تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/07/17 - 22:56
کد خبر: 519032

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

لزوم استفاده حداکثری از فناوری و تقویت آن

لزوم استفاده حداکثری از فناوری و تقویت آن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیر تحولات تکنولوژی باعث نشد پست جایگاه خود را از دست بدهد بلکه این جایگاه تقویت و به نقشی بی بدیل در حوزه های مختلف مانند تجارت الکترونیک تبدیل شد بنابراین باید از ظرفیت حداکثری فناوری استفاده و این نگاه را تقویت کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سید ستار هاشمی _ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مدیران و صاحب نظران صنعت پست کشور اظهار کرد: روز جهانی پست را تبریک می گوییم و امیدواریم با برنامه ریزی به اهداف خود دست یابیم. بدون تردید یکی از نهادهای ارتباطی در کشور و دنیا صنعت پست است.

وی افزود: فراموش نکنیم که نامه هایی را از دیر باز ارسال و دریافت کرده ایم. سیر تحولات تکنولوژی باعث نشد پست جایگاه خود را از دست بدهد بلکه این جایگاه تقویت شد و به نقشی بی بدیل در حوزه های مختلف مانند تجارت الکترونیک تبدیل شد. اگر تحولات را به رسمیت نشناسیم و از ظرفیت فناوری بهره ببریم دو نگاه وجود دارد، نگاهی که فناوری را نفی کنیم که تجربه نشان داده که این نگاه به کجا می رسد. بنابراین باید از ظرفیت حداکثری فناوری استفاده کنیم و این نگاه را تقویت کنیم. 

هاشمی گفت: اولین ماموریتی که در آقای احمدی مدیرعامل جدید شرکت ملی پست دارند این است که به حوزه تبیینی و تنظیم گری ورود احتمالی و توجه داشته باشد. 

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی ما با کمبود قانون مواجه هستیم و در برخی بخش‌ها تورم قانون را داریم، اظهار کرد: اولین ماموریتی که در آقای احمدی مدیرعامل جدید شرکت ملی پست دارند این است که به حوزه تبیینی و تنظیم گری ورود احتمالی و توجه داشته باشد. همچنین صنعت پست باید وارد عرصه رقابت شود و از انحصار به شدت پرهیز کنند.

وی ادامه داد: اکنون زمانی است که در بحث سرمایه‌گذاری محدودیت داریم و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. در فواصل گذشته، ‌ برای هوشمندسازی فرایندهای پستی اقداماتی انجام شده اما فرایندها هنوز به روز نیستند بنابراین باید فرایندها را با ظرفیت فناوری بازشناسی و بازمهندسی کنیم و آن را ارتقا دهیم. برخی درباره تعرفه صحبت می‌کنند؛ درست است که متناسب‌سازی تعرفه باعث جذب سرمایه‌گذارها می‌شود اما باید در کنار آن بهره‌وری به شکل ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر ارتباطات همچنین در ادامه صحبت هایش گفت: توجه به نیروی انسانی مسیله دیگری است که در پیوست حکم معاون جدید به آن تاکید شده است. کاری که در حوزه پستی انجام می‌شود بسیار سنگین است آن‌ها در تمام سال سردی و گرمی کار را به جان می‌خرند و خدمات را در سطح کیفی حداکثری به مردم ارائه می‌دهند در همین راستا بر ما واجب است که از مسائل معیشتی آن‌ها حمایت کنیم.

وی تشریح کرد: رونق بخشیدن به کسب‌وکارهای محلی با کمک پست باعث می‌شود بحث مهاجرت روستا به شهر به دلیل کمبود کار را مدیریت کنیم.

هاشمی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که رییس جمهور در دستور کار دارد، قانون مالیات مستقیم ماده ۱۶۹ مکرر است. یکی از ارکان مهم شکل‌گیری این قانون، شرکت ملی پست است. این قانون در بحث دولت الکترونیک در قالب حدنگاری و کدپستی مطرح شده است. این ۲ مهم، ماموریت مشترک بین وزارت ارتباطات و بین دستگاه‌ها است. اگر این اتفاق در کشور رخ دهد آثار خیر و پربرکت دارد.

وزیر ارتباطات در پایان صحبت هایش با بیان اینکه یکپارچگی سامانه‌های فعال در حوزه پست به خلق ثروت و ارزش کمک می‌کند در حالیکه برخی از سامانه‌های ما اکنون به شکل جزیره‌ای فعالیت می‌کنند که بازدهی خوبی نخواهند داشت، درباره انتصابات انجام شدهدر وزارت ارتباطات گفت: در کمیته انتصابات تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که متناسب با شاخص‌هایی که رییس جمهور بر آن‌ها تاکید داشتند، معاونان وزارت ارتباطات را انتخاب کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
«سالاری» سرپرست سازمان تامین اجتماعی شد
حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق
پرتاب کاوشگر «هرا» برای بازدید از سیارک متلاشی‌شده
انتقاد پزشکیان به برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی
لزوم استفاده حداکثری از فناوری و تقویت آن
ضرب‌الاجل عارف به دولتمردان درباره امنیت سایبری
تجمع خانوادگی دختران مقاومت در میدان فلسطین +عکس
وزیر ارتباطات: گشایش در فیلترینگ با نگاه کارشناسی اتفاق می‌افتد
عراقچی عازم عربستان می‌شود
بیانیه مهم حزب‌الله: سرتاسر فلسطین اشغالی در تیررس ما است
کاخ سفید: «میلتون» حضور «بایدن» در نشست ناتو را به تعویق انداخت
جلیلی: رژیم صهیونیستی پذیرفته است که نظم قدیمی شکست خورده است
سرمربی پیشین رئال سوسیداد در آستانه هدایت استقلال تهران
انتخاب وزیرعلوم به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها
ماجرای انگشتری که رهبری پس داد
پیشنهاد فدراسیون به AFC؛ ترتیب بازی ایران و قطر را عوض کنید
استخدام اتباع غیرمجاز در شهرداری تهران ممنوع شد
ادعای قطری‌ها درباره میزبان بازی با ایران
اتهام‌زنی رئیس سرویس جاسوسی انگلیسی علیه ایران
مراسم اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» +عکس
سرلشکر سلامی روز نیروی دریایی سپاه را تبریک گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top