تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/07/16 - 17:42
کد خبر: 518862

دو برابر شدن پروازهای عمره از فردا

دو برابر شدن پروازهای عمره از فردا

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی سازمان حج و زیارت، اعلام شد که طبق برنامه ریزی از فردا با اختصاص یک هواپیمای دیگر برای انتقال زائران، روزانه ۴ پرواز به عربستان انجام خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

غلامرضا رضایی درباره اعزام زائران عمره جاری افزود: از روز سه شنبه (۱۷ مهر) روزانه بیش از هزار عمره گزار از طریق ۱۶ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

وی افزود: با توجه به دوبرا برشدن ظرفیت اعزام زائران، به مدت ده روز تعدادی از پروازها به فرودگاه مدینه خواهند رفت و در ادامه همه پروازها به فرودگاه جده منتقل خواهند شد.
بر پایه این گزارش، پروازهای عمره از ۲۸ شهریور برقرار شده است و تاکنون بیش از ده هزار عمره گزار ایرانی به عربستان اعزام شدند.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان حج و زیارت به دو وقفه‌ای که در روزهای اخیر در پروازهای عمره ایجاد شد، اشاره کرد و از بازگرداندن هزینه سفر به معتمدین به تعداد روزهایی که از سفرشان کم شده است، خبر داد.

سید عباس حسینی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت ثبت نام عمره افزود: تاکنون حدود ۸۵ هزار نفر در سامانه برای اعزام به سفر عمره اعلام آمادگی و ۳۵ هزار نفر نیز هزینه سفر را واریز کرده‌اند. طبق برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت قرار است تا پایان عملیات عمره کنونی که فروردین ۱۴۰۴ خواهد بود ۱۷۰ هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شوند.

در این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر بویژه از طریق رسانه ملی برای آگاهی علاقه مندان این سفر زیارتی و استفاده از فرصت و انتخاب زمان مورد نظرشان در اعزام تاکید کرد و از مسئولان سازمان حج و زیارت و شرکت عمره سعادت خواست که از طرق مختلف از جمله صدور اطلاعیه، اطلاعات لازم را در خصوص دوره‌های سفر در اختیار زائران قرار دهند تا افرادی که سند عمره در اختیار دارند بتوانند برای این سفر در فرصت مناسب برنامه‌ریزی کردند.

این جلسه با گزارش حسین اسماعیلی در خصوص وضعیت اسکان، حمل و نقل و تغذیه و تدارکات در سفرهای کنونی عمره و طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت درباره خدمات ارائه شده به زائران در دو عملیات عمره و حج ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم درباره چگونگی معاینات پزشکی حجاج، اطلاع رسانی در خصوص سبک زندگی در سفرهای حج و عمره، لزوم ارزیابی مجدد برخی نکات دستورالعمل استطاعت جسمی زائران و آثار آن و تدوین برنامه‌های مختلف غذایی با نظر کارشناسان با توجه به میانگین سنی زائرین و دوره اعزام توصیه‌هایی ارائه کرد.

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد که با توجه به شرایط عربستان و واکنش‌هایی که نسبت به رفتار زائران صورت می‌گیرد معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت اطلاع رسانی لازم به روحانیون و مدیران کاروان‌های عمره را انجام دهند تا بتوانند زائران را توجیه کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در آغاز این جلسه، ولایت را ارزنده ترین نعمت الهی برای مردم ایران توصیف کرد و نماز جمعه نصر را رزمایشی در مقابل دشمنان اسلام دانست که ظفر دیگری را نصیب امت اسلام کرد.

وی افزود: مسلمانان در جای جای جهان اسلام به داشتن چنین رهبر با اخلاص و خداجویی افتخار و شکرگزاری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به سالگرد عملیات چشمگیر طوفان الاقصی تصریح کرد: یک سال است که مردمی محصور، ضعیف و محروم توانسته‌اند با وجود حمایت همه جانبه استکبار و قدرت‌های غربی از رژیم صهیونیستی، در مقابل یکی از قدرت‌های نظامی مدعی در جهان دوام بیاورند و او را از رسیدن به خواسته‌هایش محروم کنند، این اتفاق نه تنها در منطقه بلکه در جهان بی سابقه بوده است.

وی افزود: این جمع محروم و محصور راه را شناخته و به پا خاستند و با بهترین برنامه‌ها دشمن را به نحوی غافلگیر کردند که با بن بست مواجه شده و آبروی شأن در دنیا رفته است و هر چه تلاش می‌کند به عمق بن بست زودتر خواهد رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ادعای گل عربی: مسابقه استقلال و النصر در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود
تولید بیش از ۷۰ محصول سلامت‌محور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
توییت قالیباف به‌مناسبت فرارسیدن ۷ اکتبر
این دانشجویان از سربازی معاف می شوند
اعضای جبهه پایداری مفهوم «وفاق ملی» را با پزشکیان بررسی کردند
پیام سردار قاآنی به اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی
بقایی: تعرضات نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه محکوم است
اعلام خبر رسمی سلامتی سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه +فیلم
دو برابر شدن پروازهای عمره از فردا
کلاهبرداری ۲۱ میلیاردی برای قبولی در پزشکی دانشگاه تهران
علی آبادی: تامین برق پایدار با تعمیرات به موقع نیروگاهی فراهم شود
برگزاری جلسه کمیسیون آموزش مجلس با رئیس‌جمهور
اردوغان: اسرائیل تاوان نسل‌کشی در غزه را خواهد پرداخت
فراجا به نیابت از همه کشورهای جهان با مواد مخدر مبارزه می‌کند
تبریک سردار رمضان شریف به سردار حاجی‌زاده
نیروی پلیس خانم در قم افزایش یابد
جزییات پرداخت مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
عوارض هولناک مصرف مشروبات الکلی
ظهره‌وند: اقتصاد رژیم صهیونیستی در آستانه ورشکستگی است
نشست فوری نتانیاهو با وزیران کابینه رژیم صهیونیستی
طوفان الأقصی و موقعیت آچمز رژیم صهیونسیتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top