تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/07/18 - 14:29
کد خبر: 519118

تحصیل در چین تبریز

تحصیل در چین تبریز

تحصیل در خارج از کشور علاوه بر چالش‌ها، همواره جذابیت‌های خاص خود را نیز داشته و می‌تواند موقعیت‌های علمی و تحصیلی متنوع‌تری در اختیار دانشجویان قرار دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رشد اقتصادی چین در چند دهه گذشته و سرمایه‌گذاری در بخش آموزش عالی موجب افزایش اعتبار دانشگاه‌های این کشور شده است. به همین دلیل تحصیل در چین به یک گزینه مهاجرت تحصیلی بسیار مناسب تبدیل شده است. از طرف دیگر مناسب‌بودن هزینه‌های تحصیل در چین در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های معروف جهان و امکان ورود به مجامع آکادمیک بین‌المللی موجب افزایش مهاجرت تحصیلی به چین شده است.

دلایل مهاجرت تحصیلی به چین

تحصیل در خارج از کشور علاوه بر چالش‌ها، همواره جذابیت‌های خاص خود را نیز داشته و می‌تواند موقعیت‌های علمی و تحصیلی متنوع‌تری در اختیار دانشجویان قرار دهد. در چند دهه اخیر موج مهاجرت تحصیلی ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و به‌ویژه در یک دهه گذشته مقاصد مهاجرت تحصیلی از کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا به تحصیل در چین تغییریافته است.

عواملی مانند مناسب‌بودن شرایط و هزینه تحصیل در این روند بی‌تأثیر نبوده است. همچنین دانشگاه‌های چین با تلاش مضاعف توانسته‌اند اعتبار علمی خود را در سطح جهان افزایش داده و بسیاری از آن‌ها در رتبه‌بندی‌های جهانی جایگاه مناسبی کسب کنند.

دانشگاه‌های چین در رشته‌های مختلف و مقاطع تحصیلی کارشناسی تا تحصیلات تکمیلی تمام استانداردهای آموزشی را رعایت کرده و بهترین امکانات علمی، آموزشی و رفاهی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند. علاوه بر این، کشور چین به‌عنوان کشوری باستانی با قدمت تاریخی بسیار طولانی دارای جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بی‌شماری بوده و همچنین جاذبه‌های طبیعی بسیار نابی دارد. با کنار هم قراردادن تمام این موارد می‌توان به دلایل و انگیزه دانشجویان برای تحصیل در چین پی برد.

مهاجرت تحصیلی مسیری پرپیچ‌وخم است که برای آغاز آن باید به مشاوران و کارشناسان کارآزموده مراجعه کرد. دفتر مهاجرتی علم ویرا مرجعی مطمئن برای مشاوره و انجام امور مهاجرتی است. یکی از شعب این مؤسسه در تبریز قرار دارد و متقاضیان مهاجرت تحصیلی ساکن تبریز می‌توانند برای امور مهاجرتی خود به این دفتر مراجعه کنند.

دانشگاه های چین

در کشور چین مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های معتبری قرار دارد که بسیاری از آن‌ها در رتبه‌بندی‌های برتر جهانی قرار دارند. علاوه بر اعتبار دانشگاه‌ها به دلیل امکانات علمی استاندارد و حضور اساتید معتبر، همکاری‌های علمی این مراکز با دانشگاه‌های معتبر جهان نیز در افزایش اعتبار آن‌ها نقش دارند که موجب افزایش انگیزه برای تحصیل در چین می‌شود.

رشته‌های تحصیلی پزشکی، مهندسی، علوم‌انسانی، حقوق، اقتصاد، مدیریت و... در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شوند. برخی از برترین دانشگاه‌های چین عبارت‌اند از:

  • دانشگاه فودان
  • دانشگاه ژجیانگ
  • دانشگاه چینهوا
  • دانشگاه پکن
  • دانشگاه نانجینگ
  • دانشگاه شانگهای جیائوتونگ
  • دانشگاه تکنولوژی هاربین

بورسیه های تحصیلی چین

علاوه بر مواردی که ذکر شد یکی دیگر از مزایای تحصیل در چین ارائه بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط است. دانشجویان بین‌المللی با داشتن رزومه تحصیلی قوی و شایستگی‌ها و عملکرد تحصیلی موفق در دانشگاه می‌توانند برای دریافت بورسیه درخواست دهند.

مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی چین عبارت‌اند از:

  • طرح بورسیه دولت چین: شامل کمک‌هزینه ماهانه 200 دلار به دانشجویان کارشناسی، 250 دلار به دانشجویان کارشناسی‌ارشد و 300 دلار به دانشجویان دکترا
  • بورسیه چین/ یونسکو - برنامه مشارکت دیوار بزرگ چین: ارائه بورسیه به دانشمندان از طرف سازمان یونسکو شامل 2000 یوان به دانشمندان ارشد و 1700 یوان به دانشمندان عمومی
  • بورسیه کنفوسیوس: بورسیه فول فاند برای دانشجویان بین‌المللی مشغول به تحصیل در چین به زبان چینی، پوشش کامل شهریه، بیمه پزشکی و هزینه اقامت
  • بورسیه دولتی چین (CSC): این بورسیه در 282 دانشگاه چین ارائه می‌شود و دریافت‌کنندگان بورسیه می‌توانند به‌صورت رایگان در چین تحصیل کنند. پوشش هزینه تحصیل در چین، هزینه اقامت و پرداخت کمک هزینه زندگی به دانشجویان از مزایای این بورسیه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بورسیه‌های تحصیلی و شرایط اخذ آن می‌توانید با کارشناسان مؤسسه مهاجرتی علم ویرا مشورت کنید. کارشناسان علم ویرا تمام اطلاعات مربوط به تحصیل، پذیرش، اخذ بورسیه تحصیلی و... را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

دانشجویان تبریزی که تحصیل در چین را انتخاب کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به دفتر مؤسسه در بلوار استاد شهریار (چایکنار)، جنب بهزیستی ساختمان 22- طبقه اول با مشاوران علم ویرا در ارتباط باشند.

هزینه تحصیل در چین

یکی دیگر از موارد مهم در مهاجرت تحصیلی هزینه تحصیل در چین است. در مقایسه با دانشگاه‌های آمریکا، استرالیا، انگلستان، سوئیس و... هزینه تحصیل در چین مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این عامل نیز می‌تواند نقش مهمی برای انتخاب چین به‌عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی داشته باشد.

البته هزینه تحصیل در دانشگاه‌های چین به رشته‌ تحصیلی، زبان تحصیل و مقطع تحصیلی بستگی دارد. اغلب رشته‌ها در چین و به‌ویژه در مقطع کارشناسی به زبان چینی ارائه می‌شوند و هزینه تحصیل به چینی کمتر از هزینه تحصیل به زبان انگلیسی است. همچنین هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی بیشتر از رشته‌های علوم‌انسانی است.

در ادامه میانگین هزینه تحصیل در چین در مقاطع تحصیلی مختلف آمده است.

  • کارشناسی: سالانه 5360-1100 یورو
  • کارشناسی‌ارشد: سالانه 5000-1210 یورو
  • دکترا: سالانه 4220-1100 یورو

مدارک لازم برای تحصیل در چین

برای تحصیل در چین ابتدا باید از دانشگاه موردنظر خود پذیرش بگیرید. برای این منظور به وب‌سایت دانشگاه مراجعه کرده و فرم اخذ پذیرش را آپلود کنید. فرم را تکمیل کرده و همراه با اسکن مدارک تحصیلی، مدارک شناسایی، گذرنامه، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت پزشکی و سایر مدارک خواسته شده را ارسال کنید.

بعد از دریافت پاسخ دانشگاه مبنی بر اخذ پذیرش باید برای ویزای تحصیلی اقدام کرد. مدارک لازم برای تحصیل در چین عبارت‌اند از:

  • نامه رسمی دانشگاه مبنی بر اخذ پذیرش
  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات با ترجمه رسمی
  • گذرنامه معتبر و مدارک شناسایی با ترجمه رسمی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • ویزای تحصیلی

برای نحوه اخذ پذیرش و همچنین مدارک لازم می‌توانید از کارشناسان مؤسسه مهاجرتی علم ویرا مشاوره بگیرید.

تحصیل در چین تبریز

اخذ ویزای تحصیلی

ویزای دانشجویی یکی از مدارک ضروری برای تحصیل در چین است و متقاضی باید بعد از اخذ پذیرش برای آن اقدام کند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چین عبارت‌اند از:

  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی
  • گذرنامه معتبر با حداقل 18 ماه اعتبار
  • ارائه دو عکس در ابعاد 3.5 در 4.5 در زمینه سفید
  • گواهی سلامت پزشکی و نتایج آزمایش منفی ایدز
  • تکمیل فرم‌های اخذ شده از کنسولگری جمهوری خلق چین

انواع مختلف ویزای چین وجود دارد که ویزای تحصیلی این کشور شامل ویزای X1 و ویزای X2 است. ویزای X1 برای دانشجویانی است که برای تحصیل در چین یا کلاس‌های بلندمدت به چین سفر می‌کنند. برای دریافت این نوع ویزا ارائه نامه پذیرش دانشگاه الزامی است.

