یک دوره‌های تکمیلی، آشنایی با دانشگاه جامع علمی کاربردی را طی می کنند و سپس ID آنها فعال می‌شود امیدواریم نتایج فراخوان را قبل از شروع ترم تحصیلی بهمن ماه، اعلام کنیم تا بتوانیم از خدمات مدرسان جدید در بهبود ارائه آموزش های اشتغال محور بهره مند شویم.

به گزارش مهر، فراخوان جذب مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال ۱۴۰۳ از روز شنبه ۱۷ شهریورماه آغاز شد و تا ۱۳ مهر تمدید شد. داوطلبان در این زمان فرصت داشتند با مراجعه به سامانه جذب مدرسان به آدرس https://jam.uast.ac.ir اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انجام اولین آزمایش هسته‌ای ازسوی ایران؟
به اندازه کافی اسیر اسرائیلی داریم
علائم هشدار دهنده سکته مغزی چیست؟
مکان دفن شهید سید حسن نصرالله اعلام شد
قتل فجیع گروگان در نوشهر مازندران
موشک‌های آینده ناسا در نیمی از زمان کنونی به مریخ می‌رسند
رئیس سازمان فضایی ایران ابقا شد
صوت لورفته از نتانیاهو درباره نحوه پاسخ به حمله ایران +صوت
روزنامه اصلاح طلب: فلسطین چاره‌ای جز طوفان الاقصی نداشت
دستگیری ساقی مشروبات سمی رشت در تهران + جزئیات
ماجرای رشوه بزرگی که در خانه بیرانوند رد و بدل شد
تحصیل رایگان مددجویان بهزیستی در دانشگاه
اولین واکنش نیروی قدس به شایعات درباره سردار قاآنی
رقیب تراکتور از آسیا کنار گذاشته شد
ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفر در فراخوان جذب دانشگاه علمی کاربردی
معرفی دانشجویان به نهادهای بیرون از دانشگاه برای کمک به اشتغال
اولین جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده دانشگاه شریف برگزار شد
رونمایی از مقصد جذاب جهانبخش در ایتالیا
حمله سایبری به المیادین +جزئیات
۵ میلیون فالوئر اینستاگرام در دام پزشک‌نماها
تا پیروزی کامل در ایران، غزه و لبنان ادامه خواهیم داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top