تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/07/18 - 14:25
کد خبر: 519117

عراقچی راهی عربستان شد

عراقچی راهی عربستان شد

وزیر امور خارجه ظهر امروز به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای عربستانی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی عازم این کشور شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در رأس هیأتی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با فیصل بن فرحان همتای عربستانی دقایقی پیش راهی این کشور شد.

این نخستین سفر عراقچی به عربستان پس از تصدی این سمت است.این سفر آنگونه که اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی با کشورهای منطقه به منظور توقف نسل‌کشی و تجاوزات رژیم اسرائیل و کاهش درد و رنج برادران و خواهران‌مان در غزه و لبنان انجام می‌شود.سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین بیان کرد: ایران مصمم به تقویت بیش از پیش روابط با همسایگان، برای تامین ثبات و امنیت و نیز توسعه همکاری اقتصادی به منظور منتفع کردن همه ملت‌های منطقه است.

عراقچی روز گذشته در جمع خبرنگاران از سفرش به ریاض و برخی پایتخت‌های منطقه خبر داد و گفت: تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته‌جمعی از سوی کشورهای منطقه و اسلامی و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت.

سفارت ایران در عربستان نیز دیشب با اعلام سفر روز چهارشنبه عراقچی به عربستان اعلام کرد که عراقچی در این سفر با همتای سعودی خود در خصوص مسائل مهم منطقه از جمله حمایت از مردم فلسطین و لبنان، توقف تجاوز به فلسطین و لبنان و ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری گفت‌وگو خواهد کرد.  عراقچی و همتای عربستانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کرده بودند.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در حاشیه سومین نشست سران مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در هفته گذشته در دوحه نیز با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نخستین سفر عراقچی به عربستان سعودی پس از تصدی این سمت است. او هفته پیش نیز در نخستین سفرش به منطقه به لبنان و از آنجا به سوریه سفر کرد. وزیر امور خارجه همچنین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضور یافت و در سفر رئیس‌جمهور به عراق و قطر نیز او را همراهی کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چگونه در آموزشگاه زبان تدریس کنیم؟
بهترین بازی های ویس کال تلگرام
راهنمای خرید شکلات مناسب برای افراد دیابتی و نکاتی که باید بدانید!
رویترز: عراقچی به قطر می‌رود
۱۰ راه افزایش طول عمر مبل‌های پف دار
تفاوت فایبرگلاس و فیبر کربن
پزشکیان: استانداران برای به‌کارگیری مدیران توانمند تلاش کنند
آشنایی با سامانه مودیان برای اشخاص حقیقی
دبیر هیئت دولت: بودجه ۱۴۰۴ دو هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود
نقاشی ساختمان :تحولی زیبا یا هزینه اضافی؟ بررسی مزایا و معایب رنگ‌ آمیزی ساختمان
عمره دانشجویی با تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی در راه است
راهنمای انتخاب کفش مناسب برای پاییز و زمستان { ۶ نکته کلیدی }
زاکانی: تراموا به زودی وارد تهران می‌شود
تحصیل در چین تبریز
عراقچی راهی عربستان شد
روزنامه‌نگار آمریکایی: بایدن نتانیاهو را «دروغگو» و «حرامزاده» خواند
تا ۴ سال آینده تمامی دانشجویان تضمین اشتغال می‌گیرند/ حذف بیش از ۴ هزار کد رشته
حقوق مطابق با نرخ تورم افزایش پیدا کند
ساعی: فدراسیون جهانی جدایی پاراتکواندو را قبول نمی‌کند
زمان برگزاری آزمون استخدام فراگیر دستگاه‌های اجرایی اعلام شد
تمرینات سرخ‌پوشان از فردا آغاز می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top