ویزای X1 نود روز بعد از صدور اعتبار دارد و دانشجویان باید در این مدت برای اخذ اقامت موقت اقدام کنند. ویزای X2 برای دانشجویانی صادر می‌شود که برای گذراندن دوره تحصیلی یا کلاس‌های کوتاه‌مدت به چین سفر می‌کنند و تنها برای اقامت کمتر از 180 روز است.

کارشناسان علم ویرا تمام اطلاعات لازم را درباره چگونگی اخذ ویزا در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

تحصیل رشته های پزشکی در چین

رشته‌های علوم پزشکی مانند پزشکی و دندانپزشکی در تمام دنیا طرف‌داران زیادی دارند. کشور چین هم تلاش می‌کند با فراهم‌سازی بهترین امکانات و تجهیزات پزشکی و آموزشی در دانشگاه‌های خود مقصد مطمئنی برای دانشجویان بین‌المللی باشد. به همین دلیل شاهد هستیم که در حال حاضر چین یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای تحصیل رشته‌های پزشکی است. حدود 49 کالج پزشکی در چین مجوز پذیرش دانشجویان خارجی را در دوره لیسانس پزشکی و جراحی (MBBS) دارند.

مهاجرت تحصیلی به چین با موسسلت حرفه ای

باتوجه‌به رشد اقتصادی فزاینده چین و همچنین توسعه و رشد کمی و کیفی دانشگاه‌های این کشور، تحصیل در چین به یکی از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. دانشگاه‌های چین با پیروی از استانداردهای بین‌المللی آموزش و فراهم‌سازی بهترین امکانات علمی و آموزشی علاوه بر جذب دانشجویان خارجی، در رتبه‌های برتر جهانی قرار گرفته‌اند. مناسب‌بودن هزینه تحصیل، اعتبار دانشگاه‌ها و ارائه بورسیه‌های تحصیلی برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های چین هستند.

مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با داشتن چند شعبه در کشور و حضور کارشناسان مهاجرتی یکی از مؤسسات موفق و معتبر در این زمینه است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی که در تبریز ساکن هستند می‌توانند به دفتر مؤسسه در بلوار استاد شهریار (چایکنار)، جنب بهزیستی ساختمان 22- طبقه اول مراجعه کرده یا با شماره‌تلفن‌های 041-33101100 و 09141064560 تماس بگیرند.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لایحه‌ی عفاف و حجاب در انتظار ابلاغ آقای قالیباف
دستاوردهای بزرگ تأمین اجتماعی در ۳ سال اخیر
چگونه در آموزشگاه زبان تدریس کنیم؟
بهترین بازی های ویس کال تلگرام
راهنمای خرید شکلات مناسب برای افراد دیابتی و نکاتی که باید بدانید!
رویترز: عراقچی به قطر می‌رود
۱۰ راه افزایش طول عمر مبل‌های پف دار
تفاوت فایبرگلاس و فیبر کربن
پزشکیان: استانداران برای به‌کارگیری مدیران توانمند تلاش کنند
آشنایی با سامانه مودیان برای اشخاص حقیقی
دبیر هیئت دولت: بودجه ۱۴۰۴ دو هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود
نقاشی ساختمان :تحولی زیبا یا هزینه اضافی؟ بررسی مزایا و معایب رنگ‌ آمیزی ساختمان
عمره دانشجویی با تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی در راه است
راهنمای انتخاب کفش مناسب برای پاییز و زمستان { ۶ نکته کلیدی }
زاکانی: تراموا به زودی وارد تهران می‌شود
تحصیل در چین تبریز
عراقچی راهی عربستان شد
روزنامه‌نگار آمریکایی: بایدن نتانیاهو را «دروغگو» و «حرامزاده» خواند
تا ۴ سال آینده تمامی دانشجویان تضمین اشتغال می‌گیرند/ حذف بیش از ۴ هزار کد رشته
حقوق مطابق با نرخ تورم افزایش پیدا کند
ساعی: فدراسیون جهانی جدایی پاراتکواندو را قبول نمی‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top