تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/07/18 - 09:27
کد خبر: 519060

دانش جغرافیایی ترامپ، با ادعای سفر به غزه زیر سوال رفت

 دانش جغرافیایی ترامپ، با ادعای سفر به غزه زیر سوال رفت

پس از آنکه رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد که سفری به نوار غزه داشته، روراستی و همچنین دانش او از جغرافیای غرب آسیا زیر سوال رفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این اظهارات عجیب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر در خصوص نوار غزه، در جریان گفت‌وگویی با «هیو هویت» یک مجری رادیویی راستگرا در مورد این منطقه ساحلی کوچک فلسطینی‌ها در امتداد مدیترانه مطرح شد که طی حملات رژیم صهیونیستی محتمل خسارات سنگینی شده و از هفتم اکتبر گذشته نزدیک به ۴۲ هزار فلسطینی در آنجا به شهادت رسیده‌اند.

ترامپ در پاسخ به سوال این مجری آمریکایی که آیا غزه در صورت بازسازی مناسب می‌تواند به موناکو تبدیل شود، پاسخ داد: «می‌تواند بهتر از موناکو باشد. بهترین موقعیت در خاورمیانه، بهترین آب و بهترین همه چیز را دارد. خوب است و بهترین است و سال‌هاست این را که گفته ام.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه افزود: «من آنجا بوده‌ام و پرخطر است. این مکانی پرخطر است... من قبل از همه این حملات و قبل از پشت سر گذاشتن آنچه در چند سال گذشته رخ داده است، آنجا بودم.»

در ادامه این صحبت‌ها به نظر می‌رسد دونالد ترامپ با بیانی گنگ در حال بحث در مورد جنبه‌های جغرافیایی و زیست محیطی غزه است. به نظر می‌رسد او بر ظرفیت‌های منطقه، احتمالا از نظر توسعه یا گردشگری، تأکید می‌کند.

ترامپ افزود: «منظورم این است که آنها گیاهی رو به اقیانوس دارند... تا جایی که می‌دانم انگار اصلا اقیانوسی نیست. آنها هیچ‌گاه از آن استفاده نکردند. به عنوان یک توسعه‌دهنده، آنجا می‌تواند زیباترین مکان باشد؛ همه چیز دارد، آب و هوا. می‌تواند بسیار زیبا باشد. می‌تواند بهترین مکان در خاورمیانه باشد.»

بیان عبارت «گیاهی رو به اقیانوس» ممکن است روشی استعاری او باشد برای گفتن این که فرصتی برای رشد و زیبایی در منطقه‌ای وجود دارد که در حال حاضر کمتر از آن استفاده می‌شود یا نادیده گرفته می‌شود. اظهار نظر در مورد اینکه «انگار اقیانوسی نیست» می‌تواند متضاد بین پتانسیل درک‌شده منطقه و وضعیت فعلی آن باشد، که نشان می‌دهد تصورات نادرست یا فرصت‌های از دست رفته در مورد ارزش آن وجود دارد. به طور کلی، این منعکس‌کننده دیدگاه ترامپ به‌عنوان یک توسعه‌دهنده است که به پتانسیل املاک و مستغلات در مناطق مختلف، حتی مناطقی که دارای چالش‌های پیچیده هستند، نگاه می‌کند.

مجری این برنامه ادعای ترامپ مبنی بر بازدید از این منطقه فلسطینی را که در جریان حملات مکرر رژیم صهیونیستی آسیب‌های زیرساختی قابل توجهی را متحمل شده است، به چالش نکشید. با این حال، روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید هیچ سابقه‌ای از سفر ترامپ به آنجا وجود ندارد؛ چه زمانی که او رئیس‌جمهور بود و چه قبل از آن.

این روزنامه آمریکایی به نقل از یک مقام ستاد انتخاباتی ترامپ نوشت: «غزه در اسرائیل است! رئیس‌جمهور ترامپ در اسرائیل بوده است.»

اما در حقیقت، غزه هرگز بخشی از اراضی اشغالی نبوده است، اگرچه برخی از اعضای راست افراطی کابینه ائتلافی کنونی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار الحاق آن شده‌اند.

به گزارش گاردین، این قلمرو تا سال ۲۰۰۵ محل سکونت چندین هزار شهرک‌نشین صهیونیست بود، تا اینکه «آریل شارون» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی آنها را تحت یک طرح از آنجا خارج کرد.

«کارولین لیویت» سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، در پاسخ به درخواست وبگاه «آکسیوس» برای ارائه توضیحات بیشتر، در بیانیه‌ای ایمیلی پاسخ داد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا «قبلا به غزه رفته است»، هرچند او زمان آن را نگفت.

ترامپ در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا از اراضی اشغالی بازدید کرد، زمانی که او همچنین برای دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به بیت لحم در کرانه باختری اشغالی سفر کرد. غزه و کرانه باختری اراضی جداگانه‌ای هستند و در نزدیک‌ترین نقطه آنها حدود ۲۵ مایل از هم فاصله دارند. سؤالات درباره ادعاهای ترامپ در غزه در حالی مطرح می‌شود که او قبلا به دلیل انتشار اطلاعات نادرست مورد انتقاد قرار گرفته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چگونه در آموزشگاه زبان تدریس کنیم؟
بهترین بازی های ویس کال تلگرام
راهنمای خرید شکلات مناسب برای افراد دیابتی و نکاتی که باید بدانید!
رویترز: عراقچی به قطر می‌رود
۱۰ راه افزایش طول عمر مبل‌های پف دار
تفاوت فایبرگلاس و فیبر کربن
پزشکیان: استانداران برای به‌کارگیری مدیران توانمند تلاش کنند
آشنایی با سامانه مودیان برای اشخاص حقیقی
دبیر هیئت دولت: بودجه ۱۴۰۴ دو هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود
نقاشی ساختمان :تحولی زیبا یا هزینه اضافی؟ بررسی مزایا و معایب رنگ‌ آمیزی ساختمان
عمره دانشجویی با تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی در راه است
راهنمای انتخاب کفش مناسب برای پاییز و زمستان { ۶ نکته کلیدی }
زاکانی: تراموا به زودی وارد تهران می‌شود
تحصیل در چین تبریز
عراقچی راهی عربستان شد
روزنامه‌نگار آمریکایی: بایدن نتانیاهو را «دروغگو» و «حرامزاده» خواند
تا ۴ سال آینده تمامی دانشجویان تضمین اشتغال می‌گیرند/ حذف بیش از ۴ هزار کد رشته
حقوق مطابق با نرخ تورم افزایش پیدا کند
ساعی: فدراسیون جهانی جدایی پاراتکواندو را قبول نمی‌کند
زمان برگزاری آزمون استخدام فراگیر دستگاه‌های اجرایی اعلام شد
تمرینات سرخ‌پوشان از فردا آغاز می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top