تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/21 - 13:41
کد خبر: 519308

حواشی حضور پزشکیان در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها؛

صدای اعتراض دانشجویان از دل دانشگاه تهران

صدای اعتراض دانشجویان  از دل دانشگاه تهران

علم و مهارت من برای مردمم و کشوری که در آن زندگی میکنم است. کسی که حرف درست را می‌زند و حرف درست را قبول می‌کند اهل بهشت است.

به گزارش خبرنگار تشکل دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی صبح امروز با حضور رئیس جمهور و وزرای علوم و بهداشت در دانشگاه تهران آغاز شد.

دانشگاه تهران در این مراسم میزبان مسعود پزشکیان، رئیس جمهور و دو وزیر علوم و بهداشت به منظور برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در تالار علامه امینی است.

در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش پزشکی، تعداد محدودی از مسئولان دو حوزه وزارت علوم و وزارت بهداشت، اساتید و دانشجویان دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران حاضر هستند.

روسای دو دانشگاه تهران وعلوم پزشکی تهران وزیر علوم و بهداشت، از جمله سخنرانان این مراسم خواهند بود. در مراسم امسال یک استاد به نمایندگی از اساتید دانشگاه‌ها و یک دانشجو نیز به نمایندگی از دانشجویان کشور در حضور رئیس جمهور سخنرانی خواهند کرد که پس از آن در پایان مراسم رئیس جمهور به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

همچنین در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و آموزش پزشکی، حدود ۲۶ نفر از کنکوری‌های برتر در وزارتخانه علوم و بهداشت و برترین‌های شاهد وایثارگر با حضور رئیس جمهور موردتقدیر قرار می‌گیرند.

حسین حسینی، سرپرست دانشگاه تهران در ابتدای مراسم گفت: یکی از اهداف دولت چهاردهم تعامل با دنیا ضمن حفظ اقتدا رسمی کشور است و یکی از پیشبرد‌ها برای تحقق این هدف بهره گیری از ظرفیت‌های علمی کشور است.

تنش در زمان سخنرانی رئیس جمهور

همزمان با آغاز سخنرانی مسعود پزشکیان، دانشجویان حاضر در مراسم آغاز سال تحصیلی نسبت به ندادن تیریبون به دانشجویان معترض شدند که رئیس جمهور در پاسخ به این دانشجویان اعلام کرد یکی به نمایندگی از دانشجویان می تواند صحبت کند.

در خارج از کشور پول دانشگاه را دولت نمی‌دهد

رئیس جمهور گفت: ما یک سیستم اداری داریم که اساتید میتوانند مشکلات این سیستم را حل کند. بهترین را بسازید و پول هم اگر در آوردید برای خودتان باشد. در آمریکا اکثر دانشجویان پروژه‌ای که اجرا کردند، ارائه می‌دادند.

به اسم رهبری کاری میکنیم که ضد حرف رهبری است

رئیس جمهور در ادامه  گفت: دعوا بی معنی است. ما نمیخواهیم به کسی ظلم کنیم و میخواهیم مملکت به جایی برسد که رهبری مشخص کردند. شما به ما کمک کنید که مشکلات مملکت را حل کنیم.

ما یک عالمه اداره داریم که توسط دانشگاه می‌تواند مدیریت شود

پزشکیان اظهار کرد: به جای اینکه در کلاس بنشینید کار کنید و ما هم پولش را به شما می‌دهیم. دانشجو و اساتید در زمین کشاورزی کار علمی کنند و در آمدزایی کنند. وزیر که بودم به اساتید گفتم بیمارستان را با شما قرارداد میبندم و فوق العاده مدیریت به شما می‌دهم.

پزشکیان تریبون را به یک دانشجوی معترض داد

 رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان، امروز در جریان حضور در دانشگاه تهران تریبون را به یک دانشجوی معترض داد و خود روی صندلی پایین نشست تا به صحبت‌های این دانشجو گوش کند.

علیرضا صفری ، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران یکی از دانشجویان معترض در این جلسه بود و در ادامه افزود: متاسفانه صدای دانشجویان در این برنامه شنیده نشد. از دانشگاه سیاسی صیانت کنید. خواهش اولم این است که پس از برنامه میان دانشجویان تشریف بیاورید. خواهش دومم اینکه قول بدهید در ۱۶ آذر ۱۴۰۳ در دانشگاه حضور پیدا کنید و صدای همه تشکل های دانشجویی را بشنوید.

صدای دانشجویان در مراسم آغاز سال تحصیلی شنیده نشد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور رئیس جمهور گفت: ما تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران نامه‌ای را به شما نوشتیم و یک هفته است پیگیریم که در این برنامه تشکل‌های دانشجویی تریبونی برای شنیده شدن صحبت‌هایشان داشته باشند.

علیرضا صفری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور مسعود پزشکیان، ریاست جمهوری اسلامی ایران، ضمن اعتراض به شیوه اجرای برنامه گفت: ما تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران نامه‌ای را به شما نوشتیم و یک هفته است پیگیریم که در این برنامه تشکل‌های دانشجویی تریبونی برای شنیده شدن صحبت‌هایشان داشته باشند.

صفری گفت: جلوی درب محل برگزاری مراسم، تریبون دانشجویی برقرار است و بعد از برنامه بین دانشجویان حاضر شوید.

وی در ادامه تاکید کرد: ۱۶ آذر و ۱۳ آبان به دست دانشجویان رقم خورد. قول بدهید در ۱۶ آذر بین دانشجویان حاضر شوید.

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
این کار با اسرای فلسطینی حتی خلاف قوانین خود اسرائیل است
عراقچی و وزیر امور خارجه عمان دیدار کردند
اجرای طرح ترافیک جدید پایتخت با هوش مصنوعی
عفیف، در مقابل کل فوتبال ایران!
مشکل ازلی و ابدی یحیی/ زود شروع نکردی؟
پیام ویژه سرمربی قطر به بازیکنانش قبل از بازی با ایران
زمان واریز یارانه نقدی مهرماه اعلام شد
جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان شدنی نیست
حیوان‌آزار بوکانی دستگیر شد
دستگیری ۷ زن و دختر اینستاگرامی در بوشهر
فساد ستیزی وزیر راه و شهرسازی فرزانه صادق
آخرین عایدی وفاق بر سر FATF رشد منفی و دو برابر شدن تحریم‌ها بود
نقطه‌زن‌ها بارها اصابت کردند «تاد» هم هیچ غلطی نتوانست بکند!
از کابینه تا استانداری‌ها؛ اصلاح طلبان با شعار «وفاق» به مسئولیت‌ها بر‌می‌گردند
حجت الاسلام رفیعی: محدثه بودن از ویژگی‌های حضرت معصومه(س) است
پادویی روزنامه کرباسچی برای آمریکا و رژیم غاصب
کری‌خوانی قطری‌ها برای تیم ملی ایران
این افراد حتما باید سربازی بروند
افشاگری درباره تعداد مجروحان حمله ایران به اسرائیل
اخراج کاپیتان محبوب هواداران استقلال
سانسور راهکاری برای فرار از باتلاق
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top