تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/07/17 - 15:41
کد خبر: 518997

جزئیاتی از خسارات وارده به صهیونیست‌ها در عملیات وعده صادق ۲

جزئیاتی از خسارات وارده به صهیونیست‌ها در عملیات وعده صادق ۲

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا جزئیاتی از خسارات وارده به صهیونیست‌ها در عملیات «وعده صادق ۲» را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تأثیر عملیات «وعده صادق۲» در منطقه و اراده و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: مدت زمان زیادی از اجرای موفقیت‌آمیز و غرورآفرین عملیات وعده صادق ۲ در شامگاه سه‌شنبه ۱۰ مهرماه نمی‌گذرد؛ رویدادی که در قالب آن، جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۲۰۰ فروند از انواع موشک، اهداف نظامی و امنیتی در عمق فلسطین اشغالی را به‌صورت مستقیم هدف قرار داد و خسارت‌های سنگینی را برای رژیم صهیونیستی به بار آورد.

وی افزود: این حمله موشکی، یکباره تمامی دستاوردها و چشم‌اندازهای خیالی رژیم کودک‌کش صهیونیستی را بر باد داد و این عملیات به‌قدری تأثیرگذار و مهم بود که بسیاری از تحلیلگران، آن را واقعه هفتم اکتبرِ دوم علیه رژیم صهیونیستی نامیدند و این به معنای آن است موقعیت رژیم بیش‌ازپیش چندین پله سقوط کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده، جمهوری اسلامی ایران ۲ دسته ۱۰۰ فروندی موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد و در جریان این عملیات، پایگاه هوایی «نواتیم»، «هاتزریم» و مقر «موساد» که گفته شده در آن جلسه‌ای در حال برگزاری بود با ده‌ها فروند موشک مورد اصابت دقیق قرار می‌گیرند.

جزئیاتی از خسارت وارده به مواضع صهیونیست‌ها

صدرالحسینی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی تاکنون با تلاش «یگان سانسور» به‌شدت از انتشار اخبار و میزان خسارت‌های وارده به این پایگاه‌ها جلوگیری کرده است که البته طبق گزارش‌های دریافتی در جریان اصابت این موشک‌ها به پایگاه‌های هوایی رژیم، آسیب جدی در حد نابودی تعدادی هواپیمای جنگی وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم این عملیات، هدف قرار دادن محل تجمع تانک‌های اسرائیلی و یگان زرهی در منطقه «نتساریم» بود که در پی آن ضمن اینکه تعدادی از تانک‌های این رژیم که از آنها برای قتل‌عام و کشتار مردم مظلوم غزه استفاده می‌کردند، مورد هدف قرار گرفته، تعدادی از نیروهای ارتش اسرائیل نیز کشته و زخمی شده‌اند اما رسانه‌های عبری، سعی کردند حجم خسارت‌های وارده را خیلی پایین‌تر اعلام کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا تأکید کرد: در حوزه پدافندی نیز طبق آخرین گزارش‌های دریافتی، گفته می‌شود رادارهای اصلی سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی به نام «آرو» که وظیفه آنها شناسایی و رهگیری پرتابه‌ها و ارسال مختصات آنها برای رادارهای عملیاتی منطقه بود، کاملاً از بین رفته‌اند.

صدرالحسینی بیان کرد: البته پخش تصاویر زنده از دوربین‌های نظارتی که طی عملیات سایبری هَک شده بودند گواهی بر موفقیت‌آمیز بودن عملیات وعده صادق۲ بودند و همین شواهد مستند موجب شد تا سیاست انکار و سانسور صهیونیست‌ها، برای افکار عمومی جهان قابل‌قبول نباشد و حیثیت رژیم صهیونیستی بر باد رود.

انتشار اخبار دروغ توسط صهیونیست‌ها برای پوشاندن شکست‌ها

وی عنوان کرد: بر همین اساس رژیم صهیونیستی برای اینکه آبروی از دست رفته خود را بازیابی کند، با انتشار اخبار ضدونقیض مثل ترور فرماندهان و رهبران مقاومت دست به عملیات روانی زده تا با سانسور خسارت‌های حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران، این حمله بی‌نظیر را کوچک و کم‌اهمیت جلوه دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: اما این رسوایی و ضعف در برابر موشک‌های ایران را نباید منحصر به رژیم صهیونیستی بدانیم، بلکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها نیز به‌نوعی در این شکست سهیم هستند، چراکه ناتوانی سامانه‌های پدافندی اهدایی آنها به این رژیم، در برابر موشک‌های جمهوری اسلامی ایران عیان شد.

صدرالحسینی در پایان گفت: ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در جواب به عملیات وعده صادق۲ می‌تواند به عواقبی هولناک برای این رژیم مفلوک و پشتیبانان غربی آنها منجر شود؛ از این رو توصیه می‌شود که جهان به سمت مهار سگ هار آمریکایی‌ها در منطقه رفته و از اقدامات ابلهانه آن پیشگیری کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عکس/ حال و روز محله "نبطیه" لبنان بعد از بمباران
دستاوردهای مهم زنان پس از انقلاب اسلامی
تصمیم نهایی مجلس درباره قیمت بنزین روشن شد
ارزیابی سطح ضریب هوشی کشورهای دنیا
واکنش پرسپولیس به شایعه عجیب درباره رشوه بیرانوند
سناریوهای احتمالی تقابل ایران و رژیم اسرائیل
تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در سالگرد طوفان الاقصی
محمد نوری دستیار پزشکیان در پیگیری طرح‌های خاص شد
هیچ راهی جز مقاومت برای اعاده حقوق فلسطینی‌ها وجود ندارد
ایلان ماسک بار دیگر برای حمایت از ترامپ به پنسیلوانیا می‌رود
کارزار خبرسازی‌های جعلی برای ایران
استمرار حرکت حزب الله با خط مشی سید حسن نصرالله
جزئیاتی از خسارات وارده به صهیونیست‌ها در عملیات وعده صادق ۲
سرکرده داعش در صلاح الدین عراق به هلاکت رسید
نرخ انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
فراخوان امریه بنیاد ملی نخبگان منتشر شد
رئیس‌جمهور پنج‌شنبه عازم ترکمنستان می‌شود
تجمع بزرگ مردمی دفاع از جبهه مقاومت آغاز شد +فیلم
دروازه‌بان آلمان درخواست حضور در تیم ملی را رد کرد
قالیباف: اجازه تجاوز به کشور را نمی دهیم
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به سردار حاجی‌زاده تبریک گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top