تاریخ انتشار: جمعه 1403/07/20 - 19:18
کد خبر: 519243

ساخت هر کیلومتر مترو چقدر هزینه می‌برد؟

ساخت هر کیلومتر مترو چقدر هزینه می‌برد؟

اولین بازدیدرسانه‌ای نعمت‌الله فرزان‌پور، مدیرعامل شرکت مترو تهران،حضور درموسسه همشهری و دیدار بامدیرعامل موسسه بود.حضور او درتحریریه روزنامه همشهری که قرار نبود خبری باشد به سمتی پیش رفت که فرزان‌پور توضیحاتی از وضعیت تکمیل خطوط هفتگانه، پایانه‌ها و خطوط ۴گانه جدید ارائه دادو از هزینه‌های ساخت گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اولین بازدید رسانه‌ای نعمت الله فرزان پور، مدیرعامل شرکت مترو تهران ، حضور در موسسه همشهری و دیدار با مدیرعامل موسسه بود. حضور او در تحریریه روزنامه همشهری که قرار نبود خبری باشد به سمتی پیش رفت که فرزان‌پور توضیحاتی از وضعیت تکمیل خطوط هفتگانه، پایانه‌ها و خطوط 4 گانه جدید ارائه کرد و از خرج و مخارجی گفت که برای ساخت و توسعه هر خط مترو هزینه می‌شود.

بخش اصلی مترو امسال تکمیل می‌شود

اولویت امسال اول ما تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده از خطوط هفتگانه فعلی است و تا پایان سال درصورت تامین مالی تمام ایستگاه‌های بخش اصلی خطوط یک تا 7 و همچنین تعدادی ورودی و خروجی جدید برای تسهیل دسترسی مردم به ایستگاه های مترو به بهره برداری می‌رسد.

همچنین تکمیل بخش های توسعه ای خطوط هفتگانه و ساخت و تکمیل پایانه های مترویی که می‌تواند تاثیر زیادی روی کاهش سرفاصله حرکت قطارها درخطوط و سرویس دهی مناسب به مردم داشته باشد هم امسال مورد توجه و تاکید است.

آخرین وضعیت 4 خط جدید مترو

از مجموع ۴ خط جدید مترو تهران تا کنون عملیات اجرایی ۳ خط ۱۰، ۸ و ۹ آغاز شده و حفاری خط ۱۰ نیز درحال انجام است و دستگاه تی بی ام دوم نیز امسال وارد این خط شد که تا انتهای سال مونتاژ آن به پایان می‌رسد و حفاری از جبهه دوم این خط هم آغاز می‌شود.

در دوخط دیگر هم کارها طبق برنامه پیش می‌رود. عملیات اجرایی خط 11 نیز به زودی آغاز خواهد شد. طبق برنامه این ۴ خط باید تا سال ۱۴۲۰ تکمیل شود، اما برنامه شهرداری تهران این است که زودتر از این تاریخ کارساخت خطوط جدید به اتمام برسد.

هزینه میلیاردی

هزینه‌های ساخت مترو بسیار زیاد است، به شکلی که ساخت یک کیلومتر تونل مترو با احتساب تجهیزات و تامین ناوگان مورد نیاز آن حدود ۵۰ میلیون دلار یا تقریبا معادل ۳ هزارمیلیارد تومان هزینه دارد. توجه داشته باشید که تنها در 4 خط جدید مترو 175 کیلومتر با 130 ایستگاه ساخته می‌شود.

حالا اگر به همین نرخ امروزهم محاسبه کنیم متوجه می‌شویم که چه بودجه کلانی فقط برای این بخش لازم داریم. اگر موضوع تامین مالی حل شود، برای ساخت و توسعه خطوط مترو مشکل دیگری وجود ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیکر شهید نیلفروشان پیدا شده است
ساخت هر کیلومتر مترو چقدر هزینه می‌برد؟
ترجمه سوالات خبرنگار روسی برای رئیس‌جمهور توسط عراقچی
پای فیفا به جادوگری باز شد
واکنش ایران به ادعای ارسال سلاح به لبنان
۶۵ درصد از نیاز به فولاد رژیم صهیونیستی توسط این کشور اسلامی تامین می شود
خودروهای لوکس چقدر مالیات داده‌اند؟
تهرانی‌ها زلزله را سریع می‌فهمند
حامیان مالی اصلی ترامپ چه کسانی هستند؟
کتاب خاطرات عراقچی به زبان ژاپنی منتشر می‌شود
پزشکیان: وحدت در جوامع بین‌المللی راهی برای مقابله با افراط گرایی و خشونت است
این هیولای ۵۴ ساله‌ دست دوم ۴ میلیارد تومان قیمت دارد
مردم نسیم شهر تخلفات ساختمانی را به شهرداری گزارش دهند
۴۰ قطعه سکه عتیقه در بابل کشف شد
کلاس های شیفت عصر مدارس استان تهران به حداقل می رسد
تداوم حملات کوبنده حزب الله
فوت ۱۱ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در گیلان
ایجاد سامانه هشدار سریع زلزله مهم‌ترین اقدام شهرداری است
خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
کمبود واکسن آنفلوانزا کذب است
متفاوت ترین ژست‌ پرسپولیسی‌ها: برای موفقیت تماس بگیرید!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top