تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/07/22 - 10:51
کد خبر: 519403

حامد موفق بهروزی؛

پیام راهبردی سفر قالیباف به لبنان

پیام راهبردی سفر قالیباف به لبنان

اما مهم‌ترین پیام این سفر که بیش از هر چیز باید از آن در نزد افکار عمومی صیانت کرد فراتر از تمام این مباحث است و آن روایت واقعی از آرایش منسجم، واحد و همراه با وفاق جبهه حق در برابر جبهه آشفته باطل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از حامد موفق بهروزی*/// سفر قالیباف به لبنان از جهات مختلف برای جبهه حق نقطه قوت محسوب می‌شود. چه از جهت اصل سفر که موجب انتقال پیام حمایت ایران از لبنان و جبهه مقاومت و نمایش قدرت جمهوری اسلامی ایران بود و چه از جهت آن خرده‌روایت هایی که از خلبانی خود رئیس مجلس در شرایط بحرانی و انتشار تصاویر فرود هواپیمای ایشان در میان دود و آتش لبنان صورت گرفت و در نهایت مخابره حضور مقتدرانه یک مقام عالی‌رتبه ایرانی در یکی از مراکز پر خطر بیروت که مورد تحسین همه شد.

شجاعت، اقتدار، حمایت، بزرگی و آقایی جمهوری اسلامی ایران و مسئولان این مرزوبوم پیام‌های مهم این اقدام بود. استقبال و تحسین بی‌نظیر افکار عمومی ملت‌های عرب از این اقدام نیز در فضای مجازی آبرویی برای ایران و ایرانی شد.  

اما مهم‌ترین پیام این سفر که بیش از هر چیز باید از آن در نزد افکار عمومی صیانت کرد فراتر از تمام این مباحث است و آن روایت واقعی از آرایش منسجم، واحد و همراه با وفاق جبهه حق در برابر جبهه آشفته باطل است.

جنگ در مسیری پیش رفته است که جمهوری اسلامی ایران در میدان نبرد، عملیات وعده صادق ۲ را انجام داد تا نشان دهد ابتکار عمل نظامی در اختیار قوای جبهه حق است. بلافاصله حضور میلیونی مردم در نماز جمعه نصر بیانگر حمایت ملی از تصمیم و اقدام شجاعانه مسئولین بود. حضور میدانی وزیر امور خارجه، سفرهای منطقه‌ای رئیس‌جمهور و در نهایت حضور عزتمندانه رئیس مجلس در لبنان حاکی از رویکرد واحد ملت و مسئولین جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایت‌کاران صهیونیست و اربابشان آمریکا است.

وضعیت در جبهه مقابل نیز کاملاً روشن است. اختلاف‌نظر جدی اروپا و آمریکا با سردمداران رژیم صهیونیستی در خصوص ظرفیت و توان اقدام این رژیم در قبال ایران و جبهه مقاومت کار را برای پاسخ میدانی رژیم پس از عملیات وعده صادق ۲ بسیار دشوار کرده است. این تردیدها مخصوصاً پس از تلاش‌های ناموفق یک سال گذشته این رژیم برای تصرف میدانی غزه که مدافعان آن منطقه سال‌ها است تحت محاصره هستند و چندان امکاناتی هم در اختیار ندارند، افزایش‌یافته است. در هفته‌های گذشته نیز نیروهای زمینی رژیم پس از چندین نوبت تلاش میدانی نتوانستند وارد جنوب لبنان شده و خط حائل خود را برای تأمین امنیت مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی ایجاد کنند.

اوضاع بهم ریخته رژیم را در کابینه دولت جعلی آنها نیز می‌توان ردیابی کرد. همان‌طور که در اخبار آمد کابینه جنایت‌کار این رژیم درباره ایران بعد از گذشت روزهای متمادی از عملیات وعده صادق هنوز نتوانسته است به تصمیمی واحد دست یابد.

نماز جمعه میلیونی ایران به امامت آیت‌الله خامنه‌ای را هم اگر در مقابل شورش‌های میلیونی تل‌آویو بگذاریم صحنه شفاف‌تر خواهد شد.

تمام این روند را باید در همان پیام رهبر انقلاب جستجو کرد آنجا که فرمود: « بر همهٔ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.»

* فعال رسانه

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بهرام افشاری با این فیلم راهی کالیفرنیای آمریکا شد
هیچ کیوسکی به شهر اضافه نشده است
اکثر اساتید و دانشجویان دارای پرونده سال ۱۴۰۱مشمول عفو رهبری شدند
حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در اراضی اشغالی
مسعود اسداللهی به دستگاه قضایی احضار شد
پزشکیان اساسنامه دانشگاه بین‌المللی سوره را ابلاغ کرد
اعتراف یونیسف به نابودی زندگی کودکان خاورمیانه
اولویت نیروهای مسلح، صلح و آرامش در منطقه است
سخنگوی شهردار تهران : این لشکر نصر، نوید فتح و پیروزی می‌دهد
موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم
بازیکن استقلال بازی با النصر را از دست داد
رونمایی از سردیس مشاهیر در لوکیشن دایی جان ناپلئون
صدور گواهینامه‌های ۲ زبانه برای نخستین‌بار در کشور
پایان شایعات درباره تتلو
روند قیمت طلا و انواع سکه در بازار؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟
بارش پاییزی در ۱۰ استان
انفجار مهیب در بندر حیفا در سرزمین‌های اشغالی
نبیه بری: سفر قالیباف برای همبستگی با لبنان بود/ عملکرد حزب‌الله در میدان بسیار خوب است
کارشناس صداوسیما به دستگاه قضایی احضار شد
نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی اعلام شد
ترس هواداران پرسپولیس از تکرار یک اشتباه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top