تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/07/18 - 10:24
کد خبر: 519075

تغییر حکم بیرانوند در کمیته استیناف

تغییر حکم بیرانوند در کمیته استیناف

رأی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان با واکنش منفی و تند باشگاه پرسپولیس روبرو شد تا رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان از این رأی به عنوان لکه ننگ فوتبال کشور یاد کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال پس از کش و قوس فراوان در بررسی شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند بابت فسخ غیرموجه و باشگاه تراکتور تبریز بابت اغوای او اقدام به صدور رأی کرد.

طبق اعلام این کمیته، علیرضا بیرانوند محکوم به پرداخت مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان بابت اصل قرارداد و ۷۶۵ میلیون تومان بابت هزینه دادرسی به همراه محرومیت چهار ماهه تعلیقی شد. همچنین باشگاه تراکتور بابت اغوای دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران تبرئه شد اما با توجه به نحوه قراردادش متضمن پرداخت جریمه بیرانوند گردید.

رأی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان با واکنش منفی و تند باشگاه پرسپولیس روبرو شد تا رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان از این رأی به عنوان لکه ننگ فوتبال کشور یاد کند.

از سوی دیگر علیرضا بیرانوند نه تنها میزان جریمه خود را قبول نداشت بلکه ادعای جنجالی دیگری مبنی بر پرداخت رشوه ۵ میلیارد تومانی کرد که به تنی چند از اعضای هیأت مدیره وقت این باشگاه پرداخت کرده است.

جنجال بر سر رأی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان باعث مناظره تلویزیونی وکیل بیرانوند با معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس هم شد تا مشخص شود هر دو طرف به این رأی اعتراض داشته و قرار است در کمیته استیناف مورد بررسی مجدد قرار دهند.

بیرانوند که بابت جنجال بر سر پرداختی رشوه پنج میلیارد تومانی قرار است پس از اردوی تیم ملی ایران به کمیته انضباطی برود باید خود را برای ارسال لایحه دفاعی به کمیته استیناف هم آماده کند.

حساسیت این پرونده باعث شده تا کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد جلسه رسیدگی به پرونده جنجالی بیرانوند را ظرف ۱۴ روز پس از وصول شکایت طرفین برگزار کرده و اجازه ندهد این موضوع به درازا بکشد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد جنجال به وجود آمده در دو بخش مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد که موضوع مرتبط با فسخ غیرموجه بیرانوند در کمیته استیناف مورد مطالعه قرار خواهد گرفت که تغییر حکم کمیته تدوین با توجه به نظر اولیه اکثریت اعضا، قطعی شده است و میزان و نحوه محرومیت بیرانوند را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

همچنین موضوع مرتبط با ارتشاء مبلغ ۵ میلیارد تومان در متمم قرارداد بیرانوند با پرسپولیس نیز در کمیته انضباطی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت احراز موضوع در کمیته اخلاق نیز به طور موازی پیگیری خواهد شد.

باید دید بیرانوند پس از دو بازی پیش رو در تیم ملی ایران چه دفاعی از خود برای جلوگیری از قطعی شدن محرومیت و همچنین تبرئه در پرونده رشوه دادن به بخش حقوقی و هیأت مدیره پیشین باشگاه پرسپولیس خواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چگونه در آموزشگاه زبان تدریس کنیم؟
بهترین بازی های ویس کال تلگرام
راهنمای خرید شکلات مناسب برای افراد دیابتی و نکاتی که باید بدانید!
رویترز: عراقچی به قطر می‌رود
۱۰ راه افزایش طول عمر مبل‌های پف دار
تفاوت فایبرگلاس و فیبر کربن
پزشکیان: استانداران برای به‌کارگیری مدیران توانمند تلاش کنند
آشنایی با سامانه مودیان برای اشخاص حقیقی
دبیر هیئت دولت: بودجه ۱۴۰۴ دو هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود
نقاشی ساختمان :تحولی زیبا یا هزینه اضافی؟ بررسی مزایا و معایب رنگ‌ آمیزی ساختمان
عمره دانشجویی با تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی در راه است
راهنمای انتخاب کفش مناسب برای پاییز و زمستان { ۶ نکته کلیدی }
زاکانی: تراموا به زودی وارد تهران می‌شود
تحصیل در چین تبریز
عراقچی راهی عربستان شد
روزنامه‌نگار آمریکایی: بایدن نتانیاهو را «دروغگو» و «حرامزاده» خواند
تا ۴ سال آینده تمامی دانشجویان تضمین اشتغال می‌گیرند/ حذف بیش از ۴ هزار کد رشته
حقوق مطابق با نرخ تورم افزایش پیدا کند
ساعی: فدراسیون جهانی جدایی پاراتکواندو را قبول نمی‌کند
زمان برگزاری آزمون استخدام فراگیر دستگاه‌های اجرایی اعلام شد
تمرینات سرخ‌پوشان از فردا آغاز می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top