تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/07/22 - 09:18
کد خبر: 519380

بررسی معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۴؛

نکات مهم تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۴

نکات مهم تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۴

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ را دارند می بایست در فرم ثبت نام اینترنتی ارائه شده کلیه اطلاعات شناسنامه ای، تحصیلی و ... را به درستی وارد نمایند تا بتوانند در بازه زمانی تعیین شده نام نویسی خود را انجام دهند.

به گزارش سرویس صنفی و آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درج صحیح معدل 0-4 در ثبت نام ارشد ۱۴۰۴ یکی از مواردی است که داوطلبان مشمول دریافت این معدل باید به این موضوع توجه داشته باشند. به عبارت دیگر معدل ۰ تا ۴ کارشناسی ارشد یک نوع سیستم نمره دهی است که در برخی از کشورها دارای اعتبار است و متقاضیانی که دوره کارشناسی خود را در این کشورها گذرانده اند موظف هستند معدل مذکور را در فرم ثبت نام ارشد وارد نمایند.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1404 را دارند می بایست در فرم ثبت نام اینترنتی ارائه شده کلیه اطلاعات شناسنامه ای، تحصیلی و ... را به درستی وارد نمایند تا بتوانند در بازه زمانی تعیین شده نام نویسی خود را انجام دهند. یکی از موراد مهمی که متقاضیان باید به آن توجه نمایند، وارد نمودن معدل دوره کارشناسی می باشد. بسته به سیستم نمره دهی و روش های متفاوت محاسبه معدل؛ در فرم ثبت نام کارشناسی ارشد دو بند 23 و 25 برای داوطلبان جهت درج معدل در نظر گرفته شده است.
 
بند 23 مربوط به معدل 0 - 20 داوطلب که یکی از روش های مورد قبول کشور ایران می باشد؛ اعلام شده و بند 25 مربوط به معدل ۰ تا ۴ کارشناسی ارشد می باشد. از آنجا که در برخی از کشورها روش محاسبه معدل و سیستم نمره دهی متفاوت است، داوطلبانی که دوره کارشناسی خود را در این کشورها گذرانده و مشمول درج معدل 0 - 4 در ثبت نام ارشد می باشند؛ می بایست در هنگام ثبت نام بند مربوط به معدل 0 - 4 را با دقت وارد نمایند. در ادامه به منظور اطلاع رسانی بیشتر به سوال معدل 0-4 در ثبت نام ارشد چیست؟ پرداخته شده و نحوه درج معدل 0-4 در ثبت نام ارشد ۱۴۰۴ توضیح داده شده است.

معدل 0-4 در ثبت نام ارشد چیست؟

در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می بایست اطلاعات زیادی وارد شود. یکی از موارد مهمی که به طور مستقیم بر نتیجه کنکور تاثیر گذار است، معدل دانشجویان کارشناسی می باشد. شاید هنگام وارد کردن معدل در فرم پیش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این سوال برای شما پیش آمده باشد که معدل 0-4 در ثبت نام ارشد چیست؟ آیا می بایست تمامی داوطلبان بخش مربوط به معدل 0-4 را تکمیل نمایند؟
 
معدل 0-4 در ثبت نام کنکور ارشد یکی از ابهاماتی است که برای دانشجویان وجود دارد، اما باید به شما بگوییم که وارد کردن این معدل برای تمامی داوطلبان اجباری نیست. در واقع، دو روش برای وارد کردن معدل وجود دارد. اولین روش وارد کردن معدل از 0 تا 20 (بند 23 فرم ثبت نام) می باشد. دومین روش نیز وارد کردن معدل 0 تا 4 (بند 25 فرم ثبت نام) است که برای فارغ التحصیلان برخی از کشورها می باشد.
 
داوطلبانی که معدل آن ها از 0 تا 4 شماره گذاری شده است، می بایست قسمت معدل 0-4 در فرم ثبت نام ارشد ۱۴۰۴ را علامت گذاری کنند. دلیل داشتن معدل صفر تا چهار این است که بعضی از کشورها معدل را بین ۰ تا ۴ حساب می کنند. به همین منظور داوطلب معدل ۰ تا ۲۰ نداشته و باید گزینه 0 تا 4 فرم ارشد را انتخاب نماید.
 
داوطلبان برای آشنایی با جزئیات ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1404 می توانند به مطالعه مقاله زیر پرداخته و از نحوه تکمیل مراحل ثبت نام ارشد مطلع شوند.

نحوه درج معدل 0-4 در ثبت نام ارشد 1404

یکی از بندهایی که در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ باید تکمیل شود، بند 25 می باشد. بند 25  مورد الف آن مشخص می کند که داوطلبان دارای معدل 0 تا 4 هستند و موارد (ب، ج، د) این بند مربوط به حافظان قرآن کریم می شوند. در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد تمامی قوانین مربوط به این نوع از معدل توضیح داده شده است. همچنین در ادامه به نحوه وارد کردن معدل ۰-۴ کنکور ارشد می پردازیم.

آن دسته از دانشجویانی که معدل مدرک کارشناسی ارشد آن ها از 0 تا 4 است، می بایست گزینه مربوط به 0 تا 4 را فعال نمایند و معدل خود را به صورت اعشار در قسمت مشخص شده وارد نمایند.
 
در صورتی که دانشجویان در حال حاضر فارغ التحصیل شده اند، می بایست معدل فارغ التحصیلی خود را در بخش مربوط به معدل (بند 23 فرم ثبت نام) وارد کنند.
 
در صورتی که داوطلب دانشجو، هنگام ثبت نام کارشناسی ارشد 1404 فارغ التحصیل نشده باشد، اما تا تاریخ 31 شهریور مدرک خود را اخذ می کند، امکان ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را داشته و می بایست معدل 0 تا 4 ای که تا تاریخ 11 بهمن ماه سال قبل از کنکور برای آن ها در نظر گرفته شده است را وارد نماید.
 
حافظان قرآنی که دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم می باشند می بایست در بند 25 گزینه مربوط به اخذ مدرک کارشناسی را علامت بزنند.
 
حافظان قرآنی که دارای مدرک کارشناسی علوم قرآنی می باشند می بایست که در این بند گزینه مربوط به حافظ قرآن تحصیل در کارشناسی ارشد را علامت بزنند.
 
حافظان قرآنی که در سال های گذشته مدرک کارشناسی خود را با قانون دریافت مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان قرآن دریافت کرده اند، می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد گزینه حافظ قرآن متقاضی آزمون کارشناسی ارشد را علامت بزنند.

در صورتی که معدل داوطلب از 0 تا 4 است، لازم است آن را به دقت در فرم ثبت نام وارد نماید. به طور مثال اگر معدل وی 3.75 است، به صورت اعشاری در سمت راست عدد 75 و در سمت چپ فرم عدد 03 را وارد کند؛ اما در صورتی که معدل ایشان از 0 تا 20 است و جزو دسته  حافظان قرآن قرار نمی گیرد، نیازی به تکمیل بند 25 مربوط به فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را نداشته و فقط می بایست که معدل خود را در قسمت مشخص شده وارد نمایند.

سوالات متداول

1-  معدل 0-4 مخصوص کدام دسته از داوطلبان کنکور ارشد است ؟

 معدل 0-4 برای آن دسته از داوطلبان کنکور ارشد است که در کشور دیگری فارغ التحصیل شده و در برگه گواهی موقت، معدل 0 تا 4 برای آن ها درج شده است.

2-  نحوه وارد کردن معدل 0 تا 4 در فرم ثبت نام ارشد چگونه است ؟

 بند 25 فرم ثبت نام ارشد مربوط به معدل 0 تا 4 می باشد که نحوه درج آن در متن مقاله توضیح داده شده است.

3- نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد چگونه است ؟

 نحوه تکمیل موارد موجود در فرم پیش نویس ثبت نام ارشد در دفترچه راهنمای ارشد نوشته شده و در متن مقاله توضیح داده شده است.

گزارش از عرفان عباسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بهرام افشاری با این فیلم راهی کالیفرنیای آمریکا شد
هیچ کیوسکی به شهر اضافه نشده است
اکثر اساتید و دانشجویان دارای پرونده سال ۱۴۰۱مشمول عفو رهبری شدند
حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در اراضی اشغالی
مسعود اسداللهی به دستگاه قضایی احضار شد
پزشکیان اساسنامه دانشگاه بین‌المللی سوره را ابلاغ کرد
اعتراف یونیسف به نابودی زندگی کودکان خاورمیانه
اولویت نیروهای مسلح، صلح و آرامش در منطقه است
سخنگوی شهردار تهران : این لشکر نصر، نوید فتح و پیروزی می‌دهد
موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم
بازیکن استقلال بازی با النصر را از دست داد
رونمایی از سردیس مشاهیر در لوکیشن دایی جان ناپلئون
صدور گواهینامه‌های ۲ زبانه برای نخستین‌بار در کشور
پایان شایعات درباره تتلو
روند قیمت طلا و انواع سکه در بازار؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟
بارش پاییزی در ۱۰ استان
انفجار مهیب در بندر حیفا در سرزمین‌های اشغالی
نبیه بری: سفر قالیباف برای همبستگی با لبنان بود/ عملکرد حزب‌الله در میدان بسیار خوب است
کارشناس صداوسیما به دستگاه قضایی احضار شد
نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی اعلام شد
ترس هواداران پرسپولیس از تکرار یک اشتباه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top